לפיד: “החרדים רוצים להראות איך הכניעו את הממשלה ללא תנאי”

יו"ר יש עתיד תקף את הקואליציה ואת הח"כים החרדים לקראת אישור חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית: "חברי הכנסת החרדים הכריחו את הקואליציה להצביע נגד תוספת כספית לצעירים חרדים" • "לא רק שהפילו את ההצעה להיאבק בהסתה נגד החיילים החרדים - הם הכריחו את ח"כ השכל להצביע נגד ההצעה של עצמה"
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ו / 23.11.2015 16:02

יו”ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, פתח היום (שני) את ישיבת סיעתו בכנסת במתקפה על האישור הצפוי במליאת הכנסת של תיקון חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית.

“ביום ביטחוני עמוס ושבוע ביטחוני עמוס, בזמן שיש לוויות ואנשים מובלים לבתי החולים וכוחות הביטחון מתוחים באמת עד קצה גבול היכולת, דווקא ביום הזה כנסת ישראל תצביע היום נגד חיילי ולוחמי צה”ל”, אמר לפיד.

“ביבי, בנט, שקד, בוגי והליכוד והבית היהודי יגידו לחיילי וללוחמי צה”ל אתם פראיירים, אתם תמשיכו להילחם ולהגן עלינו מהדוקרים, כי לכם אין מפלגה שתשחרר אתכם מזה”.

לפיד הזכיר כי בועדת חוץ וביטחון עלתה, הצעה של ח”כ שרן השכל מהליכוד, לפיה “יהיה צוות שיעסוק במניעה של הסתה נגד החרדים הצעירים שכן מתגייסים. הם לא רק שהפילו את ההצעה הזאת – הם הכריחו את חברת הכנסת השכל להצביע נגד ההצעה של עצמה”.

לפיד המשיך לתקוף ואמר: “הייתה עוד הצעה של ח”כ אלעזר שטרן שאמר שתהיה תמיכה כספית למתגייסים, שצעירים חרדים שמתגייסים לצה”ל יקבלו תמיכה כספית.

“חברי הכנסת החרדים הכריחו את הקואליציה, אני מניח שזו הפעם הראשונה אי פעם בהיסטוריה של מדינת ישראל, להצביע נגד תוספת כספית לצעירים חרדים.

“כי מה שהיה חשוב להם זה לא לעשות חוק טוב – מה שהיה חשוב לקואליציה זה להוכיח שהם נכנעו ללא תנאי”.

לפיד הוסיף: “שיהיה ברור לכולכם, הרעיון הוא לא לתקן את החוק, הרעיון הוא לא לסייע לצעירים חרדים, הרעיון הוא שלחרדים יהיה ברור ויוכלו להראות לאנשיהם איך הם הכניעו את ממשלת ישראל ללא תנאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות