אשת הנעדר באומן מתחננת: “הילדות שואלות איפה אבא”

ארגון זק"א הקים באומן חפ"ק המרכז את החיפושים אחרי אמיר אוחנה, בן 28 מבת ים, הנעדר מאז יום שלישי • מיטל רעייתו זועקת לעזרה: "היום הייתי צריכה לקבל את פניו בשדה התעופה, אבל אין לי מה לקבל. אני מתחננת, תעשו משהו! תעזרו לבנות שלי לחבק את אבא שלהן" • גיסתו: "מיטל מרגישה שהוא קורא לעזרה. הוא שורד אבל צריך להציל אותו"
חיים טוויל
ד' תשרי התשע"ו / 17.09.2015 10:15

חיפושים נרחבים באומן אחרי הנעדר הישראלי: אנשי זק”א ומתנדבים ממשיכים בחיפושים אחרי הנעדר אמיר אוחנה, בן 28 מבית ים, שנעלם בצהרי היום השני של ראש השנה בעיר אומן, לאחר שיצא ל’התבודדות’ ביער סמוך כמנהג חסידי ברסלב.

כוחות זק”א באומן הקימו בצהרים חפ”ק במרפאת באומן, ממנו מתנהלים כעת החיפושים.

אמיר, אב ל-3 בנות קטנות, יצא לשהות בראש השנה ליד ציונו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה, יחד עם רבבות עולים שהגיעו מכל העולם. חבריו סיפרו לבני משפחתו כי ביום שלישי בשעה 13:30, ביום השני לחג, הוא יצא לבדו לכיוון היער הסמוך להתבודד – ומאז לא נודעו עקבותיו.

בני המשפחה חוששים כי אוחנה חטף התקף אפילפסיה במהלך השהות ביער, וכי הוא נמצא כעת בסכנה גדולה. לינוי מזרחי, גיסתו של אמיר: “אין סיכוי שהוא רצה להיעלם. הוא בעל אוהב ומאוד משפחתי ומאוד חם. הוא מעריץ את המשפחה שלו. הוא חזק ומיטל מרגישה שהוא קורא לעזרה ופצוע. הוא שורד אבל צריך להציל אותו”.

חיים וינגרטן, ראש אגף מבצעים בזק”א אמר: “המתנדבים שהיו בדרכם חזרה לביתם במוצאי החג חזרו לאומן. בנוסף צוות מקצועי באיתור נעדרים יצאו בטיסה מישראל לאומן.

“במהלך הלילה האחרון עברנו על הסרטים של המעגל סגור בבית הארחה שם התארח הנעדר, ואכן רואים שבשעות הבוקר הוא יצא לבדו ומאז לא חזר. כל החפצים האישיים שלו נשארו בחדר”.

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א, אמר לחרדים 10 כי הארגון יעשה כל שניתן על מנת לאתר את הנעדר ולהחזירו לישראל. “הצוות שיצא לאומן הוא מהטובים ביותר בנושא איתור נעדרים בשטח”.

בשעות הבוקר פנתה מיטל אוחנה בקריאה לציבור. “בחיים לא חשבתי שאני אבקש עזרה, בחיים לא חשבתי שיקרה לנו משהו רע, אני מתחננת תעשו משהו!”, כתבה.

 “אני מיטל, אשתו של אמיר אוחנה שנעדר כמעט 48 שעות, היום הייתי צריכה לקבל את פניו בשדה התעופה, אבל אין לי מה לקבל.

“אמיר חולה במחלת הנפילה, ואף חברת ביטוח לא הסכימה לבטח אותו. אין אף אחד שמחפש אחרי אמיר שלי, רק המשטרה המקומית ואנשי זק”א, אף אחד מהמדינה שלי, המדינה שבה נולדתי לא יוצר איתי קשר, לא שולח משלחת חיפוש, לא עוזר לי למצוא אותו.

“אני חייבת שיעזרו לי, שישלחו מסוקים, משלחת, שיעשו משהו, כי נכון לעכשיו לא קורה שם כלום. אף אחד מהמדינה אפילו לא יצר איתי קשר, ובעלי שם אולי פצוע קשה והידיים שלי כבולות!!!

“בשבילכם הוא עוד שם, בשבילי הוא האור, הוא אבא של אביגיל, אודל ותהל”.

מיטל מספרת על המתרחש בביתה: “כל היום הן שואלות איפה אבא? רוצות לדבר איתו בטלפון. מה אני אמורה להגיד להן? הגדולה שלי בת 5.5, הקטנה רק בת שנה וחצי. אני לא יכולה לתפקד בלי אמיר שלי, איך אסתדר בלעדיו? אני חייבת שתעזרו לי! חייבת שתבקשו, שתפיצו.

“מחרתיים יש לו יום הולדת והבנות הכינו לו ציורים, ומה אני יעשה עם הציורים? אני רוצה שנחגוג לו פה ביחד כשהוא בריא ושלם!”

אמיר אוחנה, אומן

על בעלה היא כותבת בפוסט: “אני מרגישה אותו, הוא חי, אני יודעת שכל דקה שעוברת מבשרת רעות, אני מבקשת מהמדינה שלי, אל תתנערו מאחריות, תעזרו לי להחזיר את אמיר שלי לביתו, תעזרו לבנות שלי לחבק את אבא שלהן.

“הן לא יודעות כלום, מה אספר? איך אני יכולה לשבור את הלב הקטן שלהן? תעזרו לי בבקשה, אני שבר כלי, מתחננת תעזרו לי. תוציאו משלחת חיפוש, מסוקים, תעזרו לי להחזיר את בעלי! בבקשה תשתפו בכל מקום. בואו נחזיר אותו הביתה”.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: ״נציג משרד החוץ באומן קיבל אתמול בשעה 3:30 לפנות בוקר, דיווח ראשוני על אזרח ישראלי המבקר באומן אשר מנותק קשר ויש חשש שהוא נמצא בסיכון. על פי הדיווח, הישראלי נראה לאחרונה ב- 15/9 בשעה 10:00 בבוקר, כאשר יצא מהדירה בה שהה.

“צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום על מנת להתחיל בחיפושים.

“כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש מלווים בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות