נתניהו: “סיכמתי עם פוטין על מנגנון למניעת תקריות בסוריה”

נתניהו בתום פגישתו עם פוטין: "רוסיה לא תהיה שותפה לפעולות של איראן נגדנו" • על המנגון: "מספיק רק לחשוב על האפשרות של עימות מסוכן עם רוסיה וטיפול באי ההבנות הללו לאחר מעשה" • הבהיר: הפגישה תואמה עם הבית הלבן.
נתן פרל
ח' תשרי התשע"ו / 21.09.2015 19:16

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושוחח עמו על מעורבות צבא רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה.

בשיחה עם תא הכתבים המדיניים, לאחר הפגישה, אמר נתניהו, כי הבהיר לפוטין שישראל “לא תסבול את ההתחמשות שאיראן מארגנת נגדנו בגבולנו”, וכי מטרתו, למנוע התנגשות בין כוחות צה”ל לכוחות הרוסים הפועלים בסוריה – הושגה בפגישה.

נתניהו אמר: “קבענו מנגנון כדי למנוע את אי ההבנות הללו”.

נתניהו ציין כי הפרמטר החשוב מבחינתו בשיחות עם פוטין היתה הבהרתו של נשיא רוסיה ש”תהא הכוונה של רוסיה אשר תהא בסוריה, היא לא תהיה שותפה לפעולות תוקפניות של איראן נגדנו”.

נתניהו הוסיף: “הבהרתי בצורה שלא משתמעת לשני פנים שלא נסבול התחמשות שאיראן מובילה נגדנו, וננקוט בכל הפעולות שנקטנו עד היום וגם בפעולות אחרות נגדה. אמרתי לפוטין שזו זכותנו וחובתנו, והוא לא ערער על הדברים”.

הוא ציין כי ההישג הזה הוא “חשוב מאוד לביטחון ישראל וזו התוצאה הראשונה והברורה של השיחה הזו. מספיק רק לחשוב על האפשרות השנייה של עימות מסוכן עם רוסיה וטיפול באי ההבנות הללו לאחר מעשה, כדי להבין את חשיבות הביקור”.

נתניהו נשאל האם המצב כה חמור עד כדי כך שהזעיק שלושה מבכירי צה”ל להצטרף אליו לפגישה, וענה כי חש חובה שדווקא הם יעבירו את המסר.

 לשאלת כתב ערוץ 7, ניצן קידר, האם ביקורו אינו מהווה סוג של התגרות בממשל האמריקני שנמצא בעימות מתמיד מתחת לפני השטח עם הנשיא פוטין, הבהיר נתניהו כי הממשל האמריקני ידע את פרטי הפגישה, ואף טרם לציין שהגורמים הרלוונטיים עודכנו לפרטי פרטים.

“הקשר שלנו עם האמריקנים הוא ראשון במעלה, והוא איתן ויציב. אנחנו מתואמים לחלוטין איתם בנושא זה. לכולם יש את אותו אינטרס – למנוע התנגשות מיותרת”, הבהיר נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות