הטרור בצרפת: מחבל ירה ופצע ברכבת • צפו בסרטון ההשתלטות עליו

רשת הטלויזיה CNN פרסמה סרטון המתעד את השתלטות חיילים המארינס על המחבל המרוקאי שפצע שלושה בני אדם ברכבת בצרפת • "השתלטנו עליו, ונתנו לו מכות עד שהוא איבד את ההכרה"
אליעזר היון
ח' אלול התשע"ה / 22.08.2015 21:04

השתלטות שלשת חיילי מארינס על המחבל ברכבת בצרפת, תועדה בסרטון שמתפרסם הערב [שבת] על ידי רשת CNN. בסרטון נראים חיילי המארינס כשהם עומדים מעל המחבל הקשור בידיו בבד כלשהוא. כמו כן נראים הפצועים כשהם עדיין שותתים דם. 

סקרלטוס, אחד מהחיילים שעצרו את המחבל סיפר: “ראינו את אחד מעובדי הרכבת רץ, ואחריו המחבל עם רובה קלצ’ניקוב. התכופפנו וכאשר הוא דרך את הנשק כדי לירות צעקנו לחבר השלישי שלנו: ‘ספנסר רוץ אליו’. החבר  קפץ עליו, אבל הוא הוציא סכין יפנית והחל לדקור אותו. קפצנו עליו שתינו, והכינו אותו בראש עד שהוא איבד את ההכרה. מיד לאחר מכן קשרנו אותו”. 

כריס נורמן, אזרח בריטי בן 62, ישב באותו קרון עם האמריקאים כאשר הם שמעו את הירי. “ראיתי אדם עם מכונת ירייה, זה בקלות יכל להגימר בטבח”, אמר. נורמן סייע לשלשת החיילים להשתלט על המחבל: “אמרתי לעצמי כי אני עלול אמנם למות, אבל שווה לי למות תוך כדי הניסיון לעצור אותו. ידעתי שאם לא נעצור אותו זה יסתיים באסון”. 

נשיא ארצות הברית אובמה שיבח את חילי המארינס ואמר כי הוא מודה להם על “אומץ ליבם וחשיבתם המהירה של כמה מנוסעי הרכבת, בהם חיילי צבא ארה”ב, שעצרו את היורה. ברור שפעולת הגבורה כנראה מנעה טרגדיה גדולה עוד יותר”.

שני החיילים שלא נפצעו, והאזרח הבריטי זכו למדליות בעיר אראס שבצפון צרפת, לשם הוסעו לאחר התקרית. שר הפנים הצרפתי שיבח אותם ואמר כי הם”היו אמיצים במיוחד, והראו אומץ לב בנסיבות לא פשוטות”. הוא הוסיף כי ללא קור הרוח שהפגינו הסיום עלול להיות טראגי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות