הרצח במצעד • המחדל: חטיבת המודיעין לא ידעה ששליסל שוחרר

"ליקויים חמורים": ענף המודיעין חשש משליסל, חטיבת המודיעין לא העבירה מודיעין אודותיו • מסקנות אישיות נגד מפקד מחוז ירושלים ומפקד מרחב מוריה • השר לבטחון הפנים דרש "השלמות"
אריה ליבקינד
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 09:19

ועדת הבדיקה מצאה כי סמוך למועד המצעד, כשהתברר ששליסל משוחרר, ההוראה לפקח עליו ‘נפלה בין הכיסאות’ במחוז ירושלים של משטרת ישראל. כך מדווח העיתון ישראל היום.

השתלשלות הדברים על פי ממצאי ועדת הבדיקה: ענף המודיעין במחוז ירושלים איתר שישה חשודים פוטנציאלים שהיו עלולים לפגוע במצעד, בהם גם ישי שליסל. ענף המודיעין העביר כמתבקש את שמות השישה לחטיבת המודיעין במטה הארצי של משטרת ישראל, בכדי שאלו יאספו ויגישו ‘מודיעין’ אודות השישה. חטיבת המודיעין העבירה בחזרה ‘מודיעין’ רק לגבי חמישה מהם, ‘מודיעין’ על שליסל לא הגיע אל ענף המודיעין במחוז ירושלים. כפי הנראה מהטעם שבחטיבת המודיעין של המטה הארצי לא ידעו כי שליסל השתחרר מהכלא חודש קודם לכן.

קצינים בכירים במשטרת ישראל מפנים אצבע מאשימה ל’נוהל הדיווח’ בין שב”ס למשטרה. לפי הנוהל, על השב”ס לעדכן את תחנת המשטרה הנמצאת באזור מגוריו של האסיר המשוחרר. במקרה דנן, עודכנה תחנת משטרת בנימין והעדכון לא הגיע למטה הארצי. כך קרה שבחטיבת המודיעין, לא טרחו להתעניין בשליסל, אף ששמו עלה כחשוד פוטנציאלי.

אחרים מבקשים להדגיש את העובדה שבשב”ס לא אספו מודיעין על שליסל לאורך עשר שנות כליאתו, והוא אף לא זומן ל’שיחת בירור’ טרם שחרורו.

בראש הועדה הבודקת עומד ניצב בדימוס ישראל יצחק, בראשית השבוע הציג יצחק את הממצאים למ”מ המפכ”ל בנצי סאו שאישר אותם.

במסקנות האישיות הומלץ להעביר מתפקידו את מפקד מרחב מוריה תנ”צ קובי דוידיאן, שהיה אחראי למצעד במקום בו התרחש הרצח, ולרשום הערה פיקודית למפקד מחוז י־ם ח משה (צ’יקו) אדרי.

מ”מ המפכ”ל בנצי סאו ויו”ר הועדה ישראל יצחק הציגו את הממצאים לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. שר הפנים תהה על תפקודם של חלק מהקצינים ודרש מהוועדה לבצע ‘השלמות’ ולשוב ולהציג המלצות לטיפול בליקויים, בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות