ביילין ועבד רבו: הפלסטינים אשמים בשואה? מופרך, הסתה חמורה

אנשי יוזמת ז'נבה, השר לשעבר יוסי ביילין, ויאסר עבד רבו מכנים את דברי נתניהו על חלקו של המופתי בשואת יהודי אירופה כ'האשמה מופרכת' • "דברים אלה מהווים הסתה חמורה שעלולה ללבות את השנאה, להגביר את האלימות ולהרחיק כל סיכוי לשלום"
שרי רוט
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 17:07

אנשי יוזמת ז’נבה הישראלי והפלסטיני, יוסי ביילין ויאסר עבד רבו, מגנים היום (רביעי)  בחריפות את מה שהם מכנים “האשמתו המופרכת” של ראש הממשלה נתניהו, לפיה דברי המופתי חאג’ אמין אל חוסייני על הריגת היהודים היו אלה שגרמו להיטלר להחליט על הפתרון הסופי.

ביילין ועבד רבו טוענים: “דברים אלה מהווים הסתה חמורה שעלולה ללבות את השנאה, להגביר את האלימות ולהרחיק כל סיכוי לשלום. הניסיון להאשים את הפלסטינים בשואה חמור במיוחד נוכח דברי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס רק לאחרונה לפיהם השואה היא הטרגדיה הנוראה ביותר בתולדות ההיסטוריה המודרנית”.

ראש הממשלה אמר אמש בנאומו בפני הקונגרס הציוני בירושלים, כי המופתי של ירושלים היה מי שהציע להיטלר להשמיד את יהדות אירופה. דבריו של נתניהו זכו לגינויים רבים מגורמים פוליטיים שונים כמו גם מאנשי אקדמיה והיסטוריונים.

לפני שהמריא לברלין הגיב היום נתניהו, לביקורת ואמר כי עדותו של סגנו של אייכמן במהלך משפטי נירנברג מלמדת על כך שחאג’ אמין אל חוסייני אכן מילא תפקיד מרכזי ביצירתו של הפיתרון הסופי.

“זה אבסורד” אמר נתניהו. “לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.

“בעדותו במשפטי נירנברג אמר סגנו של אייכמן כי ‘המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה וכי אסור להתעלם מחשיבות תפקידו’. “הוא הוסיף כי ‘המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, ובראש ובראשונה, להיטלר, ריבנטרופ והימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פיתרון הולם לשאלה הפלסטינית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הם קופצים כנראה שזו הדרך לדבר
    21/10/2015 22:31
    ש