בכירים ב’דגל’: “עסקת פרוש-אשר סגורה. אין הבטחות על תפקידים”

ככל הנראה כבר מחר תחתם ההסכמה שתוביל לפרישת מאיר פרוש מהכנסת לטובת יעקב אשר • גורמים בכירים ב'דגל התורה': "המו"מ הממושך הצליח לחלץ את העסקה במחיר לא מופקע, ובלי הבטחות הקשורות לתפקידים" • פיוס גם באלעד: ישראל פרוש החזיר ליו"ר סיעת 'דגל' המקומית את סמכויותיו
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התשע"ו / 12.10.2015 20:51

יעקב אשר, הח”כ לשעבר של סיעת ‘דגל התורה’, יכול להתחיל לארוז את חפציו לקראת כניסתו ללשכה החדשה שממתינה לו במשכן הכנסת.

על פי גורמים בכירים בתנועת דגל התורה ובסיעת שלומי אמונים, ‘עסקת ‘אשר-פרוש’  והסגירה הסופית של ההבנות בין הצדדים תתבצע, כפי הנראה, מחר.

על פי העסקה – המתבססת על ‘החוק הנורווגי’ – סגן שר החינוך מאיר פרוש יפרוש מהכנסת לטובת יעקב אשר, שייכנס במקומו. בדגל התורה הבטיחו את השתתפותו של מאיר פרוש  בישיבות סיעת יהדות התורה ואף תוענק לו זכות הצבעה.

יחד עם זאת, גורמים בכירים ב’דגל התורה’ אומרים: “המו”מ הממושך הצליח לחלץ את העסקה במחיר לא מופקע, ובלי הבטחות הקשורות לתפקידים”.

לדבריהם, לא הובטח לסיעת שלומי אמונים שום ‘דיל’ המבטיח את תמיכת ‘דגל התורה’ במועמדיו של מאיר פרוש לראשות הערים ביתר עלית ואלעד. גם בסיעת ‘שלומי אמונים’ אומרים: “הבטחות כאלה לא נמצאות במתווה”.

יחד עם זאת, למרות ההתקדמות בין הצדדים עד לקו הגמר, בחרו נציגי דגל התורה – הח”כים גפני, מקלב ויעקב אשר – להחרים גם היום, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, את ישיבת סיעת יהדות התורה, ושתי הסיעות – אגודת ישראל ודגל התורה – קיימו ישיבות נפרדות, כפי שהן נוהגות בחודשים האחרונים. 

בסיעת ‘אגודת ישראל’ לא אהבו את ההחרמה הזו.

גורם בסיעת ‘שלומי אמונים’, אמר לחרדים 10: “העובדה שהם לא השתתפו היום בישיבת הסיעה לא תורמת…”

יחד עם זאת, כאמור, המגעים התקדמו גם היום, כאשר שני הצדדים מביעים רצון לסיים את העסקה לטובת המפלגה.

כזכור, פרוש אמר עם אישור ‘החוק הנורווגי’ במושב הקיץ, בראיונות שהעניק לכלי התקשורת, כי הוא מוכן להתפטר לטובת נציג ‘דגל התורה’, במטרה להגדיל את כוחה של הנציגות החרדית בכנסת ובמסדרונות השלטון. 

יעקב, אשר

פרוש ודגל התורה שיתפו בשנים האחרונות פעולה במספר מוקדים: במהפך שחוללו בחינוך העצמאי, כמו גם  בבחירות המוניציפאליות בערים ביתר עלית ואלעד.

אלא שהיחסים הפנימיים המעורערים בין אגדות ישראל לדגל התורה במהלך מושב הקיץ, כמו גם המאבקים של ישראל פרוש, ראש העיר אלעד, מול נציגי דגל התורה המקומיים בעירו – גרמו לעיכוב במימוש העסקה.

היום בצהרים, בפגישה שנערכה בלשכת ישראל פרוש בבניין עיריית אלעד, נעשה עוד צעד של פיוס בין הצדדים, כאשר ראש העיר החזיר ליו”ר סיעת דגל התורה המקומית, אברהם שטרן, את סמכויותיו כיו”ר ועדת המשנה לתכנון ובניה – סמכויות אותן נטל ממנו בפתיחת שנת הלימודים, על רקע עימותים ביניהם על קראוונים.

הפגישה בין הצדדים, כך נמסר, נערכה באווירה טובה וסוכם בה על עבודה משותפת לטובת תושבי העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות