מבוי סתום עם האוצר: ש”ס מאיימת להצביע נגד התקציב

דרעי מאיים הבוקר שוב להצביע נגד התקציב בממשלה, אחרי ששיחותיו עם שר האוצר נקלעו הלילה למבוי סתום • מקורבי שר הכלכלה: הוא דורש שארבעת העשירונים הנמוכים יקבלו פטור ממע"מ אפס על תשלומי החשמל והמים ויבוטל המע"מ לכל נוסעי התחבורה הציבורית • יצחק כהן מש"ס מודה: המציאות אומרת - קשה ליישם מע"מ אפס על מוצרי יסוד
נחמן גור
כ' אב התשע"ה / 05.08.2015 09:31

אחרי שאמש הודיע משרד האוצר על השגת הסכמות בין משה כחלון, לאריה דרעי, מסרו הבוקר (רביעי) מקורביו של דרעי כי השיחות הלילה נקלעו למבוי סתום סביב ההטבות לשכבות החלשות.

לטענתם, דרעי דורש שארבעת העשירונים הנמוכים יקבלו פטור ממע”מ אפס על תשלומי החשמל והמים ויבוטל המע”מ לכל נוסעי התחבורה הציבורית, כפי שסוכם לדבריהם עם כחלון.

מקורבי דרעי מאיימים כי שר הכלכלה ושר הדתות דוד אזולאי יצביעו היום נגד התקציב שיוצג בישיבת הממשלה.

“השיחות נקלעו למבוי סתום בגלל שהאוצר מתעקש על הנחות ולא על הורדת המע”מ”, אמר יועצו של דרעי, איציק אלרוב בגל צה”ל.

“הנחות יכולים לקבל עכשיו ולאחר שנה אפשר לבטל אותן”, הוסיף אלרוב, “ברגע שאנחנו מדברים על הורדת מע”מ זה בעצם אומר שהמע”מ ירד ולא יהיה ניתן להחזיר אותו בקלות”.

מוקדם יותר הבוקר, הודה סגן שר האוצר, יצחק כהן מש”ס, כי קשה ליישם את הבטחת הבחירות למע”מ אפס על מוצרי יסוד. “הדרישה הראשונית הייתה מע”מ אפס על מוצרי יסוד, אבל הוועדה שהתכנסה כדי ליישם את העניין הזה נתקלה בקשיים יישומיים”, אמר כהן בראיון לגל”צ, “זה לא אני אומר שזאת בעיה ליישם את זה, זאת המציאות אומרת”.

עוד אמר כהן, בראיון שנערך לפני איום דרעי להצביע נגד התקציב, כי מדובר בבשורה חברתית.

“התקציב הזה הוא של הציבור, אם יש פה גזרות הן רק על מונופולים ותאגידים”, אמר, “התקציב הזה שם את האדם במרכז, לדעתי פעם ראשונה בהיסטוריה שיש תקציב עם הפנים לאזרח לצד אחריות לצמחיה במשק”.

גם שר החינוך ויו”ר הבית היהודי הבהיר כי כפי שזה נראה כעת שרי הבית היהודי יצביעו היום בממשלה נגד התקציב. זאת, בעקבות אי מימוש ההבטחות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים והחלת קיצוץ בתקציב החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות