פתח תקווה: פעוטה פונתה במצב קל לאחר שנשכחה ברכב סגור

פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בפתח תקווה וחולצה על ידי אימה כעבור מספר דקות כשמצבה קל • מד"א: "ביום חם כזה הטמפרטורות ברכב סגור יכולות להגיע ללמעלה מ-60 מעלות"
חיים טוויל
ט' סיון התשע"ה / 27.05.2015 11:15

שכחו אותה ברכב:  פעוטה בת שנה וחצי נפגעה היום (רביעי) באורח קל לאחר ששהתה במשך דקות ארוכות, לדברי בני משפחתה, ברכב חונה ליד בית המשפחה ברחוב מנחם בגין בפתח תקווה. 

הפעוטה הוצאה מהרכב על ידי אימה, שהעלתה אותה אל בית המשפחה.

פאראמדיקים של מד”א שהוזעקו אל הבית פינו את הפעוטה בהכרה מלאה אל בית החולים שניידר בעיר. 

מצבה של התינוקת בת השנה וחצי מוגדר טוב והיא ככל הנראה תאושפז בבית החולים לצורך השגחה בלבד. התינוקת טופלה על ידי צוות המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר מקבוצת הכללית, בראשות פרופ’ יחזקאל ויסמן.

פרופ’ יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציין כי בכל שנה, במיוחד בעונת הקיץ, נפגעים תינוקות קטנים מהישארות ברכב סגור.

“החום ברכב סגור ונעול, במיוחד בימים חמים, עלול להגיע לקרוב ל-60 מעלות. החום הקיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות באופן מהיר יותר מאשר על מבוגרים, טמפרטורת הגוף שלהם עולה במהירות ולצערנו, תרחיש זה עלול לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך, לקריסת מערכות ולהוביל אף למוות. במזל גדול התינוקת שטיפלנו בה הבוקר ניצלה והיא בריאה ושלמה”.

במד”א שבים ומזכירים לציבור כי לא משאירים תינוקות וילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, אף לא למספר דקות.

עוד מדגישים במד”א, כי גם אם חלונות הרכב פתוחים והמזגן דולק, אין להשאיר ילדים ברכב, “ביום חם כזה הטמפרטורות ברכב סגור יכולות להגיע ללמעלה מ-60 מעלות”.

הנחיות מד”א לציבור לקראת גל החום הכבד:

 • הרבו בשתיית נוזלים: מומלץ לשתות לפחות 3 ליטר מים ביום.

 • יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר ולוודא הגנה מפני השמש באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים.

 • יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית בשעות החום הכבד. במקרה של פעילות ספורטיבית בשעות הערב, יש להקפיד על שתייה מרובה והפחתת מאמץ.

 • אם מופיעים סימני התייבשות כמו כאבי ראש, סחרחורות או חולשה – יש להפסיק מיד כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה.

 • אם מופיעים סימני פגיעת חום כמו התעלפות, יש להזעיק את מד”א ובינתיים לקרר את הנפגע תוך הפשטתו מבגדיו, התזת מי ברז והשבת רוח על גופו.

 • יש להימנע לחלוטין מהשארת ילדים ותינוקות ברכב סגור.

 • יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף במקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד.

 • עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד – יש לקחת הפסקות ארוכות יותר בצל או במקום ממוזג ולהרבות בשתייה.

 עדכון: 17:00

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות