חייל אכל כריך חזיר – וקיבל עונש • כעת צה”ל מתנצל: לא נחטט יותר

ככל הגויים: חייל צה"ל שאכל בשר חזיר במהלך פעילות יחידתו נשלח למאסר ובהמשך רותק לבסיס • הפרסום עורר סערה ובעקבותיה בוטל העונש • דובר צה"ל: "נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך"
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ה / 02.06.2015 17:44

“בשורה התחתונה, טעינו, בצה”ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך”, כך כתב היום דובר צה”ל אלוף מוטי אלמוז בעמוד הפייסבוק שלו, בהקשר לעונש שניתן לחייל צה”ל שאכל בשר חזיר במהלך פעילות של יחידתו.

סערת החייל וכריך החזיר: חייל צה”ל, עולה חדש מארצות הברית, שאכל כריך עם בשר חזיר נשלח על ידי מפקד הגדוד שלו ל-11 ימי מחבוש. בהמשך הומר עונשו של החייל רותק לבסיס.

בעקבות חשיפת המקרה על ידי כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה, התעוררה סערה. מנשה דיווחה כי הכריך הוכן לו על ידי סבתו אצלה הוא מתגורר.

בעקבות הסערה שחוללה הפרשה, בוטל גם עונש הריתוק של החייל, והוא ישוחרר לביתו יחד עם חבריו לקורס מ״כים.

דובר צה”ל תא”ל מוטי אלמוז התייחס אחר הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו לפרשה: “בשורה התחתונה, טעינו. בצה״ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך. קיימים מתחים בחברה הישראלית ויש עמדות ודעות שונות. בצה״ל יש מקום לכולם”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא גוי מה הבעיה כל עוד לא מכניס למיטבח?ואם הוא יהודי לפחות עושה מצוה שהוא בצהל ונושא בנטל הרי לא לומד תורה אז שיתגיס לפחות
    02/06/2015 18:27
    גן עדן
  1. גם דרוזים אוכלים דורבנים
    איכס זה לא חוקי גם

  2. צה''ל צבא הגנה לחזירים???
    03/06/2015 09:44
    g