לא קל: רק 45% מהסטודנטים בקרית אונו עברו את בחינות לשכת עו”ד

לשכת עו"ד פרסמה את נתוני ההצלחה בבחינות 'הלישכה': במקום הראשון נמצאת אוניברסיטת ת"א עם 96 אחוזי הצלחה • בתחתית - המכללות הנעות סביב ה-45 אחוזי הצלחה בלבד • עו"ד לחרדים 10: "במכללות לומדים הרבה אנשים נשואים, שזמנם פנוי פחות מסטודנטים"
אליעזר היון
י"ז כסלו התשע"ו / 29.11.2015 20:25

לא קל להיות עורך דין: לשכת עורכי הדין בישראל פרסמה את תוצאות הבחינות של ‘הלישכה’, מהן עולה כי כ-40 אחוז מהנבחנים נכשלו בה.

59.7% מכלל הנבחנים קיבלו ציון עובר בבחינה, מתוך 1943 מתמחים ומתמחות שניגשו אליה. מתוכם 1,467 ניגשו לראשונה ואחוז המעבר שלהם עומד על 72%.

מחלוקה לפי מוסדות עולה, כי המכללות נמצאות בתחתית רשימה הבלתי עוברים. 96 אחוזים מהסטודנטים באוניברסיטת תל אביב עברו את הבחינה, ו-94 אחוזים מהאוניברסיטה העברית.

גם אוניברסיטאות בר-אילן וחיפה, והמרכז הבינתחומי עם נתונים נאים: 85 אחוזים, ואחריהם המכללות כאשר מכללת ספיר והמכללה למנהל עם כ-75 אחוזים, הקריה האקדמית אונו, המכללה האקדמית צפת, נתניה, שערי משפט והמרכז האקדמי למשפט ולעסקים – כולן בטווח שבין 40 ל-45%. סוגרת את הרשימה המכללה האקדמית כרמל שרק 36 אחוזים מתלמידיה עברו את הבחינה.

יו”ר לשכת עורכי הדין אפי נווה תקף את המכללות לאור הנתונים: “תוצאות הבחינה מדברות בעד עצמן”, מסר יושב ראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה. “הן מלמדות כי כל הטענות והמחאות שהושמעו על כך שמדובר בבחינה ‘קשה במיוחד’ הינן טענות סרק.

“הפערים הקיצוניים בתוצאות הבחינה מדאיגים ומטרידים במיוחד. יש לפעול לכך שאותן מכללות יואילו להבין כי יש גבול לציניות ולרדיפת הבצע על חשבון סטודנטים תמימים המתקבלים ללימודים ללא שום סינון מינימלי”.

עו”ד בכיר, בעצמו בוגר מכללה, מסביר לחרדים 10: “בסך הכל המספר שהציגו המכללות – יפה. בשנים קודמות אחוז הנפסלים היה גבוה יותר.

“נכון שביחס לאוניברסיטאות המספר נמוך אך צריך לזכור כי האוכלוסיה שונה. באוניברסיטאות לומדים בחורים צעירים שעיתותיהם בידיהם, בעוד במכללות נמצאים סטודנטים נשואים רבים.

“בנוסף, המכללות לומדים סטודנטים רבים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר, שהמוסד מאפשר להם ללמוד לימודי משפטים והנתונים בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך לסגור את המגמה הזאות
    29/11/2015 22:37
    המושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. יש יותר מדי עורכי דין