אגו”י תובעים: אייכלר הנציג בוועדה למינוי דיינים; גפני: זה שלנו

מאבק ביהדות התורה: מי יהיה הנציג של המפלגה בוועדה למינוי דיינים • ח"כי אגו"י שיגרו מכתב זועם ליו"ר דגל התורה: "אין להעלות על הדעת להפר את החלטת הסיעה" • גפני: "החלטת הסיעה אינה רלוונטית. החברות בוועדה מגיעה לדגל"
שרי רוט
כ"ח תמוז התשע"ה / 15.07.2015 16:15

עימות בין סיעות ‘יהדות התורה’ בשאלה: מי יהיה נציג המפלגה בוועדה למינוי דיינים.

בעוד ‘דגל התורה’ מצהירה כי בכוונתה להציב מועמד מטעם הסיעה לוועדה למינוי דיינים, הגיבו בסיעת ‘אגודת ישראל’ במכתב זועם – ששוגר אל יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני.

במכתב מבהירים ארבעת ח”כי אגודת ישראל –  יעקב ליצמן מאיר פרוש, מנחם לייזר מוזס וישראל אייכלר – כי לא יאפשרו להפר את הסיכומים בין הסיעות, וכי על כל ח”כי המפלגה לתמוך במועמדותו של ח”כ ישראל אייכלר, כנציג בוועדה למינוי דיינים.

תחת הכותרת “הנדון נציג הקואליציה בוועדה למינוי דיינים” – כותבים הח”כים: “לאור החלטת הסיעה מתאריך כ”ה באייר תשע”ה, הבאה לידי ביטוי במסמך המצ”ב, על חלוקת התפקידים בכנסת ה-20, הגיש ח”כ ישראל אייכלר את מועמדותו לחבר הוועדה למינוי דיינים.

“מכוח אותה החלטה הינך משמש כיו”ר ועדת הכספים וכן מונו הרב יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, הרב מאיר פרוש לסגן שר החינוך, הרב אורי מקלב ליו”ר ועדת המדע, הרב מנחם אליעזר מוזס ליו”ר הסיעה והרב ישראל אייכלר לוועדה למינוי דיינים.

“כידוע הבחירות הן חשאיות ולכן אבקש מכל החברים להתגייס להצלחת הבחירה, מתוך ידיעה כי צריך לשכנע את חברי סיעות ‘הליכוד’ ו’כולנו’, לעמוד בהתחייבויות הקואליציוניות לתמוך בנציגנו.

“לאור זאת, אין להעלות על הדעת להפר את החלטת הסיעה וההסכם הקואליציוני בהגשת מועמדות נגדית ו/או אי תמיכה בנציג ‘יהדות התורה’ ח”כ הרב ישראל אייכלר.

“רצ”ב החלטת הסיעה”.

ועדה, דיינים, אגו"י

ח”כ משה גפני לא נותר חייב והשיב מיד במכתב משלו, אותו שיגר ליו”ר הסיעה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס:

“להלן התייחסותי:

“א. הרב ליצמן העלה בישיבת הסיעה האמורה כי במציאות שבה לח”כ אייכלר לא יהיה תפקיד מיידי היא בלתי חברית ופוגעת.

“ב. ח”כ אייכלר ביקש את את ראשוב הוועדה לפניות הציבור ולאחר מו”מ שניהל עם נציגי הליכוד ואנו הודענו לליכוד שאנו מסכימים.

“ג.  במהלך המשא ומתן בין אייכלר לנציגי הליכוד העלה ח”כ אייכלר בפניהם כי הוא מוותר על החברות בוועדה למינוי דיינים תמורת ראשות הוועדה לפניות הציבור ואנו התנגדנו לכך בכל תוקף.

“לאור האמור החלטת הסיעה שצירפת אינה רלוונטית ואין בחלוקה האמורה את הוועדה לפניות הציבור שקיבל אייכלר לאחר החלוקה האמורה”, מבהיר גפני, “ועל כן החברות בוועדה למינוי דיינים על פי החלוקה בינינו מגיעה לדגל התורה”.

ועדה, דיינים, אגו"י

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות