חבר ‘המועצת’ הגר”ש בעדני הגיע לניחום אבלים אצל ישי

הבוקר הגיע חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגר"ש בעדני, לנחם את יו"ר תנועת יחד אלי ישי, היושב 'שבעה' על אחותו, הרבנית יעל שעשוע ע"ה, שנפטרה בגיל 45, לאחר מחלה קשה • הגעת הגר"ש בעדני לניחום אבלים מהווה שיגור רמז פוליטי עבה לעבר אריה דרעי: חבר 'המועצת' זועם על התנהלותו של יו"ר ש"ס • "אין מועצת חכמים, ככה אני מרגיש"
י"ג אלול התשע"ה / 28.08.2015 11:34

הבוקר (שישי)  הגיע חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגר”ש בעדני, לנחם את יו”ר תנועת יחד אלי ישי, היושב ‘שבעה’  על פטירת אחותו, הרבנית יעל שעשוע ע”ה שנפטרה בגיל 45, לאחר מחלה קשה.

הגעתו של הגר”ש בעדני לניחום אבלים מהווה שיגור רמז פוליטי עבה לעבר תנועת ש”ס, הגם שהוא לא נאמר באופן רשמי, ולכאורה אם יו”ר תנועת ש”ס אריה דרעי עצמו הגיע אתמול לניחום אבל, מותר גם לחבר מועצת החכמים להגיע.

יחד עם זאת, נזכיר כי חברי הכנסת של ש”ס לא הגיעו עד כה לנחם את מי שעבדו תחתיו כיו”ר ש”ס כ-13 שנה. היחיד שהתייצב בניחום אבלים הוא ח”כ לשעבר אברהם מיכאלי. השמועות הרעות אומרות כי קיבלו הוראה שלא להגיע, אולם בדיקה מעלה כי לא ניתנה כל הוראה שכזו, אך, כדברי אחד הח”כים, “לא כל דבר צריך לומר לנו. אנחנו מבינים לבד את הרגישות”.

הגעתו של הגר”ש בעדני מהווה, אפוא, שיגור רמז לעבר קודקודי ש”ס, וזאת לאחר שבתקופה האחרונה נפוצו שמועות כי הוא כועס על יו”ר התנועה.

בסביבת הרב בעדני שומרים על שתיקה רועמת, אך בירור מעמיק מעלה כי לאחרונה שוחח הגר”ש לא פעם עם מקורביו ושפך בפניהם את אשר על ליבו. “אין מועצת חכמים, ככה אני מרגיש”, שב ואמר להם. “לא מתייעצים איתנו על שום דבר”.

מה שהכעיס במיוחד את חבר ‘המועצת’ היה המינוי של של חיים ביטון למנכ”ל רשת מוסדות החינוך של ש”ס, מבלי שהמינוי הוצג תחילה בפני מועצת החכמים וקיבל את אישורה – אך עלו דברים נוספים שהכעיסו את הגר”ש, שכאמור הבוקר החליט, בלי להתייעץ עם איש, להגיע ולנחם את יו”ר תנועת ‘יחד’.

 התמיכה ב’יחד’ – והנסיגה

כעת ניתן לחשוף פן נוסף, הקשור בהקמת תנועת ‘יחד’.

מתברר כי ביום שישי, ימים אחדים קודם להכרזה הרשמית על הקמת התנועה במלון רמדה רנסנס בירושלים, התנהלה שיחת טלפון ממושכת בין הגר”ש בעדני לבין אחד מעוזריו הבכירים של אלי ישי.

השיחה התקיימה לאחר שחבר ‘המועצת’ צידד בהקמת מפלגה, שלא תנגוס בקולות של ש”ס, אך תהווה אלטרנטיבה עבור מי שבעבר לא הצביעו לש”ס (בדיוק באופן בו הורה הגר”מ מאזוז בשלבים הראשונים של הצגת ‘יחד’, ולפני שמערכת הבחירות שקעה במחלוקת עמוקה בין שני הפלגים).

בשיחה, שנמשכה 45 דקות, העניק הגר”ש בעדני הוראות אחרונות, כיצד בדיוק יש להתנהל ואיך להקים את המפלגה.

בעדני

בהמשך, כשהרב בעדני יצא נגד ההתמודדות של ‘יחד’ – היה אלי ישי בהלם. אך משום כבודו של הרב נמנע מלהוציא הקלטה מאותה שיחה. מי שהאזין להקלטה אומר כי היה בא כדי להביך את ש”ס מאוד, וזאת בלשון המעטה.

האם לקראת הבחירות הבאות יתמוך הרב בעדני בתנועת ‘יחד’, כאשר ראשיה מתכננים להתמודד ואף נערכת לכך במישור הכספי? סביר להניח שלא.

השאלה הגדולה היא האם ייצא נגדה, כפי שיצא בבחירות האחרונות.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המובך היחיד יהיה ישי שמתברר שמקליט בחשאי את גדולי ישראל
    28/08/2015 12:11
    חושב
  1. בכל ביתי מקליט הוא!!! אדם שלא בוחל להקליט במחשכים את גדו”י ואח”כ אומר שאין דרכו להקליט ולא הוא הוציא את הקלטת

  2. צריך להתאחד כמו באגודה ליצמן גפני וכו
    28/08/2015 13:03
    השלם גדול מסך חלקיו
  3. שדרעי וישי יהיו שתי רשימות שס ויחד. ירוצו יחד כבלוק טכני זה יקפיץ אותם

  4. כל הכבוד לשרי, דרעי לא הצליח לקנות אותה בכסף!!!
    28/08/2015 13:18
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  5. עיתונאית אמיתית. מחכים לעוד כתבות כאלו.

  6. כבר מרן אמר
    28/08/2015 16:13
    יעקב
  7. מרן כבר אמר דרעי לא שומע לי ולא ישמע לי זה רשע ! רשע!

  8. ישי ניצא את הרב בעדני שנתן הסבר איך להקים תנועה
    30/08/2015 03:04
    זו האמת
  9. כי האמין שאלי ישי יפנה לקהל שלא תומף בש”ס, לכן נידב מזמנו ומכשרונו איל להקים תנועה, אך כשראה שישי נוגס בקהל השס”י יצא נגדו בחריפות.

  10. דייייי הרב הג בעדני שליטר פשוט יהודי אוהב ישראל שמקיים ניחום אבלים לאח. שלו היהודי שהכיר שנים. ומוכיר רבנו. אז די כבר לפוליטיקה המסריחה שהכניסו פה . בלי אמזים . זה ביזוי תלמיד חכם לכתוב כל. ני מוחה ונראה אותכם כותבים תדברים.
    07/09/2015 00:33
    בעז ס בן חנה ני
  11. זה ביזוי לרב בעדני שליטא לומר שיש פה פניה כזו גדוחה וחיצונית במצוה.
    אז בבקשה לכתוב את מחאתי ושגם הכתבת תתנצל, ני לא שסניק אדרבא יחד , וגם תומך ברב הצדיק אמנון ושיקפצו באויר כל התמהים, אבל זה פשוט ביזוי תלמיד יכם לכתוב שהרב בעדני מקיים מצוה לאח שלו היהודי בגלל פנית פוליטיקה!