המשטרה תפסה את הנער החרדי שחויב לטפול בסרטן וברח ביה”ח

שוטרי תחנת טבריה הצליחו לאתר את הנער החרדי בן ה-16 שברח מבית החולים רמב"ם לאחר שסירב להמשיך לקבל טיפולי כימותרפיה נגד מחלת הסרטן אותם כפה עליו בית המשפט • בית המשפט הורה להביאו באזיקים
שייע קליין
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 17:51

שוטרי תחנת טבריה הצליחו לאתר אחר הצהריים (חמישי) את א’, נער החרדי בן ה-16, שברח מטיפולי הכימותרפיה בבית החולים רמב”ם בחיפה, משום שהוא מסרב להמשיך בטיפולים המכאיבים – ודורש לאפשר לו שלא להילחם במחלת הסרטן.

בהוראת בית המשפט, יעבירו השוטרים את הנער להמשך טיפול בבית החולים.

הבוקר פרסם כתב אתר nrg, יאיר קראוס, את סיפורו של הנער, שהסתתר בדירת מסתור, בעוד השוטרים מחפשים אחריו. “הטיפול הזה לא יעזור לי והוא רק יזיק לי. אני לא מוכן לעשות טיפולים כימותרפיים, אני אלחם עם תפילות – והכל ייעלם”, אמר הנער.

א’, בן למשפחה חרדית מהעיר טבריה, חולה בסרטן מזה מספר שנים והוריו נלחמו בעבר נגד מתן טיפולים להחלמה מסרטן בשל הכאבים שהם גורמים לילד.

לפני כחצי שנה הורה בית המשפט לענייני משפחה בעיר לכפות על המשפחה לטפל בילד. ההורים שהתנגדו לטיפול הרפואי חוייבו לעשות כן בצו בית משפט והילד החל סדרת טיפולי הקרנות בבית החולים רמב”ם בחיפה.

לדברי המשפחה, במהלך החודשים שחלפו אושפז הנער בחדר טיפול נמרץ במצב קשה והוא סובל מכאבי תופת. הוא מבקש לאפשר לו לשוב לביתו, למות בשלווה ולא להילחם יותר.

לטענתו ולטענת הוריו, בבית החולים הובהר להם כי אחוזי הסיכוי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן שאוכלת את גופו עומדים על 40 אחוזים בלבד והוא לא מוכן לקבל את הטיפולים במחיר של כאבי תופת והתמודדות קשה.

מבית החולים רמב”ם נמסר בתגובה: “אנו נדהמים מהעובדה שבסיפור העצוב הזה מפנים אצבע מאשימה כלפי בית החולים. בית החולים מטפל בנער כבר למעלה משנה, תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים בבית החולים, על מנת להציל את חייו – כולל פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט.

מדובר בנער החולה במחלה אונקולוגית ברת טיפול – בתנאי שהמשפחה תשתף פעולה ותביא את הקטין לטיפולים. מכיוון שגם הורי הנער המשמשים אפוטרופוסים על פי דין, וגם הנער עצמו, לא משתפים פעולה עם הצוות הרפואי, ונשמעים לעצתם הבלתי מקצועית של גורמים אחרים, התערבו רשויות הרווחה והחוק, ובצו בית משפט חוייבה משפחתו להביאו לטיפול.

“בית חולים אינו בית מעצר – האחריות על השהיה של קטין בבית חולים לקבל טיפולים היא של הוריו. כל זמן שבית משפט לא הורה למשטרה לוודא שמטופל נשאר באשפוז, אין לנו אין שום אפשרות למנוע בכח יציאה של נער בן 16 שנמצא בהשגחת הוריו – מבית החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות