בחדשות 2 ראיינו ‘פעיל ימין קיצוני’ או תחקירן בערוץ?

מבוכה בחדשות 2: כתב הערוץ ראיין פעיל ימין קיצוני כשפניו מוצללות וקולו מעוות • אלא שמאוחר יותר התברר: הכתב אמנם ראיין את הבחור, אך בתמונה הופיע תחקירן הערוץ • בשורה התחתונה: דם רע שזרם בין חדשות 2 לוואלה
אליעזר היון
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 19:41

מבוכה ללחדשות הערוץ השני. ביום שישי האחרון הובא בתכנית המרכזית ראיון של הכתב עופר חדד עם פעיל ימין מרכזי לשעבר בנוער הגבעות, אלא שמאוחר יותר התברר: ה’פעיל’ אינו אלא תחקירן חדשות 2  שהתחפש, כך נחשף באתרים וואלה וערוץ 7.

‘פעיל הימין’ הצעיר, ישב מול הכתב חדד, כשקולו מעוות וצל הסתיר את פניו. כאמור, למרבה המבוכה מתברר כי הבחור הצעיר אינו אלא תחקירן חדשות 2 וכי מדובר באילוסטרציה, עובדה שלא הוזכרה לאורך הראיון כולו.

בערוץ החדשות הבהירו כי חדד אמנם ראיין את הבחור הצעיר, בעקבות ההצתה והרצח בכפר דומא, אלא שבשל חשש לחשיפתו הוחלט בחברת החדשות להשתמש בשחקן שיגלם את נער הגבעות לשעבר. “ננקטו כל אמצעי הזהירות שנועדו לטשטש את זהותו של המרואיין מתוך חשש אמיתי לחייו ולכן הוחלט שלא לציין בפני הצופים שמדובר באילוסטרציה”, מסרו גורמים בחברת החדשות.

עופר חדד עצמו פירסם פוסט בו תקף בחריפות את אתר וואלה: “למען הסדר הטוב – הראיון שראיתם היה אותנטי לחלוטין. השאלות הופנו למרואיין, להלן א’, התשובות ששמעתם הגיעו ממנו, בקולו (שעוות לצורך שמירה על זהותו).

“הכל קרה שם. לא הקלטות, ולא דיבורים מפי תחקירנים או מפי הגבורה. זה שקר. ננקטו מספר צעדים לטשטש את זהותו, בהן שימוש בכמה צילומי אילוסטרציה. ושוב, אך ורק לצורך שמירה על אותו צעיר שבא וסיפר דברים שאף אומתו על ידי מספר גורמים נוספים, כולל נערי גבעות נוספים שפרשו בשנים האחרונות.

בוואלה עובדים היום בשירות הימין הקיצוני שרותח על ההישג החשוב הזה שחשף חלק ממעלליו. שמח על הזכות להיות חתום על הראיון הזה, ולחטוא בשמירה יתרה על מקור. גם במחיר של כתבה מכפישה שנועדה לשרת את מבקשי רעתו של מי שאזר אומץ וחשף את דפוס הפעולה שהוביל כנראה לרצח משפחת דוואבשה, להצתת המסגד ביאסיף ולעוד שורה ארוכה של אירועים חמורים שכנראה נמחקו מהארכיון של אחד האתרים החדשותיים הגדולים בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נודניקים הראיון היה אמיתי ונער הגבעות היה אמיתי
    18/08/2015 00:30
    יוסי
  1. במקום להתעסק בתוכן מתעסקים בצורה
    תפקחו עיניים כבר