יהיה שלישי? ג’ב בוש הכריז: אני מתמודד על נשיאות ארה”ב ב-2016

משפחת בוש שולחת את המועמד השלישי שלה אל הבית הלבן: מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, הכריז על התמודדותו לראשות המפלגה הרפובליקנית ומועמדה לנשיאות ארצות הברית • על פי הסקרים הוא בשוויון מול הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה
אליעזר היון
כ"ט סיון התשע"ה / 15.06.2015 22:39

עכשיו זה סופי: ג’ב בוש הכריז היום (שני) באופן רשמי בעצרת תמיכה במיאמי, כי יתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016.

בעצרת הבטיח בוש “לבנות מחדש” את הצבא האמריקני ולשפר את היחסים עם ישראל, שנפגעו בתקופתו של ברק אובמה.

בוש בן ה-62 הוא בנו של ג’ורג’ הרברט ווקר בוש, הנשיא ה-41 של ארצות הברית ואחיו הצעיר של ג’ורג’ ווקר בוש, הנשיא ה-43 של ארצות הברית.

“עם מדיניות החוץ ‘הטלפונית’ שלהם, ציר אובמה-קלינטון-קרי השאיר מורשת של משברים בלתי-פתורים, של אלימות ללא התנגדות, של אויבים חסרי שמות, של חברים לא מגנים ושל הפרת בריתות”, תקף בוש.

הוא הביע תקווה כי יצליח לכבוש שוב את וושינגטון. “לא אקח איש ושום דבר כמובנים מאליהם. אני רץ לנשיאות ארה”ב. ארוץ עם הלב. ארוץ כדי לנצח”.

מלבד בוש, ישנם עוד עשרה מתמודדים במפלגה הרפובליקנית על תפקיד המועמדות לנשיאות ארצות הברית.

על פי סקר שנערך ברשת CNN לאחרונה בין תומכי המפלגה, בוש נמצא בשוויון מול מועמד נוסף – הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה. מועמדים בולטים נוספים הם המושל מוויסקונסין סקוט ווקר, ומושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי.

למרות זאת סיכוייו של בוש נחשבים לטובים, וארצות הברית עשויה למצוא עצמה בקרב מוכר משנות ה- 90: בוש מול קלינטון, כשהפעם רק השמות הפרטיים – הילארי וג’ב – ישתנו.

בוש נחשב אדם ישר ושמרן, וגם אוהד גדול של ישראל. לא מכבר התבטא כי “ירושלים תהיה בירת ישראל לנצח, ושישראל לא צריכה לסגת מהקו הירוק”.

אם יבחר בוש, תהיה משפחת בוש היחידה שהוציאה מקרבה שלושה נשיאים בארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוהב ישר
    16/06/2015 09:50
    מוטי
  1. הוא נראה אדם כל כך ישר וטוב אז למה עיתון הארץ בפאניקה ממנו? וכי “הארץ” זה רק אנשים ממורמרים?