הרשות הפלסטינית: גם הכותל המערבי הוא אתר אסלאמי קדוש

דו"ח חדש של הרשות הפלסטינית שולל את קיומו ההיסטורי של בית המקדש • המופתי של ירושלים ופלסטין מגנה את החלטת ישראל להכריז על הארגונים הערביים 'מוראביטון' ו'מוראביטאת' כ"התאחדות בלתי מותרת"
חיים טוויל
י' אלול התשע"ה / 25.08.2015 15:34

משרד ההקדשים הפלסטיני פרסם דו”ח בו הוא מאשים את ישראל במדיניות כוחנית ובשימוש בשיטות הונאה כדי לקדם את תוכניתה לייהד את העיר ירושלים, ובכלל זה את מסגד אל-אקצה.

הדו”ח, הסוקר את פעילות הפיתוח הישראלית בעיר העתיקה, שולל את קיומו ההיסטורי של בית המקדש על הר הבית ומגדיר זאת כטענה בטלה ושקרית, וטוען כי ישראל הפכה בכוח את האתר האסלאמי כותל אל-בוראק (-הקיר המערבי של מסגד אל-אקצה) לאתר היהודי הכותל המערבי.

לפי דיווח בערוץ 7, המופתי הכללי של ירושלים ופלסטין, השיח’ מוחמד חוסיין, גם מגנה את החלטת ישראל להכריז על הארגונים הערביים ‘מוראביטון’ ו’מוראביטאת’  כ”התאחדות בלתי מותרת”.

השיח’ חוסיין אמר על כך, כי ישראל מונעת ממוסלמים לקיים את מצוות האחיזה במקום הקדוש, ממנו עלה מוחמד לשמיים, ובמקביל מתירה ל”קיצונים יהודים לפרוץ עליו ולחלל אותו”.

כפי שדווח אתר חרדים 10, אתמול פנה השר הביטחון משה יעלון, בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים הערביים ‘מוראביטון’ ו’מוראביטאת’ הפועלים בהר הבית כ”התאחדות בלתי מותרת”, בהתאם לסמכות שר הביטחון.

בשבועות האחרונים הוביל השר ארדן עבודת מטה, יחד עם גורמי המשטרה והשב”כ העוסקים בנושא ובליווי פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אשר נתן את הסכמתו לקידום ההכרזה.

בדיונים שקיים ארדן בנושא הר הבית, נחשפה תמונה ולפיה הארגונים ‘מוראביטון’ ו’מוראביטאת’ מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, במטרה להפר את הסטטוס קוו הקיים באזור הר הבית, פעילות אשר הביאה להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר.

השר ארדן: “ארגונים אלה מנהלים מעקב אחר ביקורי יהודים בהר הבית, צועקים באופן מתלהם ומסית וחוסמים את דרכם של מבקרים בהר.

“מטרתם היא להצר את צעדיהם של יהודים המבקשים לבקר בהר הבית באמצעות אלימות והפחדה ואני אעשה כל שביכולתי בכדי להפסיק את פעילותם של ארגונים מסוכנים אלה – שמפרים את האיזון בהר הבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות