צעירים התבצרו עם בלון גז בבית הכנסת בגבעת זאב

לקראת הדיון המשפטי בבג"ץ התקבצו מאות אל בית הכנסת בגבעת זאב מחשש שייהרס במחטף • אל בית הכנסת הובאו בלון גז וצמיגים, והמתבצרים נערכים לקראת שהייה ממושכת • "אנשים מוכנים לתת את החיים שלהם בשביל בית הכנסת"
אליעזר היון
כ"ב חשון התשע"ו / 04.11.2015 01:08

מאות בני אדם התקבצו אמש (שלישי) אל רחבת בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, המיועד להריסה על פי החלטת בית המשפט העליון, מתוך חשש כי כבר בלילה ייעשה ניסיון להרוס את המבנה.

עשרות צעירים מתבצרים על הגג, שם הונח גם בלון גז, והם מכינים את המקום מבפנים, ומבחוץ, לאפשרות שיצטרכו להתבצר בו לתקופה ממושכת.

היום בבוקר אמור להתקיים דיון נוסף בבית המשפט העליון, בעתירה המבקשת לעצור את הרס בית הכנסת.

על ההליך המשפטי סיפר לערוץ 7 גורם בטחוני שאמר: “ממלא מקום המפכ”ל בנצי סאו ביקש לדחות את ההריסה, עקב שיקולים מבצעיים של מיצוי כוחותיו במערכה נגד הטרור בירושלים וביתר המקומות, ואחד מהיורשים הגיש לבית המשפט תביעה נגד – בדרישה כן להרוס”.

על פי אותו גורם, בית המשפט חייב את המדינה להשיב עד מחר בשמונה וחצי בבוקר מדוע היא מבקשת הארכה.

לפי דיווח של חזקי עזרא מערוץ 7, אל בית הכנסת הובאו צמיגים ובלון גז, ובעוד שאל המקום זורמים עוד ועוד צעירים, המתבצרים במקום נערכים לקראת שהייה ארוכה.

גבעת זאב

גם אחד מגבאי בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב אמר כי מטה המאבק נערך לאפשרות של שהייה ממושכת בבית הכנסת. “אנשים מוכנים לתת את החיים שלהם בשביל בית הכנסת”.

גורמים שונים, ניסו להעביר הערב אל המוחים מסרים מרגיעים, לפיהם הלילה לא תתרחש שום פעולת פינוי, אך מארגני המחאה מתקשים להשתכנע. לטטענתם, כלים כבדים נעים אל בית הכנסת על מנת להתחיל בהריסה.

במהלך הערב התקיימה אמירת סליחות בהשתתפות רבים מהמתפללים.

גבעת זאב

שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה מרים נאור והשופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן, דחו את בקשת עמותת בית הכנסת ‘איילת השחר’ בפסגת זאב למנוע את הריסתו.

השופטים קבעו כי לא חל שינוי בנסיבות מאז פסק הדין המקורי בעתירה, וכי אנשי בית הכנסת לא הצליחו להוכיח כי יש להם זכויות בקרקע, עליה הוקם בית הכנסת לפני שנים רבות.

 גבעת זאב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שופטי בלסתין
    04/11/2015 03:35
    המעניש
  1. אם השופטים של הת…יורו להרסו חס וחלילה ני מבקש שיחרב ביתם ויקוללו כראוי ועוד השנה יחזירו ציוד כמו שחשים גאותני נענש רק יותר מהר ישר לגהנום