לא חוזר בו • נתניהו: לא התכוונתי לפטור את היטלר מאחריות לשואה

נתניהו התייחס לסערה סביב קביעתו כי המופתי היה מי שהציע להיטלר להשמיד את היהודים - וציטט את עדות סגנו של אייכמן • "לא התכוונתי לפטור את היטלר מאחריות להשמדה" • "המטרה הייתה להראות שאבי האומה הפלסטינית כבר אז, ללא התנחלויות, שאף להשמיד את היהודים"
נחמן גור
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 14:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי ), לפני שהמריא לברלין, לביקורת שהוטחה בו על קביעתו אתמול בפני הקונגרס הציוני בירושלים כי המופתי של ירושלים היה מי שהציע להיטלר להשמיד את יהדות אירופה. 

 נתניהו דחה את הביקורת החריפה נגדו, ואמר כי עדותו של סגנו של אייכמן במהלך משפטי נירנברג מלמדת על כך שחאג’ אמין אל חוסייני אכן מילא תפקיד מרכזי ביצירתו של הפיתרון הסופי.  

”זה אבסורד” אמר נתניהו. “לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.

“בעדותו במשפטי נירנברג אמר סגנו של אייכמן כי ‘המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה וכי אסור להתעלם מחשיבות תפקידו’. “הוא הוסיף כי ‘המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, ובראש ובראשונה, להיטלר, ריבנטרופ והימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פיתרון הולם לשאלה הפלסטינית.

נתניהו ציטט גם את סגנו של אייכמן שאמר כי ”המופתי היה אחד מיוזמיה של ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה והיה שותף ויועץ של אייכמן והיטלר לביצוע תכנית זאת”.

בהתייחסו לביקורות בקרב חוגים אקדמאיים על דבריו, אמר נתניהו: “הניסיון של חוקרים מסויימים לתת אפולוגטיקה לתפקיד המרכזי שהיה לחאג’ אמין אל חוסייני הוא ברור. חוקרים רבים אחרים מצטטים את העדות הזאת שהבאתי וגם עדויות אחרות על תפקידו”.

הוא הסביר כי מטרת נאומו אתמול לא היתה לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להצביע על הקשר בין ההסתה של המופתי של ירושלים לבין ההסתה כיום ברשות הפלסטינית:  “רציתי להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים ‘הכיבוש’, ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים.

”לצערי, הדמות של חאג’ אמין אל חוסייני היא עדיין נערצת בחברה הפלסטינית, הוא מופיע בספרי הלימוד ומורם כאבי האומה – וההסתה הזאת שהתחילה אז איתו, הסתה להרג יהודים – נמשכת. לא באותה מתכונת אך במתכונת אחרת והיא שורש הבעיה. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה. אבו מאזן מאדיר את חאג’ אמין אל חוסייני כפי שעשה ערפאת”.

”מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום”, הדגיש נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות