נתונים על תרבות הצריכה של האם הטריה: חבילת לידה? גימיק שיווקי ציני

מי אינה רוצה את הטוב ביותר לתינוקה הנולד? • כדי שלא יעשו עליך סיבוב, חשוב שתשווי מחירים • מנהלת 'מאמא גורו': "הקהל החרדי משווה מחירים יותר מהחילוני. המגזר החרדי לא אוהב להיות פראייר" • ויש נתוני סקר
תמי גיל
ג' אב התשע"ה / 18.07.2015 23:26

סקר שערך מועדון הצרכנות ‘מאמא-גורו’ המפעיל אתר וקהילה צרכנית המבוססים על חכמת ההמון בקרב 600 אמהות טריות, מעלה נתונים הנוגעים לתרבות הצריכה של האם הישראלית הטריה.

רק נציין כי על הסקר השיבו נשים בלבד.

ליאור רותם גורדון, מנהלת קהילת “מאמא-גורו”: “קמעונאים וספקים כאחד מודעים היטב לעוצמתו של המגזר החרדי, ששיעור הילודה בו גבוה במיוחד. מדובר בקהל צרכני מאוד נבון – משווה מחירים יותר מהחילוני, וזהיר. הסקר שבו השתתפו גם נשים חרדיות מראה שהאם החרדית אינה שונה מהאם הישראלית וחשוב להדגיש שזהו מגזר שלא אוהב להיות פראייר.

“אם בעבר האם החרדית נהגה לרכוש מוצרים בחנויות קטנות הרי שהיום היא יודעת שבשביל מוצר טוב צריך גם לשלם ולכן היא עורכת קניות גם בחנויות מותגים מובילים.

“התוצאה של כל אלה היא שעסקים רבים גילו את הכוח הצרכני העולה של המגזר והחלו פועלים במרץ כדי לשכנע אותו לצרוך יותר דרכם.

“אם המגזר החרדי ירגיש מרומה הוא לא יהסס להפעיל חרם צרכנים על רשתות שיווק שגורמות לו לשלם יותר ויקנה אצל המתחרים הזולים יותר”.

רוצות חדש מהאריזה

נתוני הסקר מלמדים כי חרף היצע המוצרים הגדול אותו ניתן לרכוש כיד שניה, כשני שלישים מהאמהות, רכשו את מרבית המוצרים לתינוק ורק 2% מהן, העידו כי רכשו מוצרים משומשים.

עוד מגלה הסקר כי 53% מהן נוהגות לבצע את הרכישות באחת מהרשתות הגדולות.

נתוני הסקר מלמדים כי רוב האימהות, 70% רכשו מוצרים שמעולם לא השתמשו בהן: 17% מהן רכשו בין 3-5 מוצרים בהם לא נעשה שימוש וכמעט מחצית מהן – 49%, רכשו עד 2 מוצרים מיותרים. 2% מהאימהות העידו כי הן רכשו עשרות מוצרים כאלו.

בהתייחס לשאלה כמה זמן לוקח לך לקבל החלטת קנייה בממוצע, נתוני הסקר מלמדים כי כמעט כחמישית מהאימהות, פועלות באופן אימפולסיבי ומחליטות על רכישת מוצר כזה או אחר באופן מיידי.

כמחצית מהאימהות, בוחנות את האפשרויות ומקבלת החלטה תוך כמה שעות.

עוד מגלה הסקר על תהליך קבלת ההחלטות כי שליש מהאימהות, מקבלות את ההחלטה לגבי רכישת מוצר תינוקות גדול (חדר, עגלה, כיסא בטיחות) בעצמן ו-46% הזמינו בעבר מוצר רק על סמך המלצה של חברה, מבלי שראתה את המוצר בעבר.

חבילת לידה – גימיק שיווקי ציני

45% מהנשים, רוכשות חבילת לידה בעלות של 7,500 ש”ח ו 15% בעלות של 12,500 ש”ח בממוצע.

3% מהן משלמות סכום גבוה מאוד של למעלה מ-15,000 ש”ח. נתוני הסקר אף מלמדים, כי 75% מקרב הנשים, רוכשות חבילת לידה שלמה טרם הלידה ורק 25% מהן “מפרקות” את חבילת הלידה ורוכשות מספר מוצרים בסיסיים ואת היתר, לאחר הלידה.

 ליאור רותם גורדון – מנהלת קהילת ‘מאמא-גורו’: “מטרת עריכת הסקר היתה להציף את שטיפת המוח שעוברות נשים צעירות בישראל וזו בדיוק הסיבה בעטיה הקמנו את מועדון מאמא-גורו, שמתבסס על חכמת ההמון ועל נסיון אמיתי ואותנטי של נשים, נקי מאינטרסים שיווקיים.

גורדון מסבירה כי המושג חבילת לידה, הוא מושג שנטבע על ידי רשתות השיווק שעושות שימוש ציני בצורך הבסיסי של הנשים לקנן ולהכין באופן מיטבי את הבית, לקראת בואו של התינוק.

עם השנים, מספר הפריטים שנוספו לחבילת הלידה הלך וגדל, ללא שום הצדקה עניינית.

לדבריה, אין צורך לרכוש חבילת לידה מובנית, לבטח לא לפני הלידה ולפני שבוחנים את העדפותיו וצרכיו של התינוק ובמיוחד לאור העובדה שרוב המוצרים ישמשו רק לחודשים ספורים.

חלק מהדברים ההורים יקבלו במתנה או יוכלו להחליף מתנות בהתאם לצרכים שלהם ושל התינוק שיתגמשו לאחר הלידה.

כך למשל, האם לעתיד, בטרם הלידה, אינה יכולה לדעת האם תניק לאחר הלידה או שמא תספק לתינוקה תמ”ל. חרף אי ידיעה זו, רשימת הלידה כפי שמציעות הרשתות השונות, כוללת המלצה לרכוש גם את מלוא הציוד לצורך ההנקה, וגם את מלוא הציוד לצורך האכלה מבקבוק. מילא כי לא היה מדובר על הוצאה משמעותית, אולם אימא שרכשה את מלוא המוצרים יכולה להפסיד סכום ממוצע של 875 ₪.

מדוע האימהות פועלות כך?

הרשתות משחקות על מצפונן והפחד המושרש באימהות כי לאחר הלידה, מפאת חוסר מסוגלות פיזית ועייפות, לא יתאפשר להן לבצע את הרכישות ועדיף לרכוש הכל קודם לכן.

בפועל, בכל בית חולים יש לכל הפחות סניף של רשת למוצרי תינוקות וניתן לבצע את הרכישות לאחר שמתבררות העדפותיו של התינוק ומסוגלותה של האם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות