בנט גונן על הרפורמים • השר אזולאי בכנסת: “הוציאו את דברי מהקשרם”

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף את דבריו של שר הדתות על הרפורמים: "כל יהודי הוא יהודי. בין שהוא קונסרבטיבי, רפורמי, חרדי או חילוני" • גפני: "הרפורמים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה" • הרפורמים לנתניהו: לפטר את שר הדתות אם ימשיך להביע עמדות דומות • אזולאי הבהיר עצמו במליאה
יוני גרין
כ"א תמוז התשע"ה / 08.07.2015 12:30

השר לשירותי דת דוד אזולאי הבהיר הבוקר (רביעי), במהלך נאומו בכנסת, את דבריו בראיון שהעניק אתמול לרזי ברקאי בגל״צ על הרפורמים.

“דבריי נוצלו על ידי גורמים אינטרסנטיים ללבות את הקרע בעם ולהגביר את השיסוי”, אמר אזולאי. “חבל שהוציאו את דברי מהקשרם, התיקון נעשה תוך כדי ראיון אך מזה התעלמו. ברור לכל, כפי שקבעו חז”ל, כי יהודים אף על פי שחוטאים הם – יהודים הם.

“לאף אחד אין מונופול לקבוע מיהו יהודי טוב יותר. יחד עם זאת, אנחנו רואים בכאב גדול את הנזק של הרפורמה ביהדות – שהביאה את הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי: ההתבוללות.

“אנחנו מתפללים יתמו חטאים מן הארץ, לא חוטאים מן הארץ. נמשיך להתפלל לחזרתם בתשובה של כל עם ישראל, ואנחנו מצידנו נעשה הכל להיות מגדל של אור וערכים לכולם. לסיכום: לעם ישראל יש הסטוריה ארוכת שנים של שמירת היהדות גם בתקופות קשות, עלינו להמשיך ולשמור את המורשת היהודית”.

שר החינוך נפתלי בנט, תוקף הבוקר את דברי שר הדתות דוד אזולאי נגד הרפורמים – ויצא להגנתם.

בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ”כל יהודי הוא יהודי. בין שהוא קונסרבטיבי, רפורמי, אורתודוקסי, חרדי או חילוני”. בנט הדגיש: ”ישראל היא ביתם של כל היהודים. נקודה”.

אתמול, בראיון לגלי צה”ל, אמר השר אזולאי: “יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל, אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי.

“אלה יהודים שטעו בדרך ואנחנו צריכים לדאוג שכל יהודי יחזור לחיק היהדות ולקבל את כולם באהבה ובשמחה”, הוסיף אזולאי כשהוא מתייחס לתנועה הרפורמית בחוץ לארץ. “לצערי הרב, הרפורמים שחיים בחוץ לארץ חיים בגלות, חלקם הגדול הם אנשים שטעו, בבחינת תינוקות שנשבו, ואנחנו רוצים לדאוג לכל אותם יהודים שיחזרו לחיק היהדות על פי ההלכה. זה הכל”.

בעקבות הדברים, קרא הנדבן האמריקני ג’יי רודרמן לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הדתות באם ימשיך להביע עמדות דומות בעתיד. “על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להבהיר לשר הדתות שהתבטאויות כאלה לא מייצגות את עמדת ממשלתו וכל התבטאות פוגענית נוספת בנושא תוביל לפיטוריו”,  אמר איש העסקים.

מי שגיבה את שר הדתות הוא יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, שהצטרף אף הוא למתקפה נגד הרפורמים כשאמר היום בראיון שהעניק לרזי ברקאי בגלי צה”ל:  “הרפורמים וקונסרבטיבים הם יהודים ואין ויכוח לגבי זה, אבל הם תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה”.

גפני הוסיף כי מבחינתו, אותם זרמים “לוקחים את התורה וקורעים אותה לגזרים חס וחלילה”. לדבריו, הכרה בזרמים שונים ליהדות משולה להכרה בכמה משרדי פנים ומשרדי שיכון.

“תיקחו את ארצות הברית וקנדה ותראו מה אחוז ההתבוללות”, אמר גפני. “הרפורמים והקונסרבטיבים הם אלו שגורמים לכך. כאן אין התבוללות מכיוון שכולם חיים יחד והכל נעשה על פי תורה אחת והלכה אחת. הם חטאו ואני מתפלל שהם יחזרו בתשובה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט, אתה טועה.
    08/07/2015 17:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ההלכה הפסוקה בתלמוד, ברמב”ם ובשו”ע קובעת – כי המחלל שבת בפרהסיה דינו כגוי לכל דבריו !!!

  2. הם יהודים בני דת אחרת
    08/07/2015 20:28
    ענת
  3. דת הריפורמה