נאום השתיקה • נתניהו: “מאיימים להשמיד את עמי – ואתם שותקים”

ראש הממשלה נשא נאום תקיף מעל במת האו"ם: "השליטים של איראן מבטיחים להשמיד את בני עמי, והתגובה של כמעט כל הממשלות המיוצגות פה היא חד משמעית כלום" - ושתק שניות ארוכות כדי להמחיש את יחס האו"ם להסכם הגרעין
נתן פרל
י"ח תשרי התשע"ו / 01.10.2015 20:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בעצרת הכללית של האו”ם וניצל את הבמה למתקפה על שתיקת העולם אל מול ההסכם עם איראן, וליחס החד-צדדי של האו”ם כלפי מדינת ישראל.

נתניהו נאם 45 דקות, וזכה למחיאות כפיים רבות במהלך נאומו, למרות שחלק מהדברים היו קשים לעיכול עבור יושבי המליאה.

“גבירותי ורבותי, אני נושא עמי ברכות מירושלים, העיר שבה תקוותיו ותפילותיו של העם היהודי לשלום האנושות כולה הדהדו לאורך הדורות”, פתח נתניהו.

לפני שלושים ואחת שנה, כשגריר ישראל באו”ם, ניצבתי על במה זאת בפעם הראשונה. דיברתי באותו יום נגד החלטה בחסות איראנית לסלק את ישראל מארגון האומות המאוחדות. אז כמו היום, התאפיין האו”ם בעוינות כפייתית כלפי ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון.

אז כמו היום, היו מי שחתרו לשלול מהמדינה היהודית האחת והיחידה את מקומה בין האומות. חתמתי את אותו נאום ראשון במילים: “רבותי, הותירו את קנאותכם על סף הדלת”. יותר משלושה עשורים לאחר מכן, כראש ממשלת ישראל, יש לי שוב את הזכות לעמוד על במה זאת. עבורי, זכות זאת תמיד מלווה באחריות מוסרית לומר את האמת.

לכן, לאחר שלושה ימים של האזנה למנהיגי עולם המהללים את הסכם הגרעין עם איראן, אני פותח את נאומי היום במילים: גבירותי ורבותי, הותירו את התלהבותכם על סף הדלת. עסקה זאת אינה מגבירה את סיכויי השלום. הזנת התוקפנות האיראנית במיליארדי דולרים כתוצאה מההקלה בסנקציות מגבירה את סכנת המלחמה.

מה עשתה איראן

ראו מה איראן עשתה בששת החודשים האחרונים בלבד מאז ההכרזה על הסכם המסגרת בלוזאן. איראן הגבירה את האספקה של נשק קטלני לסוריה. איראן שלחה לסוריה יותר חיילים ממשמרות המהפכה. איראן שלחה לסוריה אלפי לוחמים שיעים אפגנים ופקיסטנים. איראן עשתה כל זאת כדי לחזק את משטרו הברוטאלי של אסד. איראן גם שלחה טונות של כלי נשק ותחמושת למורדים החותים בתימן, לרבות משלוח נוסף רק לפני יומיים. איראן איימה להפיל את המשטר הירדני.

בן חסותה של איראן, החיזבאללה, הבריח לתוך לבנון טילי SA-22 במטרה להפיל את מטוסינו, וטילי שיוט מסוג יאחונט כדי להטביע את ספינותינו.

איראן גם סיפקה לחיזבאללה טילי קרקע-קרקע מונחי מטרה ומל”טי תקיפה לצורך פגיעה מדויקת בכל מטרה בישראל. איראן סייעה לחמאס ולג’יהאד האסלאמי לבנות מל”טים מזוינים בעזה. איראן הבהירה את כוונותיה לפתוח שתי חזיתות טרור חדשות נגד ישראל תוך שהיא מבטיחה לחמש את הפלסטינים בגדה המערבית ושולחת גנרלים ממשמרות המהפכה לרמת הגולן, משם פעיליה ירו לאחרונה טילים על צפונה של ישראל.

תאי טרור ברחבי העולם

ישראל תמשיך להגיב בעוצמה נגד מתקפות נגדה מתוך השטח הסורי. 

ישראל תמשיך לפעול כדי למנוע העברת נשק אסטרטגי לחיזבאללה מתוך שטח סוריה ודרכו. אחת לכמה שבועות, איראן והחיזבאללה מקימים תאי טרור חדשים בערים ברחבי העולם. שלושה תאים כאלה נחשפו לאחרונה בכוויית, ירדן וקפריסין.

במאי, כוחות הביטחון בקפריסין פשטו על דירתו של סוכן חיזבאללה בעיר לרנקה. הם מצאו שם חמישה טונות של אמוניום חנקתי, פחות או יותר אותה כמות ששימשה לפיצוץ הבניין הפדרלי באוקלהומה סיטי. זה רק בדירה אחת, בעיר אחת, במדינה אחת. אולם איראן מקימה עשרות תאי טרור מסוג זה ברחבי העולם, גבירותי ורבותי. היא מקימה את תאי הטרור הללו גם בחלק זה של כדור הארץ.

אני חוזר: את כל זה, כל מה שזה עתה תיארתי, איראן עשתה בששת החודשים האחרונים בלבד, שעה שהיא מנסה לשכנע את העולם להסיר את הסנקציות. כעת שוו בנפשכם מה איראן תעשה אחרי שהסנקציות הללו יוסרו. משוללת כל מחסום ורסן, איראן תעוט על טרפה ותפיל עוד ועוד קורבנות.

נמר יהפוך לחתלתול?

בעקבות עסקת הגרעין, איראן מוציאה מיליארדי דולרים על נשק ולוויינים.

אתם חושבים שאיראן עושה זאת כדי לקדם את השלום? אתם חושבים שחוזים שמנים ומאות מיליארדי דולרים שיוזרמו כפועל יוצא של ההקלה בסנקציות יהפכו נמר טורף זה לחתלתול?

ובכן, חשבו שנית.

ב-2013, הנשיא רוחאני החל את מה שקרוי “מתקפת הקסם” שלו כאן באו”ם. שנתיים לאחר מכן, איראן מוציאה להורג יותר ויותר אסירים פוליטיים, מגבירה את תוקפנותה באזור ומרחיבה במהירות את רשת הטרור הגלובלית שלה. אומרים שמעשים חזקים יותר ממילים. אולם במקרה של איראן, המילים מהדהדות בעוצמה לא פחותה מהמעשים.

פשוט הקשיבו לסגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות. להלן מה שהוא אמר בפברואר: “המהפכה האסלאמית אינה מוגבלת על ידי גבולות גיאוגרפיים…”. הוא התרברב שאפגניסטן, עיראק, לבנון, סוריה, פלסטין ותימן הן בין המדינות “שנכבשות על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן”. “נכבשות”.

עבור אלה מכם שמאמינים שהעסקה בווינה תביא לשינוי במדיניותה של איראן, רק הקשיבו למה שאמר מנהיגה העליון של איראן, האייתולה חמינאי, חמישה ימים לאחר שהושג הסכם הגרעין: “מדיניותנו כלפי הממשל האמריקני השחצני לא תשתנה”. ארצות הברית, כך הוא הבטיח, תמשיך להיות אויבתה של איראן. בעוד שהזרמת יותר כסף למולות קרוב לוודאי תגרור יותר דיכוי מבית, אין כל ספק שהיא תגביר את התוקפנות בחוץ.

כמנהיגה של מדינה שמגנה על עצמה מדי יום מול תוקפנותה ההולכת וגוברת של איראן, הלוואי שיכולתי להתנחם בטענה שעסקה זאת חוסמת את דרכה של איראן לנשק גרעיני. אולם אינני יכול, כיוון שזה לא המצב. העסקה אכן מטילה מגבלות מסוימות על תכנית הגרעין האיראנית. ובצדק, כיוון שהקהילה הבינלאומית מכירה בסכנה הנשקפת מאיראן. אולם הנה המילכוד: עפ”י העסקה, גם אם איראן לא תשנה את התנהגותה, למעשה גם אם היא תהפוך אפילו יותר מסוכנת בשנים הקרובות, המגבלות החשובות ביותר עדיין יוסרו באופן אוטומטי בעוד עשר ובעוד חמש עשרה שנה. הדבר יעמיד משטר טרור אסלאמי קיצוני במרחק שבועות ספורים בלבד מהשגת החומר הבקיע הנדרש לארסנל שלם של פצצות גרעין.

אין בכך כל הגיון.

תעודת נישואין

אמרתי שאם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמדינה נורמלית. אולם עסקה זאת תתייחס לאיראן כמדינה נורמלית אפילו אם היא תישאר אותה תיאוקרטיה חשוכה הכובשת את שכנותיה, מממנת טרור חובק עולם ומפזמת “מוות לישראל” ו”מוות לאמריקה”.

האם מישהו באמת מאמין שהזרמת שפע של נשק ומזומנים לתיאוקרטיה רדיקלית זאת תרסן את תאבונה לתוקפנות? האם איש מכם מאמין באמת ובתמים שאיראן תיאורקטית עם טפרים וניבים חדים יותר תהפוך את חברבורותיה? הנה כלל שלמדתי וודאי גם אתם למדתם בימי חייכם: כאשר התנהגות רעה מתוגמלת, היא רק מחמירה.

גבירותי ורבותי, זה זמן רב אני טוען שהסכנה הגדולה ביותר לעולמנו היא הזיווג שבין אסלאם קיצוני ונשק גרעיני. אני מודאג עמוקות מכך שעסקת הגרעין עם איראן עלולה להיות תעודת הנישואין של אותה ברית בלתי מקודשת. אני יודע שאנשים בעלי כוונות טובות אכן מאמינים שעסקה זאת היא הדרך הטובה ביותר לחסום את דרכה של איראן אל הפצצה.

אולם אחד מלקחי ההיסטוריה הכי חשובים אך הכי פחות נלמדים הוא שהכוונות הטובות ביותר אינן מונעות את התוצאות הגרועות ביותר. רובם המכריע של הישראלים מאמינים שעסקת הגרעין עם איראן היא עסקה גרועה. מה שמחריף את המצב הוא שאנו רואים עולם שחוגג את העסקה הגרועה הזאת ואץ לחבק ולעשות עסקים עם משטר שמחויב באופן גלוי להשמדתנו.

בשבוע שעבר, הגנרל סאלחי, מפקד צבא איראן, הכריז: “אנו לבטח נשמיד את ישראל. אנו שמחים על כך שאנו נמצאים בחוד החנית של אלה שיוציאו אל הפועל את צו המנהיג העליון להשמיד את ישראל”.

“לא תהיה ישראל”

ובאשר למנהיג העליון עצמו, ימים ספורים לאחר ההכרזה על הסכם הגרעין הוא פרסם את ספרו האחרון. הנה הוא. מדובר בהרצאה בת 400 עמודים המפרטת את תכניתו להשמיד את מדינת ישראל. בחודש שעבר, חמינאי הבהיר שוב את מזימתו לרצח עם בפני הגוף הרשמי העליון של איראן, מועצת המומחים.

הוא דיבר על ישראל, ביתם של יותר משישה מיליון יהודים, ונשבע: “בעוד 25 שנה, לא תהיה יותר ישראל”. שבעים שנה אחרי השמדתם של שישה מיליון יהודים, שליטיה של איראן מבטיחים להשמיד את מדינתי ולרצוח את עמי. והתגובה של גוף זה, התגובה של כמעט כל אחת מהממשלות המיוצגות כאן היא מאומה, לא כלום! שתיקה מוחלטת! שתיקה רועמת!

אולי תוכלו להבין עכשיו מדוע ישראל אינה מצטרפת אל החגיגה סביב העסקה הזאת. לו מנהיגיה של איראן היו פועלים כדי להשמיד את מדינותיכם, אולי הייתם פחות נלהבים מהעסקה. לו בני חסותה הטרוריסטים של איראן היו יורים אלפי רקטות על עריכם, אולי היו דברי השבח שלכם קצת יותר מדודים. ולו עסקה זאת הייתה מובילה למרוץ חימוש גרעיני בשכונתכם, אולי הייתם קצת פחות נכונים לחגוג.

אולם אל תטעו לחשוב שאיראן היא סכנה לישראל בלבד.

מעבר לתוקפנותה של איראן במזרח התיכון ולטרור שהיא מפעילה ברחבי העולם, איראן אף בונה טילים בליסטיים בין-יבשתיים שמטרתם היחידה היא נשיאת ראשי נפץ גרעיניים. זכרו זאת: לאיראן יש כבר טילים שיכולים להגיע לישראל. לכן אותם טילים בליסטיים בין-יבשתיים שאיראן בונה אינם מיועדים לנו. הם מיועדים לכם. הם מיועדים לאירופה, לאמריקה, לזריעת הרס המוני בכל שעה, בכל מקום.

נגן על עצמנו מפני סכנות

גבירותי ורבותי, לא קל להתנגד למשהו שמעצמות העולם הגדולות ביותר מאמצות אותו.

האמינו לי, היה קל הרבה יותר לעמוד מנגד ולהחריש. אולם לאורך ההיסטוריה, העם היהודי למד את מחירה הכבד של שתיקה. וכראש ממשלת המדינה היהודית, כמי שמכיר את ההיסטוריה הזאת, אני מסרב לשתוק. אומר זאת שוב: הימים בהם העם היהודי היה פסיבי מול אויביו שחתרו להשמידו, הימים הללו חלפו מן העולם. ולא להיות פסיבי משמעו להשמיע קול נגד אותן סכנות.

כך עשינו, כך אנו עושים וכך נעשה.

לא להיות פסיבי משמעו גם להגן על עצמנו מפני אותן סכנות. כך עשינו, כך אנו עושים וכך נעשה. ישראל לא תאפשר לאיראן לפרוץ, להשתחל או לצעוד אל תוך מועדון הנשק הגרעיני. אני יודע שמדיניותה הרשמית של הקהילה הבינלאומית הייתה ועודנה למנוע מאיראן פיתוח נשק גרעיני. אולם אל לו לאיש לפקפק בנחישותה של ישראל להגן על עצמה מול אלה המבקשים להשמידנו.

שכן בכל דור ודור, היו מי שקמו עלינו לכלותינו. בימי קדם ניצבנו בפני השמדה בידי האימפריות העתיקות של בבל ורומא. בימי הביניים עברנו אינקוויזיציה וגירוש. בעידן המודרני עברנו פוגרומים ואת השואה. ואולם העם היהודי שרד. כעת קם משטר חדש הנשבע להשמיד את ישראל. מוטב לו למשטר זה שישקול זאת:

אני ניצב כאן היום כנציגה של ישראל, מדינה צעירה בת 67 שנה שהיא מדינת הלאום של עם עתיק בן כמעט 4,000 שנה. האימפריות של בבל ורומא, לעומת זאת, אינן מיוצגות באולם זה של העמים. גם לא הרייך בן אלף השנה. האימפריות הללו, שהיו כביכול בלתי מנוצחות, נעלמו זה מכבר מן העולם. אך ישראל קיימת. עם ישראל חי. תקומתה של ישראל היא עדות לעוז רוחו של עמי.

במשך מאה דורות, העם היהודי חלם לשוב לארץ ישראל. אפילו בשעותינו האפלות ביותר, והיו לנו רבות כל כך, אפילו בשעותינו האפלות ביותר, מעולם לא נואשנו מהתקווה לבנות מחדש את בירת הנצח שלנו, ירושלים. הקמתה של ישראל הפכה מימוש חלום זה לאפשרי. היא אפשרה לנו לחיות כעם חופשי במולדת אבותינו. היא אפשרה לנו לקלוט יהודים שהגיעו מארבע קצוות תבל בחיפוש אחר מקלט מפני רדיפות. הם הגיעו מאירופה שסועת המלחמות, מתימן, עיראק, מרוקו, אתיופיה, ברית המועצות, ומאה ארצות אחרות.

התכנית תיכשל

היום, כאשר הגל הגואה של האנטישמיות שוב מציף את אירופה ומקומות אחרים, יהודים רבים מגיעים לישראל כדי להצטרף אלינו בבניית העתיד היהודי.

על כן, זהו המסר שלי לשליטיה של איראן: תכניתכם להשמיד את ישראל תיכשל. ישראל לא תרשה לשום כוח על פני כדור הארץ לאיים על עתידה. והנה המסר שלי לכל המדינות המיוצגות כאן: תהיינה אשר תהיינה ההחלטות שתאמצו בבניין זה, תהיינה אשר תהיינה ההחלטות שתקבלו בבירותיכם, ישראל תעשה כל שעליה לעשות כדי להגן על מדינתנו ולהגן על עמנו.

נציגים נכבדים, לאור העובדה שהעסקה עם איראן יוצאת כעת אל הדרך, אני מקווה שתאכפו אותה…איך אנסח זאת? קצת יותר בקפדנות מכפי שעשיתם עם שש החלטות מועצת הביטחון שאיראן הפרה באופן שיטתי ושכעת למעשה הושלכו לפח. ודאו שהפקחים אכן מפקחים. ודאו שמנגנון החזרת הסנקציות אכן מסוגל להחזיר את הסנקציות. וודאו שהפרותיה של איראן אינן מטואטאות תחת השטיח הפרסי.

דבר אחד אני יכול להבטיח לכם: ישראל תעקוב…מקרוב. ברור מה על הקהילה הבינלאומית לעשות כעת: ראשית, אלצו את איראן לעמוד בכל התחייבויותיה הגרעיניות. שמרו את האש קרובה לרגליה של איראן.

שנית, רסנו את תוקפנותה של איראן באזור. תמכו באלה הנלחמים בתוקפנות האיראנית וחזקו אותם, בראש ובראשונה ישראל.

שלישית, השתמשו בסנקציות ובכל כלי אחר העומד לרשותכם כדי להרוס את רשת הטרור הגלובלית של איראן.

איראן ודאעש אויבים משותפים

גבירותי ורבותי, ישראל פועלת יחד עם שותפיה לשלום הערבים כדי להתמודד הן עם אתגרי הביטחון המשותפים לנו מכיוונה של איראן והן עם אתגרי הביטחון הנשקפים מצד דאע”ש ואחרים. אנו פועלים גם עם מדינות אחרות במזרח התיכון ועם מדינות באפריקה, אסיה ומעבר לכך. רבים באזורנו יודעים שהן איראן והן דאע”ש הם אויבינו המשותפים.

וכאשר אויביך נלחמים זה בזה, אל תחזק אף אחד מהם. החלש את שניהם. סכנות משותפות מקרבות בבירור בין ישראל ושכנותיה הערביות. שעה שאנו עובדים יחד כדי להדוף את הסכנות הללו, אני מקווה שנבנה שותפויות בנות קיימא למען ביטחון, שגשוג ושלום. אולם אנו בישראל לעולם איננו שוכחים דבר אחד. איננו שוכחים שהשותפה החשובה ביותר של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה ארצות הברית של אמריקה.

הברית בין ישראל וארצות הברית היא בלתי מעורערת. הנשיא אובמה ואני מסכימים על הצורך למנוע מנשק להגיע לידיהם של בני חסותה הטרוריסטים של איראן. אנו מסכימים על הצורך למנוע מאיראן לזרוע אי יציבות במדינות ברחבי המזרח התיכון. ישראל מעריכה עמוקות את נכונותו של הנשיא אובמה לבצר את ביטחוננו, לסייע לישראל לשמר את יתרונה הצבאי הכמותי ולסייע לה להתמודד עם האתגרים הכבירים עמם היא מתמודדת.

ישראל אסירת תודה על האהדה הנרחבת לה היא זוכה בקרב העם האמריקני ונציגיו בקונגרס, הן אלה שתמכו בעסקה והן אלה שהתנגדו לה. הנשיא אובמה ואני אמרנו שנינו שחילוקי הדעות בינינו סביב עסקת הגרעין הם חילוקי דעות בתוך המשפחה. אולם אין בינינו כל חילוקי דעות לגבי הצורך לפעול יחד כדי להבטיח את עתידנו המשותף. ואיזה עתיד נפלא זה יכול להיות.

 ישראל מובילה במדע וטכנולוגיה

לישראל יש את היכולת הייחודית לממש את ההבטחה הגלומה במאה ה-21. ישראל היא מנהיגה עולמית במדע וטכנולוגיה, סייבר, תוכנה, מים, חקלאות, רפואה, ביו-טכנולוגיה ועוד תחומים רבים אחרים בהם מתחוללת מהפכה בזכות כושר ההמצאה והחדשנות הישראליים. ישראל היא מדינת החדשנות.

הידע הישראלי נמצא בכל מקום. הוא נמצא במיקרו מעבדים של המחשבים שלכם ובהחסני הזיכרון הניידים שלכם. הוא נמצא בטלפונים החכמים שלכם, כשאתם שולחים הודעות מהירות ומנווטים את רכביכם. הוא נמצא בחוות שלכם, כשאתם משקים בטפטוף את יבוליכם ושומרים על טריות תבואתכם ותוצרתכם החקלאית. הוא נמצא באוניברסיטאות שלכם, כשאתם לומדים תגליות זוכות פרס נובל בכימיה וכלכלה.

הוא נמצא בארונות התרופות שלכם, כשאתם נוטלים תרופות לטיפול במחלות הפרקינסון והטרשת הנפוצה. הוא נמצא אפילו בצלחות שלכם, כשאתם אוכלים עגבניית שרי ערבה לחיך. גם זה שוכלל בישראל, למקרה שלא ידעתם. אנו בישראל גאים כל כך בכברת הדרך הארוכה שעשתה מדינתנו בפרק זמן קצר. אנו גאים כל כך בכך שמדינתנו הקטנה תורמת תרומה כה עצומה לעולם כולו.

אולם החלומות של עמנו, החקוקים לנצח בדברי הנביאים הגדולים של התנ”ך, החלומות הללו יתגשמו במלואם רק כאשר יהיה שלום. שעה שהמזרח התיכון שוקע אל תוך כאוס, הסכמי השלום של ישראל עם מצרים וירדן הם שני יסודות איתנים של יציבות. ישראל מוסיפה להיות מחויבת להשגת שלום גם עם הפלסטינים. הישראלים מכירים את מחירה של מלחמה. אני מכיר את מחיר המלחמה. כמעט נהרגתי בקרב. איבדתי חברים רבים. איבדתי את אחי האהוב יוני.

אלה המכירים את מחירה של מלחמה יודעים להעריך טוב מכולם את משמעות פירות השלום – למעננו, למען ילדינו, למען נכדינו.

 מוכן לחדש את המשא ומתן

אני מוכן לחדש את המשא ומתן הישיר לשלום עם הרשות הפלסטינית לאלתר וללא כל תנאים מוקדמים. למרבה הצער, הנשיא עבאס אמר אתמול שהוא אינו מוכן לעשות זאת. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו.

אני מוסיף להיות מחויב לחזון השלום של שתי מדינות לשני עמים, שבו מדינה פלסטינית מפורזת מכירה במדינה היהודית. תהליך השלום החל לפני יותר משני עשורים. אולם חרף מאמציהם הטובים ביותר של שישה ראשי ממשלה ישראלים – רבין, פרס, ברק, שרון, אולמרט ואני – הפלסטינים מסרבים באופן עקבי לסיים את הסכסוך ולהגיע לשלום סופי.

למרבה הצער, רק אתמול שמעתם שוב את אותה סרבנות מפיו של הנשיא עבאס.

כיצד יכולה ישראל לעשות שלום עם שותף פלסטיני שמסרב אפילו לשבת לשולחן המשא ומתן? ישראל מצפה מהרשות הפלסטינית לעמוד בהתחייבויותיה. אל להם לפלסטינים להפנות עורף לשלום. הנשיא עבאס, אני יודע שזה לא קל. אני יודע שזה קשה. אולם אנו חבים זאת לעמינו לנסות, להמשיך לנסות, כיוון שיחד, אם באמת ננהל משא ומתן ונפסיק לנהל משא ומתן על המשא ומתן, אם באמת נשב יחד וננסה לפתור את הסכסוך הזה בינינו, להכיר אחד בשני, לא להשתמש במדינה פלסטינית כמקפצה לדיקטטורה אסלאמית נוספת במזרח התיכון, אלא כישות שתחיה בשלום לצד המדינה היהודית, אם באמת נעשה זאת, נוכל לעשות דברים מדהימים למען עמינו.

אינני מופתע מהאו”ם 

האו”ם יכול לסייע בקידום השלום באמצעות תמיכה במשא ומתן ישיר וללא תנאי בין הצדדים. האו”ם לא יסייע לשלום, בוודאי שלא יסייע לקידום השלום, באמצעות פתרונות כפויים או עידוד הסרבנות הפלסטינית.

והאו”ם, נציגים נכבדים, חייב לעשות דבר אחד נוסף. האו”ם חייב להיפטר מנטייתו האובססיבית לחבוט בישראל. להלן רק דוגמה אבסורדית אחת לאובססיה זאת: בארבע שנים של אלימות נוראה בסוריה, למעלה מרבע מיליון בני אדם קיפחו את חייהם. זה יותר מפי עשרה – יותר מפי עשרה – ממספר הישראלים והפלסטינים גם יחד שאיבדו את חייהם במהלך מאה שנות סכסוך בינינו.

אולם בשנה שעברה, אסיפה זאת אימצה 20 החלטות נגד ישראל והחלטה אחת בלבד לגבי הטבח הברברי בסוריה. הרי לכם אי צדק. הרי לכם היעדר פרופורציות. עשרים. ספרו אותן. אחת נגד סוריה.

אם לומר בכנות, אינני מופתע.

אם לשאול משפט מיוגי ברה המנוח, שחקן הבייסבול הגדול והאהוב והפילוסוף, ככל שהדבר נוגע להתנפלות השנתית של האו”ם על ישראל, זה דה ז’ה וו בכל פעם מחדש. מספיק! שלושים ואחת שנה לאחר שניצבתי כאן בפעם הראשונה, אני עדיין שואל: מתי סוף סוף יותיר האו”ם את האובססיה האנטי ישראלית שלו על סף הדלת?

מתי סוף סוף יחדל האו”ם מלתייג את ישראל כאיום לשלום ויתחיל באמת לסייע לישראל לקדם את השלום?

את אותה שאלה יש להציג למנהיגים הפלסטינים.

עבאס, תפסיק להפיץ שקרים

מתי תתחילו לעבוד עם ישראל כדי לקדם את השלום והפיוס ומתי תפסיקו לטפול עלילות על ישראל ולהסית לשנאה ואלימות? הנשיא עבאס, הנה מקום טוב להתחיל: הפסק להפיץ שקרים על הכוונות כביכול של ישראל בהר הבית. ישראל מחויבת במלואה לשמירה על הסטטוס קוו במקום.

מה שהנשיא עבאס צריך לצאת נגדו הם פעולותיהם של אותם אסלאמיסטים קיצוניים שמבריחים חומרי נפץ לתוך מסגד אל-אקצא ומנסים למנוע מיהודים ונוצרים לבקר במקומות הקדושים. זה האיום האמיתי על אותם אתרים קדושים.

אלף שנה לפני לידת הנצרות, יותר מ-1,500 שנה לפני לידת האסלאם, דוד המלך הפך את ירושלים לבירתנו ושלמה המלך בנה את המקדש על ההר. אולם ישראל תמיד תכבד את המקומות הקדושים לכולם. באזור שטוף אלימות ואי-סובלנות משוועת, בו קנאים אסלאמיים משחיתים אוצרות עתיקים של הציוויליזציה, ישראל ניצבת כמגדלור של נאורות וסובלנות.

לא רק שישראל אינה מסכנת את המקומות הקדושים, היא זאת שמבטיחה את ביטחונם. שלא כמו הכוחות ששלטו בירושלים בעבר, ישראל מכבדת את המקומות הקדושים ואת חופש הפולחן לכל – יהודים, מוסלמים, נוצרים, כולם.

פניה האמיתיות של ישראל

זה, גבירותי ורבותי, לעולם לא ישתנה. ישראל תמיד תישאר נאמנה לערכיה. הערכים הללו באים לידי ביטוי מדי יום ביומו: כאשר הפרלמנט התוסס של ישראל מתווכח בלהט על כל סוגיה תחת השמש, כאשר נשיאת בית המשפט העליון יושבת בכיסאה בבית המשפט העליון העצמאי לחלוטין שלנו, כאשר הקהילה הנוצרית שלנו ממשיכה לגדול ולשגשג שנה אחר שנה, שעה שקהילות נוצריות מושמדות במקומות אחרים במזרח התיכון, כאשר סטודנטית ישראלית מוסלמית מבריקה נושאת את נאום הפרידה באחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות שלנו, וכאשר רופאים ואחיות ישראלים – רופאים ואחיות מהצבא הישראלי – מטפלים באלפי פצועים משדות הקטל בסוריה ובאלפי נפגעים אחרים מאסונות טבע מהאיטי ועד נפאל.

אלו הן פניה האמיתיות של ישראל.

אלה עם ערכיה של ישראל. במזרח התיכון, הערכים הללו נתונים תחת מתקפה פראית מצדם של אסלאמיסטים קנאים המאלצים מיליוני אנשים מבועתים להימלט על נפשם לחופים רחוקים. כמה עשרות קילומטרים מדאע”ש, כמה מאות מטרים מבני חסותה הרצחניים של איראן, ישראל עומדת בפרץ – בגאווה ובאומץ מגנה על החירות והקידמה. ישראל היא חוד החנית של הציוויליזציה במאבק נגד הברבריות.

אז הנה רעיון חדשני עבור האומות המאוחדות: במקום להמשיך בשגרה המבישה של חבטות בישראל, התייצבו לצדה של ישראל. התייצבו לצידה של ישראל שעה שאנו מותירים את הקנאות מחוץ לשערינו. התייצבו לצידה של ישראל שעה שאנו מונעים מאותה קנאות להגיע לשעריכם.

גבירותי ורבותי, התייצבו לצד ישראל כיוון שישראל לא רק מגנה על עצמה. יותר מאי פעם, ישראל מגנה עליכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שואה שלישית לעולם לא תהיה ביבי כי יש לנו אטום ביבי
    01/10/2015 20:11
    מיכאל הכהן אל חדד