התקפלו בגלל איום משפטי: שיעורו של הראשל”צ לא יועבר ב’קול ברמה’

רדיו 'קול ברמה' לא ישדר יותר את שיעוריו של הראשל"צ הגר"י יוסף, לאחר שהתקבלה התראה משפטית האוסרת את שידור השיעורים בתחנה • הנהלת הרדיו: "הוחלט בשלב זה לכבד את הדרישות ולנסות ככל האפשר להשכין שלום"
יוני גרין
ט' כסלו התשע"ו / 21.11.2015 19:21

תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ לא תשדר את שיעורו של הראשל”צ: בהודעה שפרסמה הנהלת הרדיו נמסר כי שיעוריו של הגר”י יוסף, אותם הוא מוסר מידי מוצאי שבת בבית כנסת ה’יזדים’ – לא ישודרו לפי שעה בתחנה, זאת בשל איום משפטי.

בהודעה שפרסמה התחנה נכתב: “לאחר שבחודשים האחרונים נעשו מאמצים כבירים מצד הרדיו להמשיך ולשדר את שיעורו של הראשל”צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט”א מבית הכנסת היזדים, מאמצים בהם היו מעורבים גם גדולי ישראל ואישי ציבור, ולאחר שהשבוע התקבלה התראה משפטית חריפה האוסרת את השידור ואף מאיימת בתביעה כלכלית, ולאחר שחייהם של עובדי התחנה, כמו גם ציוד יקר ערך, הועמדו בסכנה במוצאי שבת שעברה, תוך גרימת חילול ה’ נורא ופגיעה פיזית בעובדי התחנה.

“הוחלט בשלב זה לכבד את הדרישות האמורות ולנסות ככל האפשר להשכין שלום אחווה ורעות בקרב מחנה ה’ בבחינת ‘והמשכיל בעת ההיא יידום’.

“כרדיו שהוקם על ידי מרן זיע”א, ומכיר לו טובה יום יום, נמשיך ללכת לאורו ולאורם של גדולי ישראל ככל אשר יורונו”.

במוצאי השבת שעברה הותקפו באלימות רפי אוחנה ודוד טוויטו, שני טכנאי תחנת ‘קול ברמה’,  כאשר הגיעו להעביר בשידור חי את שיעורו של הראשון לציון. לאחר מכן יצא הראשון לציון במתקפה חריפה כנגד תחנת הרדיו, בעליה והמנכ”ל.

הדרמה התחוללה לאחר ששבוע קודם לכן הוצגו שני מכתבים סותרים: מכתבו של הגר”י יוסף נגד העברת השיעור שלא באישורו, ומכתב שהציגה הנהלת רדיו ‘קול ברמה’ עליו כתב וחתם הראשל”צ “מאשר” על העברת השיעור.

כשהגיעו הטכנאים להעביר את השידור ל’קול ברמה’, תקפו אותם כמה מהמשתתפים, ובעקבות כך השיעור הופרע מספר פעמים, בשל המהומה שנוצרה בבית המדרש.

בשלב מסוים פנה המקובל הרב בניהו שמואלי, שהיה ‘הרב המקדים’ בשיעור, אל הקהל שתקף את הטכנאי ואמר: “חילול השם, לעזוב אותו, לעזוב אותו. שני הצדדים להפסיק, זה מפריע לשיעור של מורנו ורבנו בבקשה להפסיק”.

אלא שבשלב זה נשמע ברמקול קולו של הראשון לציון, כשהוא פונה אל המקובל שמואלי: “שנה שלמה את השידור הם עצרו, את השידור לא העבירו. עכשיו באו להפריע מקול ברמה. רשעים מרושעים.

“תראה, ביטול תורה דרבים. שנה שלמה לא העבירו את השיעור שלי. החרימו את השיעור שלי שנה שלמה, עכשיו באים להפריע פה. איזה חוצפה איזה חוצפה”.

“זה צבי עמר הרשע הזה מצרפת. רשע גדול. הוא ואריאל דרעי רשעים גמורים, אלה. נו מספיק רבותי באתם פה להפריע די. די. חצופים!”קול ברמה

קול ברמה

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל קשקוש משפטי. אין בו ממש.
    21/11/2015 20:02
    שלמה
  1. דר וסוחרת היא אולי בעלת הזכויות בשידור השיעור באמצעות הלווין, אך אינה בעלת הזכויות על השיעור עצמו, ככל שהן קיימות. לדוגמא” אם ירצה מאן דהוא “לזכות” את עוברי האורח ברחובות הסמוכים בתכני השיעור, אין מי שיכל למנוע ממנו להציב מקרופון בשיעור, ולהעביר את הדברים באמצעות רמקולים על גג כלי רכב כלשהו. תהיה לו בעיה עם העירייה, המשטרה, השכנים,, אולי גבאי בית הכנסת היזדים, אך לא עם דר וסוחרת. אך אריאל דרעי לא יפתח ויכוח. המכתב נח לו, ומאפשר לו לסגור עניין בשקט. אני, ממכתבים מפותלים וארוכים לא מתרשם, גם אם הם חתומים ע”י עו”ד, ואפילו על נייר פירמה עבה ומרשים…..

    • בני   21/11/2015 21:38

      הרב מוסר שיעור בתנאי הזה וזכותו לאסור על כל משתתף להעביר החוצה וכו’….

  2. ברוך השם, זכינו לשיעורו של מרן גדול הדור האמיתי, הרב מאיר מאזוז שליט
    21/11/2015 21:08
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  3. “אתם חשבתם לרעה, אלוהים חשבה לטובה”.

    “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”

    הלילה, במוצאי שבת, החלו ברדיו קול ברמה, לשדר את שיעורו המתוק והקדוש של מרן, גדול הדור הספרדי האמיתי, הרב מאיר מאזוז שליט”א. וכך יהיה בכל מוצאי שבת. שיעור מרתק, עמוק, מלא בהיסטוריה, חידודים, וכמובן גם הלכות פסוקות.

    היו שחשבו להמעיט את כוחם של קול ברמה, מפלגת יחד, בראשות מרן הרב מאזוז. ובדיוק נהיה מזה להיפך: הרב מאזוז קיבל שדרוג, ושיעורו נשמע כמו מרן זצ”ל, זה נותן לו מעמד ומיקרופון.

    מהתחלה אמרתי שצריך לעשות כך. לא רוצים שיעור שכל שבוע מזלזל ועוקץ רב אחר, החל מהרב בן ציון אבא שאול זצ”ל וכלה ברב עמאר שליט”א. אבל אם היו עושים כך מהתחלה, אז בעלי המחלוקת היו טוענים: “אתם מבזים את מרן זצ”ל, אתם מחליפים את שיעור של הבן שלו ברב מאזוז, אתם בוגדים!”. עכשיו אין להם מילה אחת מה להגיד. כל העולם ראה שהם התנגדו להעבר השיעור שלהם. אז עכשיו הרב מאזוז משדר בלי שאף אחד יכול לומר עליו מילה אחת.

    “זה היום עשה ה’ נגילה ונשמחה בך”.
    “יחי אדוננו מורנו ורבנו לעולם ועד”

  4. זה נקרא. מלהגדיל תורה ולהאדירה
    21/11/2015 22:43
    אבי
  5. להגדיל תורה ולהאדירה חחחח

    • המתבונן   22/11/2015 01:14

      חברים יקרים !!! מי שקורה את המודעה הזאת לא משנה באיזה צד של המפה הוא נמצא צריך לדעת להתרחק מהמחלוקת כמו מאש ולא יעזור לאף אחד לא משנא מה גודלו ומה עוצמתו בסופו של דבר כל אחד יתן את הדין בפני בורא עולם

  6. בים חמישי שומעים את הראשל
    22/11/2015 00:02
    אברהם
  7. מרן פאר הדור ממשיך דרכו של מרן כל יום חמישי בקול ברמה

  8. הודו לה'...
    22/11/2015 12:31
    חנופ
  9. שמחנו לשמוע במוצ” ש את השיעור של הרב מאזוז – שפתיים יישק.
    מפליא ומדהים לראות, איך כל מי שמרן אהב בחיוו. נזרק ע”י השס ושות’…
    אך לא יעזור להם, בעז”ה מרן שומר ומשגיח ומלמעלה, ויודע מיהו הדבר האימיתי,
    בלי תרגילים ופוליטיקות מסריחות
    אמת לאמיתה ורק לשם שמיים (שלא נמצאת כלל בשס של היום )

  10. בלי קשר לכבוד הראשלצ [אחריי הראשלצ המבוזה ושפוך הדם הגאון הגדול באמת עמאר שליטא הוא ]הרב יצחק שליטא , שקוף ששס מנסים למצב את מרן הבא .. בגלל ענין פוליטי של שרידות המפלגה
    02/12/2015 13:17
    מרן הגאון הגדול הענק המפואר החבלז גדול מפה עד להודעה חדשה הפאר התפארת כו כו כו כו
  11. פתאום התחילו לו לקרוא לו מרן ןאחכ הגאון הגדול ואז בסמיכות פרסומים והוצאות ספרים עם הרב עובדיה.
    מההה? הרב עמאר קטן? מה עם הרבמאזוז שליטא בלי קשר לאלי ישי ויחד? מופת הדור ענק בסדר גודל חבלז כמו הדורות הקודמים מקים עולה של תורה..
    שקוף מה מנסים לעשות פה עוד לוף על הספרדים הצעירים והזקנים.
    מה זה פה תקופת הגאונים? כולם פתאום גאונים…
    כבן של גאון הגאונים מרן אז יכול להיות שהוא גאון וכו ולא רק מזכה הרבים ומלקטובלי קשר הוא ראשלצ, אבל שניה לפנכן לא קראו לו לא גאון גדול ולא מרן ולא עשו ממנו המרן הבא שיהיה לאחר ראש שס [שקרא לישיבה קדושה בית כסא ולכיפות סרוגות עמלק ולגדול המחזירים בתשובה ס״מ וכו כו כו]
    כל רב שרוצים למנף אותו זה בדיוק מה שהם עושים,
    אם הרב של חולון לא היה מקבל תחקירה במשטרה והיה נבחר לרב רשי אז הוא היה הגאון הגדול ומרן, רגע אז עכשיו הוא לא כי כמה עסקנים לא בחרו בו?
    ממש פוליטי שקוף ולא שייך כי האמת תנצח ולעם ישראל נמאס מהלופים של שס ואריה מכלוף זוזו יעיש דרעי חרטיטא