נתניהו לכתבים המדיניים: “ישראל חייבת לשלוט צבאית ביו”ש במשך שנים”

בשיחה עם עיתונאים תא הכתבים המדיניים, אמר ראש הממשלה כי יוזמת השלום של הליגה הערבית אינה רלוונטית • משוכנע שהתעקשותו על סידורי ביטחון בכל הסדר העתידי הביאה לבחירתו המחודשת לראשות הממשלה
נחמן גור
י"א סיון התשע"ה / 28.05.2015 22:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (חמישי) לדרישת הפלסטינים להשעות את ישראל מארגון הספורט פיפ”א – דרישה שתידון מחר בוועידת פיפ”א.

“הניסיון לפגוע בישראל יהרוס את פיפ”א, כי אם יתחילו במדינה אחת יעברו למדינה שנייה והדבר ימוטט את הארגון. הניסיון להשעות את ישראל חמור מאוד ונתנגד לו בכל תוקף”, אמר נתניהו בשיחה עם תא הכתבים המדיניים בתל אביב .

נתניהו התייחס גם לדרישת האירופי לחזור לשולחן המו”מ עם הפלסטינים: “עמדתי שצריך להיות גיבוי עולמי לבנייה בגושי ההתיישבות”.

נתיניהו הוסיף: “אחרי מה שקרה בעזה בעקבות ההתנתקות, איך זה לא יחזור על עצמו? מי יטפל במנהרות? מי יטפל בהברחות הנשק? התשובה היחידה היא שישראל חייבת לשלוט צבאית במשך שנים. זו התשובה היחידה.

“מה שנדרש הוא לעשות הסכם ארוך טווח כאשר השליטה הביטחונית היא של ישראל. זו תהיה מדינה, והיו לכך תקדימים בעולם. למשל, כאשר הייתה שליטה ביטחונית אמריקאית בגרמניה, ביפן ובמדינת נוספות, לאחר מלחמת העולם השניה. הניסיון בעזה הוא שכשאתה מפנה את השטח יש אולי יומיים שקט אולי ולא יותר”.

ראש הממשלה התייחס גם לירי מרצועת עזה ואמר: “זו השנה השקטה ביותר בעשור האחרון, יותר שקטה מאשר הייתה אחרי ‘עופרת יצוקה’ ו’עמוד ענן’. נורו חמש רקטות וחמאס מיהר לעצור את היורים ולתת הבהרות. זה משקף מאזן הרתעתי”.

ראש הממשלה אמר עוד כי הוא משוכנע שהתעקשותו על סידורי ביטחון בכל הסדר העתידי הביאה לבחירתו המחודשת לראשות הממשלה. “בגלל זה אני עדיין כאן. יש לי גיבוי מאזרחי ישראל לעמדות האלה”. הוא הדגיש כי סירוב של הקהילה הבינלאומית להשלים עם הסכם שבו השליטה הביטחונית נותרת בידי ישראל היא שמונעת הסכם עם הפלסטינים.

על היוזמה הערבית אמר נתניהו: “יש מרכיבים שאבד עליהם הכלח. כמו למשל הדרישה שישראל תיסוג מרמת הגולן. האם מישהו מעלה על דעתו ברצינות צעד כזה? קרו כמה דברים במזרח התיכון מאז שהיוזמה הזו עלתה. זה לא מעודכן כבר 13 שנה”.

יחד עם זאת אמר ראש הממשלה, כי  “הרעיון הכללי של ניסיון להשיג הבנה עם כמה מדינות מובילות בעולם הערבי – הוא רעיון טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשיא מעצמה כושל
    04/06/2015 07:51
    פול
  1. תוצאות תישכול כושל קיבל מנוף למגר את את הטרור העולמי ולא עשה כלום