ועדת השרים דחתה את ‘חוק הקלון’ • יאיר לפיד: “פשיטת רגל”

הצעת החוק שהגיש יו"ר יש עתיד קובעת כי אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לשמש לעולם כשר או כח"כ • לפיד על דחיית ההצעה: "פשיטת רגל מוסרית של ממשלה המסרבת להלחם בשחיתות"
אליעזר היון
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 16:08

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום [ראשון] את הצעת ‘חוק הקלון’ שהגיש יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד.

על פי הצעת החוק אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן כשר, חבר כנסת או ראש עיר, גם בתום 7 שנים כלומר בתום תקופת ההתיישנות.

בדף הפייסבוק תקף לפיד את דחיית החוק וכינה אותה בשם “פשיטת רגל מוסרית של ממשלה המסרבת להלחם בשחיתות”.

“אני מניח שגם הפעם יהיו כאלה שירצו להפוך את החוק לזירת מאבק ביני לבין אריה דרעי”, כתב לפיד, “אבל אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. הרי אפילו אם החוק יעבור הוא במילא לא יחול על דרעי (חוקים במדינת ישראל אינם חלים באופן רטרואקטיבי), והנושא חשוב מכדי שנהפוך אותו לעימות אישי”.

לפיד דחה את הטיעונים כי יש לסייע לעבריין לשקם את עצמו: “יהיו כאלה שיטענו שצריך לאפשר לאנשים ששילמו את חובם לחברה לבנות מחדש את חייהם. זה נכון כמובן, אבל מדוע שיעשו זאת דווקא במקום שבו הפיתוי לשחיתות הוא הכי גדול? גם כשאתי אלון תשתחרר מהכלא צריך לעזור לה למצוא עבודה, אבל זה עדיין לא אומר שהיא צריכה לחזור לעבוד בבנק.

הזירה הציבורית צריכה להיות המקום הכי נקי בישראל. לא יכול להיות שאסור שהנהג של השר יהיה בעל עבר פלילי, אבל על השר זה לא חל. לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המיסים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות