גפני אירח את השר ליצמן והחמיא: הוכחת לכולם שאנו לא סקטוריאלים

יו"ר ועדת הכספים אירח בוועדה את שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני מתרשם מאוד ממה שהשר ליצמן עשה במשרד הבריאות, בקידום של נושאים רבים. לא נוכל לדעת כמה חיי אדם ניצלו כתוצאה מהתייעלות המשרד"
שרי רוט
ז' חשון התשע"ו / 20.10.2015 14:24

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, אירח  בוועדה את שר הבריאות, שבה הציג השר את תקציב משרדו ותקציב מערכת הבריאות לשנים 2015-2016 – וגם פירגן. 

“אני מתרשם מאד ממה שהשר ליצמן עשה במשרד הבריאות, בקידום של נושאים רבים”, אמר גפני. “אנחנו לא נוכל לכמת את זה ולדעת כמה חיי אדם ניצלו כתוצאה מהתייעלות המשרד, התייעלות בתי החולים, ושל השירותים הרפואיים שניתנים במדינת ישראל – אי אפשר יהיה לעשות סטטיסטיקה ולדעת בדיוק.

“אבל אנחנו יודעים שההתייעלות הזו, הביקורים בבתי החולים, הביקורת על מה שנעשה, השינוי במהלכים וההתייחסות של הממשלה, של ראש הממשלה ושל שר האוצר – ואפשר לומר, שרי אוצר, ראש ממשלה אי אפשר להגיד ראשי ממשלה, יש אחד, אבל שרי אוצר כבר התחלפו – ואני מברך את הרב ליצמן על התפקוד שלו במשרד.

“בנימה אישית אוכל לומר שאנחנו הוצגנו, נציגי יהדות התורה, כסקטוריאליים הרבה מאוד שנים, והרב ליצמן הוכיח שהפעילות שלו, כמייצג של כולנו, היא איננה סקטוריאלית, אלא דואגת לכל אזרחי ישראל ערבים ויהודים, ימין ושמאל, מרכז ופריפריה, עולים וותיקים.

“ואני, הרב ליצמן, מברך אותך על כך”, סיכם גפני.

שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר: “החלטנו לתקוף את כל הבעיות במערכת הבריאות הארצית. השקענו בקיצור תורים ובמיוחד לבדיקות MRI, כולל בפריפריה.

“היום ממתינים פחות משבועיים לבדיקה. פרסמתי את הטלפון האישי שלי ואכן היו פניות וכולן טופלו. היום אין תורים לבדיקות MRI. כעת פועלים להוספת עשרות מכשירים.

“יעדים נוספים ל-2016: קיצור תורים במיון והגברת הצוותים הרפואיים, תקצבנו זאת בעוד 100 מיליון ₪. אני ממשיך בביקורי פתע בבתי החולים לבחון בשטח האם השירות משתפר. בנוסף, חיזוק ענף הסיעוד, המשכת הרפורמה בבריאות הנפש והוספת שיפורים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות