במאקו מופתעים: “החרדים מאמינים שהקב”ה האחראי לרעידות אדמה”

אתר מאקו מדווח כי בחוברות עבודה למוסדות החינוך החרדים צויין, לצד ההסבר המדעי, כי ארוע של רעש אדמה הינו "החלטה של הקב"ה" • הכתבת פנתה לדובר צה"ל וביקשה את תגובתו - לתופעה שנראית כפי הנראה תמוהה בעיניה
אליעזר היון
ח' טבת התשע"ו / 20.12.2015 16:19

מי אחראי לרעידות אדמה? ילד חרדי סטנדרטי יצביע מן הסתם כלפי מעלה, ויסביר את המובן מאליו: האלוקים הוא המניע את מוסדי הארץ.

אלא שבאתר מאקו, “הופתעו” שבחוברת עבודה לכיתות ה’ שמוציא לאור פיקוד העורף כדי ללמד את התלמידים כיצד להיערך לקראת שריפה, אזעקה או רעידת אדמה, מסבירים לתלמידים כיצד נוצר רעש אדמה, כאשר בחוברת קיים הסבר השונה מההסברים המדעיים המקובלים.

בכתבה של מיכל פעילן במאקו צוין, כי בחוברת אמנם מופיע ההסבר המדעי המתאר כיצד מתרחשת רעידת אדמה בטבע, אך בסופו מצוין: “חשוב שנדע כי ההסבר הנ”ל הינו הסבר מדעי לרעידות אדמה, אך אנו מאמינים ויודעים כי כל תופעת טבע מתרחשת אך ורק ברצות ה’ ובצוויו. וגם אם הנתונים מראים על הסתברות גבוהה לרעידת אדמה, אם הקב”ה לא יגזור היא לא תתרחש!”

הכתבת מציינת אמנם כי מדובר בחוברת שההתאמות שנוסחו בה עבור התלמידים החרדים, בוצעו בשיתוף עם צוות עבודה פדגוגי-חרדי, אך היא גם ביקשה את תגובת צה”ל, לתופעה הנראית כפי הנראה תמוהה בעיניה.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “במסגרת תוכנית חינוך לחירום הנלמדת בבתי הספר מכיתות ב’ ועד כיתות י”א, פיקוד העורף ביצע התאמה של חוברות לימוד לחירום לבתי ספר במגזר החרדי וזאת השנה השלישית בה התוכנית נלמדת במתכונת זו. היערכות בשגרה תביא למוכנות בחירום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם בכוונה שואלים ותוהים על המובן מאליו. זה סוג וצורה של דברי קינטור.
    22/12/2015 14:57
    כל דבר הקשור ליהדות מעלה אצלם שאלה
  1. התשובה להם צריכה להיות: עם כל כך הרבה שאלות ותהיות, זה סימן שצריך ללמוד וללמד הרבה יהדות במקום שבאתם משם.