מהפכת המזון: כשהשוקו בלי סוכר, והשניצל ממוצרים ‘ביתיים’ בלבד

פתאום כולם מנסים למכור לנו מוצרים מחומרים טבעיים, שוקו ללא סוכר וסידרת שניצלים מחומרים ביתיים בלבד • אלמוג ליזרוביץ על מהפכת המזון שעוברת עלינו
אלמוג לייזרוביץ
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 16:43

1.

בעולם בו חברות המזון נלחמות מי תהיה יותר מובילה, כמעט כולנו שמים לב לקונספט החדש של חברות המזון – גימיק הבריאות שקונה את כולנו.

כך, למשל, מחלבה פתחה את הקמפיין שלה, לפני זמן מה, בכך שכל מוצריה הם ללא חומרים משמרים. בינתיים מתחרתה הגדולה החלה להכניס גם היא ‘ליין’ של מוצרים ללא חומרים משמרים.

האם המחלבה הקטנה נשארה אדישה? ממש לא. היא מיהרה להוציא את המוצר הנחשק ביותר שלה – השוקו, ללא תוספת סוכר, ללא ממתיקים מלאכותיים, וכמובן שללא חומרים משמרים.

השוקו הושק בטעם נוסף, שוקו-בננה, לצד חלב לקורנפלקס ללא סוכר.

אין מה לומר, שאפו ליועצי השיווק של החברה שמיתגה עצמה כמחלבה הבריאה ביותר. ההורים, או יותר נכון האימהות, לא תמיד קונים אוכל בריא, אבל אם יש מוצר לא בריא, כדוגמת שוקו, עם תוספת סוכר וללא תוספת סוכר – נבחר, ללא כל צל של ספק, במוצר הבריא יותר. במיוחד כאשר מדובר במוצר טעים לא פחות.

2.

באחת מארוחות השבת בהן התארחתי בקיץ לסעודה שלישית, הופיעה אריזת השוקו של החברה. אז עדיין היה זה מוצר חדשני, שלא כל אחד הכיר.

אם המשפחה אמרה לי: “זה בלי סוכר. קניתי במיוחד בשבילך אלמוג. אני יודעת שאתה לא אוכל ושותה עם סוכר”.

תודה שחשבת עליי, אמרתי.

הילדים, כמובן, גם שתו מהשוקו החדש, אם כי להם הייתה ביקורת קפדנית: “אמא, השוקו לא מתוק מספיק, אנחנו אוהבים את השוקו הכי מתוק”.

וכך התפתחה שיחה.

 האם ענתה לילדיה: “נכון, השוקו הוא פחות מתוק, אבל הוא טעים מאוד, ויותר בריא, מעכשיו אני קונה רק את השוקו הזה, כי הוא בלי סוכר, אז להתרגל לטעם בבקשה”.

והנה הוכח כוחם של יועצי השיווק. כמובן שגם החלב לקורנפלקס עשה את אותה העבודה השיווקית כמו השוקו – ובשורה התחתונה כל אמא תעדיף לקנות לילדיה, אם יש לה בחירה, את המוצרים בריאים.

3.

דבר ברור אחד נוסף: החברות לא יעקפו אתו המגזר החרדי.

זו הסיבה שעופרה שטראוס הזמינה בסוף השבוע בו חל חג השבועות מאות נשים חרדיות, ‘מעצבות דעת קהל’, להיכל המפואר של שרתון סיטי טאואר. הושיבו אותן סביב שולחנות מעוצבים בפאר והדר, מלאים בכל מעדני החלב הכשרים למהדרין של החברה.

 חנפנות אולי לא היתה כאן, אבל יחסי ציבור מעולים היו גם היו.

בסופו של דבר נשים חרדיות צריכות להיות בריאות וחזקות, על מנת להחזיק את המשימות שעל כתפיהן, ואני משער שבמשרדי החברה ראו עלייה גדולה בשיעור המכירות.

4.

גם בתחום הקפואים יש חברה שהשיקה את סדרת השניצלים שלה עם “מרכיבים ביתיים בלבד”.

ביתיים, נא לשים לב.

לא מדובר ברכיבים טבעיים דווקא, אלא ברכיבים שישנם בכל בית. אבל הרכיבים הביתיים האלה עוד יסחטו את כספנו, אם יותר או אם פחות טעימים.

החברות עוד לא אמרו את המילה האחרונה שלהן, ואנו נצפה לחידושים מפתיעים בתחום המזון. גם הורדה במחיר לא תזיק לאף אחד.

ואיך אפשר לשכוח את הדבר הכי חשוב: המלצות של משרד הבריאות ש”לא לצרוך יותר מפעם בחודש” בשר מעובד – נקניקיות, נקניקים, המבורגרים ומשפחתם – מפני שהוא מסרטן כמו סיגריות.

אינני יודע עד כמה המחקרים האלו מוכחים מדעית, אבל מה שבטוח: נתונים אלו גרמו לירידה ב-30% בצריכת הבשר המעובד.

בינתיים’ רשת המזון המהיר ‘מקדונלדס’ מנסה לעלות את מכירותיה בחזרה בכך שהיא משקיעה הון עתק בפרסומות שהבשר שלה הוא 100% בשר טרי, ולא מעובד.

האם הירידה בצריכה תימשך, או שזו סתם היסטריה של היום שאחרי? ימים יגידו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות