פרסום ראשון • זו התכנית הסודית של ש”ס: בחירות לרבנות במודיעין עלית

ש"ס מסתערת על מודיעין עלית: מתכננת עריכת בחירות של רבנים ראשיים והקמת מועצה דתית • מי יפסיד מהמהלך? המרא דאתרא, הגר"מ קסלר, שמונה ללא בחירות; ראש העיר גוטרמן השולט כיום על התקציב של הרבנים • הידידות בין חכם שלום כהן והגראי"ל שטיינמן, המתנגד למועצה דתית, עשויה לסכל חלק מהמתווה • הנה הפרטים
ז' תמוז התשע"ה / 24.06.2015 10:26

מי שחשב שש”ס נשלחה לכנסת רק כדי לעזור לשקופים ולדאוג לשכר מינימום או לאפליה בשכר הנשים, חשוב שישים לב לתכנית הבאה: הקמת מועצה דתית במודיעין עלית ועריכת בחירות לרבנות העיר – לרב ספרדי וגם… לרב האשכנזי.

נשמע הזוי?

ובכן, הנה הפרטים, בפרסום ראשון.

תנועת ש”ס מנסה לבצע מעין הפיכה בעיר מודיעין עלית. מה שאינה אומרת, אבל יש הלוחשים: ‘אם האשכנזים ביצעו הפיכה והמליכו ראש עיר אשכנזי בעיר שרובה ספרדית – אלעד, אין שום סיבה שש”ס לא תשלוט על השלטר של העברת כספים לעיר שרובה אשכנזית’.

נכון להיום מכהן כרב העיר מודיעין עלית המרא דאתרא, הגאון רבי מאיר קסלר. מינויו לא התבצע רשמית, באמצעות  בחירות, כך שהוא אינו מוכר כמינוי רשמי של המשרד לשירותי דת.

התקציב עבור לשכת הרב עובר משום כך באמצעות לשכת ראש העיר, ויוצר תלות שלא הכול רואים אותה בעין יפה, לשון המעטה.

על רקע זה נרקמת התוכנית של ש”ס: בחירות לרבנים ראשיים בעיר –  אשכנזי וספרדי.

מי שלא יאהב, מן הסתם, את הרעיון – מלבד הגר”מ קסלר שעשוי לאבד את תפקידו או למצוא לצידו רב ספרדי דומיננטי – יהיה ראש העיר יעקב גוטרמן, השולט כיום על כל המערכת הענפה של רבני העיר, כולל רבני השכונות – ויוצר מחויבות שלהם כלפיו, בהיותו בעל המאה.

כאשר הכסף יועבר ישירות מהמשרד לשירותי דת אל מועצה דתית  “כל הסיפור ישתנה”, כפי שאומר אחד מהעסקנים האשכנזים בעיר.

מה גם שבבחירות, כמו בבחירות, אתה יודע איך אתה מתחיל, אבל ממש לא יכול לנבא כיצד הן יסתיימו.

כדוגמה ניתן להציג את הבחירות לעיר ירושלים, בהן בסופו של יום נבחרו רב דתי לאומי, הרב אריה שטרן, לצד הגרש”מ עמאר. במודיעין עילית לא יבחר רב דתי-לאומי, אבל בהחלט יכול להיבחר, עם הדילים הנכונים, רב חסידי או רב אחר מזה היושב כיום על כיסא המרא דאתרא.

בש”ס עצמה לא מאשרים ולא מכחישים את המידע. תגובה מסודרת הובטחה – נפרסמה לכשתגיע.

בלשכת השר לשירותי דת אמרו לחרדים 10: “יש קו ויש דרך של התנועה, בהכוונת נשיא ‘המועצת’ ועל פי החלטתו בלבד. לא השר דוד אזולאי ולא השר אריה דרעי. בדברים מהותיים מעין אלו ההכרעה היא של נשיא המועצת מרן הגר”ש כהן, על פי שיקול דעתו ובהתייעצות עם חברי המועצת”.

אם אכן כך יהיה, הרי שסביר להניח שהתוכנית השניה – הקמת מועצה דתית – לא תבוצע. זאת לאור הידידות העמוקה וההערכה העצומה השוררת בין חכם שלום כהן לרב שטיינמן, המתנגד לצעד כזה (טעמו ונימוקו: אנו יודעים מי שולט כיום במשרד הדתות, איננו יודעים מי ישלוט בו מחר. אחוות האחים בנט-לפיד יכולה לשמש כתזכורת).

שלום כהן, שטיינמן

מצד שני, טוען גורם בכיר המכיר את הנפשות הפועלות בשיחה עם חרדים 10: “לא בטוח שבחזון איש 5 שבעי רצון מכל הנעשה בעיר, כולל, לדוגמה, העובדה לפיה אין היום רישום נישואין בעיר, מטעמים לא ידועים ולא ברורים.

“במקרה הזה, בהחלט יתכן שיתוף פעולה בין סיעות דגל התורה, הגורם המרכזי במודיעין עילית  – שהיו”ר שלה, ח”כ משה גפני, לא כוס התה של גוטרמן – לבין ש”ס”.

“לדילים שירקמו שתי הסיעות סביב הנושא הזה”, הוא סבור, “תהיה השפעה שתגיע אפילו עד לעיר אלעד, ולא אפרט”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כבר היה לעולמים
    24/06/2015 13:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לפני 9 שנים בערך כשיצחק הן היה שר הדתות ואז פשוט התברר שהסמכות במודיעין עילית היא של אלוף הפיקוד ולא של שר הדתות

    • יוסי   24/06/2015 14:35

      ומה יהיה עם ביה”ד של הרב?