בגצ למדינה: השיבו עד הבוקר על העתירה נגד מספר השרים

מכשולים בדרך להרחבת הממשלה לפני יום רביעי: היועץ המשפטי של הכנסת פרסם חוות דעת, לפיה לוועדה המסדרת אין סמכות לקדם את הצעת החוק של הרחבת הממשלה וכי יש להקים ועדה מיוחדת • הח"כים עופר שלח ואיתן כבל הגישו שתי עתירות נגד החלטת הממשלה להגדיל מספר השרים • התנועה לאיכות השלטון לח"כים: אל תתנו יד לשינוי החוק
נחמן גור
כ"א אייר התשע"ה / 10.05.2015 20:54

היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, פרסם הערב (ראשון) חוות דעת משפטית, בה כתב כי לוועדה המסדרת בראשות ח”כ זאב אלקין אין סמכות לקדם את הצעת החוק לשינוי חוק יסוד הממשלה שמבטל את הגבלת מספר שרי הממשלה, כפי שמתכנן בנימין נתניהו.

היועץ כתב את חוות הדעת לבקשתה של חברת הכנסת מירב מיכאלי מהמחנה הציוני. עו”ד ינון קבע, כי אם ברצונה של הוועדה המסדרת לקדם את החוק, בקריאה שנייה ושלישית עוד טרם תושבע הממשלה, יהיה עליה להקים ועדה מיוחדת שתדון בנושא.

עמדה זו של עו”ד ינון לא צפויה למנוע את העברת החוק במועד, אך היא עלולה להערים קשיים על לוחות הזמנים הצפופים ממילא שיש לקואליציה, המעוניינת לסיים את העברת החוק עד להשבעת הממשלה ביום רביעי.

במקביל, הוגשו הערב שתי עתירות לבג”ץ נגד החלטת הממשלה להגדיל את מספר השרים ולשנות את חוק יסוד הממשלה.

עתירה ראשונה הוגשה על ידי יו”ר סיעת יש עתיד ח”כ עפר שלח,יחד עם עורכי הדין של המפלגה, רונן אביאני וגיא בוסי. העתירה כוללת בקשה לצו ביניים שיעצור את הליך החקיקה.

הטיעונים עליהם מתבססת העתירה הינם, סמכויותיה המוגבלות של ממשלת מעבר, האיסור על שינוי חוק יסוד בהוראת שעה, היעדר סמכות של הועדה המסדרת לדון בחוק והיעדר סמכות לפטור שהעניק יו”ר הכנסת לראש הממשלה בניגוד לחוק.

בנוסף נטען, כי החלטת הממשלה מתעלמת במכוון ובהטעיה מהעלות התקציבית של התיקון המדובר.

בתשובתם כתבו שופטי בג”ץ למדינה כי עליה להשיב לכך עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

העתירה השנייה הוגשה על ידי ח”כ איתן כבל מהמחנה הציוני, ובה נטען כי לא ניתן לשנות את חוק היסוד ברוב של 61 חברי כנסת וכי נדרשים לפחות 70 חברי כנסת שיצביעו בעד.

גם התנועה לאיכות השלטון פנתה היום אל חברי הכנסת בקריאה ‏שלא להצביע בעד הגדלת מספר השרים ולהימנע משיקולים פוליטיים צרים אשר ישפיעו על החקיקה בישראל.

IMG-20150510-WA0022

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המלצה
    11/05/2015 00:24
    אביגדור קליין
  1. חובה להצביע בעד הרחבת הממשלה -34 ולהקימה בצורה מכובדת וחגיגית