יעלון נגד ממשל ארה”ב: “מפעילים כח מופרז?! על מה מדובר?”

שר הביטחון עלון תקף את דברי מחלקת המדינה האמריקנית כי ישראל עושה שימוש בכח מופרז כלפי הפלסטינים: "אם מישהו מניף סכין והורגים אותו זה כוח מופרז? על מה מדובר?" • על אורן חזן: "אנקדוטה שלילית"
נחמן גור
ב' חשון התשע"ו / 15.10.2015 10:53

 משה בוגי יעלון יוצא שוב נגד הממשל בארצות הברית: בראיון שהעניק היום (חמישי) לעירית לינור ועמית סגל בגל”צ, מתח שר הביטחון ביקורת חריפה על הודעת מחלקת המדינה האמריקנית מהלילה, לפיה ארצות הברית מודאגת מ”שימוש מופרז בכוח של ישראל כלפי הפלסטינים”.

“אנחנו מפעילים כוח מופרז?! אם מישהו מניף סכין והורגים אותו זה כוח מופרז? על מה מדובר?”, אמר יעלון. “אני פוגש פה גנרלים אמריקנים ומכל העולם שמדברים על הסטנדרטים הגבוהים שלנו. היו פה משלחות שבאו לבדוק איך פעלנו בצוק איתן. אז מדברים פה על כוח מופרז?

“יש פה תפיסה מעוותת לצערי גם של הסכסוך. האם בגללו המזרח התיכון בוער? פעם אמרו את זה. זה קשקוש, מי שאומר את זה היום הוא מגוחך”.

שר הביטחון התייחס להחלטת הקבינט להטיל כתר נושם על שכונות מזרח ירושלים: “ראינו מה קרה כשהתנתקנו מעזה, אם נלך על פי הדרך שעירית הציעה – אז יהיו צלפים מג’בל מוכבר לארמון הנציב וגם יהיו רקטות ומרגמות על בניין הכנסת ובניין ראש הממשלה”.

על המתקפות נגדו מצד חבר הכנסת אורן חזן – אמר: “כל מי שעיניו בראשו רואה שיש כאן אנקדוטה שלילית מבחינת תנועת הליכוד, שאני מקווה שתעבור מתישהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות