דיון דחוף: ביטוח לאומי דורש מאברכים לשלם מיד אלפי שקלים

הוועדה לפניות הציבור תדון בתלונות: ביטוח לאומי שולח בימים אלה דרישות תשלום מיידי של אלפי שקלים למי שלא שילמו דמי ביטוח מאז היו בני 18 - וחויבו בקנסות וריבית בכל חודש
נחמן גור
כ"ה תמוז התשע"ה / 12.07.2015 17:09

בשבועות האחרונים הגיעו אלפי מכתבי גביה מהביטוח הלאומי אל אברכי כולל ונשים עקרות בית, בדרישה לשלם באופן מיידי חובות באלפי שקלים.

האברכים קיבלו את הדרישה לתשלום החובות בהפתעה, משום שמעולם לא הודיעו להם כי הם צברו חוב. בלשכת אייכלר מסבירים, כי הדבר נובע מכך שהביטוח הלאומי אינו מודיע לצעירים בני 18 במכתב, כי הם חייבים לשלם מס הביטוח הלאומי – גם אם אינם עובדים.

לפי התלונות שהגיעו לוועדה לפניות הציבור, שולח הביטוח הלאומי בימים אלה דרישות תשלום של אלפי שקלים לכאלה שלא שילמו דמי ביטוח מאז היו בני גיל 18 והם חויבו בקנסות וריבית בכל חודש. “כך הצטבר להם חוב שלא היו מודעים לו, בביטוח הלאומי”.

לאור ריבוי הפניות, יקיים יו”ר הועדה ח”כ ישראל אייכלר דיון דחוף בנושא הודעות התשלום והגביה. “יש להסדיר את משלוח המכתבים לחיוב, ביום בו החייב מגיע לגיל 18. בנוסף יש למצוא דרך לטפל באלה שלא קיבלו עד היום את הודעת התשלום, ולפתע מוצאים עצמם בעלי חוב בסכומים שאינם יכולים לעמוד בהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות