העציר המנהלי עלאן דוחה גם הפשרה החדשה: “מוכן למות”

העציר המנהלי הנתון 64 ימים בשביתת רעב הודיע לבני משפחתו כי הוא מוכן למות • נציגת הפרקליטות: אם מצבו הקוגניטיבי הינו בלתי הפיך, הוא ישוחרר מיידית • במערכת הפוליטית גוברים הקולות הקוראים שלא לשחררו ולאפשר לו לסיים את חייו
אליעזר היון
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 16:26

מוחמד עלאן דוחה את הצעת המדינה לשחררו לחו”ל, או את הפשרה החדשה המציע לשחררו בחודש נובמבר. אחרי 64 ימים שלש שביתת רעב, ובתום שלשה ימים של חוסר הכרה, אמר עלאן לבני משפחתו כי הוא מוכן גם למות.

בג”ץ דן היום (רביעי), בעתירה לשחרורו, ובמערכת הפוליטית קוראים לשופטים שלא לקבל את בקשתו. נציגת הפרקליטות הודיעה כי במידה והבדיקות הרפואיות שעבר יעידו על כך שהוא במצב קוגנטיבי בלתי הפיך – המדינה תודיע על שחרורו המיידי.

השר גלעד ארדן הזהיר כי שחרורו של עלאן עלול לגרום לגל של לסחיטה המונית: “אני מתנגד נחרצות לכל ההצעות שמועלות לשחרורו של המחבל עלאן. שחרורו יהווה פרס על שביתת הרעב שהוא יזם ועלול לגרום לשביתות רעב המוניות בקרב העצירים הביטחוניים אחרי שהם יגלו כלי חדש שדרכו ניתן לסחוט את מדינת ישראל. בטרור נלחמים בתקיפות ולא מחפשים פשרות”.

גם נציג ההורים השכולים ‘אלמגור’ הגיע לדיון בבג”ץ והתנגד בחריפות לאפשרות שחרורו של עלאן: “החופש הגדול מתחיל עכשיו למחבלים ועם ניצחונו של מוחמד עלאן יחל גל של שביתות רעב נוספות – המערכת המשפטית והמערכת הביטחונית ירדו מהפסים”. אמר מאיר אינדור, יו”ר הארגון.

עמדה דומה הביע גם ח”כ מאיר כהן מיש עתיד. בדף הפייסבוק שלו כתב: “להזין בכפייה או לא? לשחרר לחו”ל או לארץ? התשובה היא אחת: לתת לעלאן ולכל עציר ביטחוני אחר ששובת רעב, למות! אם עובדה זאת תגיע להכרתם של ראשי הטרור, תהפוך שביתת רעב של עציר ביטחוני לשביתת רעב ולא לדילמה שעלולה להפוך לאולטימטום של ארגוני הטרור, שמצליחים בעזרתה האדיבה של הממשלה להפוך את זה לאירוע כל כך דרמטי”.

לדבריו, יציאתו מהכלא של עלאן שובת הרעב “תאפשר לו לחזור לפעילות טרור ולהוציא פיגועים, וזו הסיבה שהביאה אותו לכלא. דבר לא השתנה ברמת הסיכונים מלבד הלחצים של הפלסטינים ותומכיהם בקרב ערביי ישראל”.

בבית החולים ברזילי, הבהירו כי לא יטפלו בעציר במידה ויבקש זאת: “אם הוא לא רוצה את הטיפול והוא אחראי למעשיו אנחנו לא נטפל בו”, אמר ד”ר חזי לוי, מנהל בית החולים לחדשות 2. “אנחנו פועלים על פי הדין הישראלי”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות