יהדות התורה חילקה את הוועדות • אז מי ניצח בקרב בין אגו”י לדגל?

הסיעות ביהדות התורה הגיעו סוף סוף להסכם על חלוקת התפקידים בוועדות הכנסת • אז מי קיבל יותר? ומי זכה בוועדות החשובות יותר? • אייכלר גם חבר בוועדה למינוי דיינים • ועל מה צפויה המלחמה הבאה?
שרי רוט
כ"א סיון התשע"ה / 08.06.2015 15:46

שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה הגיעו היום (שני) סוף-סוף, שבוע אחרי כל המפלגות, להסכם על חלוקת התפקידים בוועדות הכנסת.

אז מי ניצח בקרב בין הניצים? ובכן, תלוי אם מסתכלים על הכמות או על האיכות.

אם כמות הוועדות קובעת – אגודת ישראל היא המנצחת הגדולה. אם האיכות – אפשר להבין מדוע דגל התורה מסמנת לעצמה ניצחון.

לפי הסיכומים תתבצע החלוקה כך:

ח”כ מנחם אליעזר מוזס מאגדות ישראל יכהן כחבר בוועדת חוץ וביטחון, לצד חברות בוועדת החינוך. בנוסף יכהן מוזס גם כממלא מקום בוועדת הכספים.

ח”כ ישראל אייכלר  מאגודת ישראל יכהן בוועדת הכנסת ובנוסף בוועדת עבודה רווחה ובריאות. הוא גם יכהן כמ”מ בוועדת חוץ וביטחון.

ח”כ אורי מקלב מדגל התורה יכהן כחבר בוועדת הכלכלה וכן כחבר בוועדות הפנים וועדת חוקה חוק ומשפט (שלוש ועדות חשובות).

בנוסף, מחר בשעה 11 תוקם הוועדה לפניות ציבור, ובהמשך – כהבטחתו של השר זאב אלקין מצוות המו”מ של הליכוד – יעמוד בראשה ח”כ ישראל אייכלר, שוויתר תמורת ועדה זו על תפקיד סגן יו”ר הכנסת.

בנוסף יכהן ח”כ ישראל אייכלר כחבר בוועדה למינוי דיינים – תפקיד אותו חומדים בדגל התורה. למרות דרישת דגל התורה, הוא נותר כחבר בוועדה, וכי “אין כל שינוי”.

מנגד, ח”כי דגל התורה עומדים בראש שתי ועדות: משה גפני בראש ועדת הכספים, היוקרתית ביותר בכנסת, ואורי מקלב בראש ועדת המדע. מול תפקידים אלה קיבלו ח”כי אגו”י הבכירים – יעקב ליצמן ומאיר פרוש – את תפקידי סגן שר הבריאות עם שליטה מלאה בתיק ואת תפקיד סגן שר החינוך.

ומה הסכסוך הבא שמתבשל במפלגה?

ככל הנראה יהיה זה על החלת החוק הנורבגי גם על סגני שרים, והדרישה שתוצג לח”כ מאיר פרוש מאגודת ישראל להתפטר מהכנסת, לטובת הח”כ לשעבר יעקב אשר מדגל התורה. 

יהדות התורה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות