ח”כ אורן על אובמה: עולמו עוצב ממגע עם האיסלאם

חבר הכנסת שכיהן בעבר כשגריר ישראל בארה"ב: "תפיסת עולמו של הנשיא אובמה עוצבה בין היתר בנעוריו ממגע עם האסלאם" • קודם לכן פורסמה בכלי התקשורת ידיעה שאינה נכונה כאילו חה"כ אמר ש''אובמה הביא ערכים איסלמאים רדיקלים לבית הלבן''
אליעזר היון
ט"ז כסלו התשע"ו / 28.11.2015 20:22

ח”כ מייקל אורן מסיעת כולנו,  לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, תקף היום [שבת] את הנשיא  האמריקני: “הושטת היד לעולם המוסלמי, הרתיעה משמוש בכוח צבאי וחוסר ההבחנה בין בנייה בגבעה הצרפתית לאיתמר הייתה קוראת תיגר על כל ממשלה בישראל”.

את הדברים אמר אורן באירוע שבתרבות בבאר שבע, והוא אף התייחס לתפיסת עולמו של הנשיא האמריקני.  “תפיסת עולמו עוצבה בין היתר בנעוריו ממגע עם האסלאם – מגע שהוא בעצמו העיד עליו בספריו והיא הושפעה מהלך הרוח בקמפוסים האמריקאים”.

דבריו של ח”כ כנגד הנשיא אינם מפתיעים. בחודשים האחרונים טוען אורן כי מדיניותו של אובמה למזרח התיכון מושפעת מילדותו באינדונזיה, ומהעובדה שאמו חיה במשך כמה שנים בזוגיות עם גבר מוסלמי.

קודם לכן צוטט אורן כאומר כביכול כי אובמה הביא ‘ערכים רדיקליים איסלאמיים לבית הלבן”. לאחר שהדברים עוררו סערה ברשתות החברתיות, פרסם ח”כ הודעה בה הכחיש מכל וכל את הציטוטים ואף צירף את הקלטת הוידיאו מהראיון להוכחת טענתו. גם ממערכת ‘שבתרבות’ נמסרה הודעה המתנצלת על ייחוס הדברים המוטעים לחבר הכנסת.

אלוף מילואים עמוס גלעד שנאם אחרי אורן אמר: “הקשר בין ארצות הברית לישראל חזק מתמיד. אין חלופה לידידות המדהימה עם אמריקה”.

“זו המדינה היחידה שיש בה תמיכה מקיר אל קיר לישראל”, הוסיף גלעד. “צריך לזכור שהמימון לכל כיפת ברזל והעוצמה של חיל האוויר נעשית רק בזכות כסף אמריקני. אנחנו אולי חותמים על החשבונית, אבל הכסף מגיע מבנק בארה”ב”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות