דרעי: מצטער שלא דחפתי לאחדות. לא רציתי לפגוע בליברמן ידידי

בפגישה עם תא כתבי הכנסת התייחס שר הכלכלה אריה דרעי לנושאים הפוליטיים • על מע"מ אפס: "אני לא מתבייש להודות כשאני טועה - ופה טעיתי" • על הקואליציה: "לא מבין מאיפה שואבים פוליטיקאים את הנוסחה של פירוק הממשלה ב-2016" • על מתווה הגז: "לא יהיה צורך להביא את סעיף 52 לכנסת"
שרי רוט
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 12:46

בפגישה עם תא כתבי הכנסת התייחס היום (רביעי) שר הכלכלה אריה דרעי למתווה הגז שעדיין טעון את אישור הכנסת ולנושאים הפוליטיים העומדים על הפרק.

דרעי אמר כי יעדיף שלא להפעיל את סעיף הסמכויות המוענק לו על פי חוק כדי לאשר את המתווה, אלא יעדיף כי הממונה על ההגבלים העסקיים הבא שייבחר בעוד כחודש יהיה זה שיחתום על כך.

“נושא הגז נחת עלי עם כניסתי לתפקיד. זה לא סוד שלא העדפתי לקבל את משרד הכלכלה, אבל קיבלתי. בפגישה בנושא לא השתתף דיויד גילה. בהמשך הבנתי שהוא לא מעונין לנצל את סמכותו.

“זימנתי אותו לפני שהחליט להתפטר, אבל הוא היה נחוש. שמעתי את הטיעונים שלו והיה בהם משהו. אף אחד לא אמר שהמתווה מושלם. חשבו שהוא הרע במיעוטו. במבט לאחור מודה שטעיתי שלא פיטרתי אותו מיידית. חודשים של ממונה שפועל נגד דעת הממשלה הם לא טובים.

“סעיף 52 לא הופעל מעולם ואין סיבה שאפעיל. אחרי התיקונים השגנו מתווה מעולה. כעת מקוה שהממונה החדש יפעל בסמכותו ובתוספת המתווה יגיע לכנסת, שם יש רוב. לא יהיה צורך להביא את סעיף 52 לכנסת”.

על  מע”מ אפס הסביר דרעי, כי במערכת הבחירות הכריז שיוביל להחלת מע”מ אפס על מוצרי צריכה. “זה היה עולה למדינה בין 8 ל10 מיליון ש”ח. כשהורכבה הממשלה ולמדתי את הנושא הבנתי שזה לא פשוט לפקח על כך שהציבור הוא שיקבל את ההנחה. מע”מ אפס על פירות וירקות לא באמת הוריד מחירים. עשינו עבודת צוות, ישבתי עם הנגידה. אני לא מתבייש להודות כשאני טועה – ופה טעיתי.

“לכן נשיג בחקיקה מע”מ אפס על תחבורה ציבורית שבה משתמשים במיוחד בשכבות החלשות ואדרבה שישתמשו גם אחרים יש לנו עניין לעודד, וכן נוזיל למי שאינו משלם ארנונה את מחירי החשמל והמים. נעשה את זה מדורג – חלק ב-2016 וחלק שנה שאחר כך”.

בהתייחס למצב הפוליטי אמר דרעי: “לא מעריך שהממשלה תיפול. בטח לא לפני התקציב ולאחריו אין דרך להפיל, כי צריך ש-61 יתמכו במועמד חלופי, וזה לא סביר. לא מבין מאיפה שואבים פוליטיקאים את הנסוחה שלהם על פירוק הממשלה ב-2016.

”תקציב המדינה יעבור. נכון שההתנהלות קשה אבל אני לא רואה אותנו הולכים עכשיו לבחירות. אני לא רואה איום בדמות תהליך מדיני שיפרק את הממשלה”.

דרעי התייחס להרכב הממשלה ואמר כי הוא מצטער על כך שלא פעל לכינון ממשלת אחדות לאומית. “במבט לאחור אני מצר שלא פעלתי בכל העוצמה ולא עשיתי יותר להרכיב ממשלת אחדות לאומית.  בשבוע הראשון אחרי הניצחון הברור של ביבי היה אפשר לעשות את זה”.

דרעי סיפר כי לא רצה לפגוע “בליברמן ידידי, שהייתי בטוח שיהיה חלק מהממשלה. הופתעתי כשהודיע שלא יצטרף. עד הרגע שבו הודיע לא היה שום רמז”.

דרעי העריך שליברמן כבר לא ייכנס לממשלה. מנגד בנוגע לבוז’י הרצוג – עדיין, לדעתו, זה אפשרי.

“אני לא רואה סיכוי שייכנס לממשלה. הסיכוי להרחבת הממשלה עם המחנה הציוני קטן יותר משמעותית אבל עדיין לא חסר סיכוי. יש רצון של שני המנהיגים אבל רצון זה לא מספיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות