החייל מהעדה האתיופית שהותקף בידי שוטרים תובע 390 אלף שקל פיצויים

דמאס פקדה, החייל שהותקף על ידי שוטרים בחולון, תובע את המשטרה • התקרית האלימה שתועדה במצלמות האבטחה הובילה לגל המחאה האלים של בני העדה האתיופית • בכתב התביעה הוא טוען: "המשטרה גזענית ואלימה"
חיים טוויל
ח' סיון התשע"ה / 26.05.2015 16:32

דמאס פקדה, חייל מהעדה האתיופית, שהותקף בידי שוטרים בחולון, תובע את המשטרה ודורש פיצויים בסך 390 אלף שקל.

בכתב התביעה, שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב, טוען החייל כי “המשטרה גזענית ואלימה”.

כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב כי האלימות בקרב שוטרים בכלל וכלפי בני העדה האתיופית בפרט גוברת, כאשר מנגד המשטרה לא עושה, לדבריו, דבר וחצי דבר נגד תופעות פסולות וקשות אלו.

בתביעה מגולל סנגורו של החייל את האלימות הקשה שחווה. “התובע שניסה להגן על עצמו הופל בברוטאליות על אדמת החצר הסמוכה ועל אבנים שהיו בחצר, אז בעט בו הנתבע והחל להכותו כשהוא רוכן מעליו יחד עם נתבע נוסף.

“במהלך הפלתו זו על הקרקע נפלו כיפתו ומכשיר הטלפון שלו (אשר לא נמצא עד רגע כתיבת שורות אלה) והוא נפצע בכל חלקי גופו. מדיו של התובע הוכתמו בדם”.

לאחר מכן, כך מצוין בכתב התביעה, שני השוטרים תפסו את ידיו ועיקמו אותן במשך זמן רב, תוך ניסיון לאזוק אותו – אך ללא הצלחה. זאת בשל ניסיונו להשתחרר מאלימותם הקשה של השניים.

בעקבות הפצת הסרטון שתיעד את האלימות שהופעלה כלפי החייל פתחו יוצאי אתיופיה במחאה, חסמו את נתיבי איילון וערכו הפגנות אלימות בירושלים ובתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאללה..לתת 400 שקל...והביתה!!!
    28/05/2015 20:00
    בני
  1. 390.000 שקל על כמה דחיפות???