המדינה נגד הרב פינטו: דורשת צו הבאה וחילוט ערבויות

הרב יאשיהו פינטו לא התייצב היום בבית המשפט: "הוא חולה" • הפרקליטות דורשת צו הבאה וחילוט ערבויות: "לא קיבלנו כל תיעוד רפואי מספק שמגבה את דברי ההגנה" • בא כוחו של הרב: "מוכנים לשלוח מומחה לארה"ב, מטעם בית המשפט על חשבונינו"
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 12:18

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) בקשה לצו הבאה וחילוט ערבויות נגד הרב יאשיהו פינטו, לאחר שלא התייצב לדיון במשפטו שהיה אמור להתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כמו כן הודיעה הפרקליטות כי תשקול מחדש את הסדר הטיעון שנחתם איתו.

הרב פינטו מואשם במסגרת הסדר הטיעון – אותו הוא אמור היה לאשר היום – במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

הקראת כתב האישום נועדה להיום, אך סניגוריו של הרב פינטו הודיעו שהוא אינו יכול להתייצב בשל ניתוח שעבר להסרת גידול סרטני. עו”ד איל רוזובסקי, בא כוחו של הרב, אמר: “התוצאות של הניתוח הראשון הן בעייתיות מאחר שהתגלה שהגידול הוא סרטני, הוא אומר שעדיין לא התחילו את הטיפול כי יש בעיות פוסט-ניתוחיות. אין מדובר בתוצאות טובות”.

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, דחה ל-14.4.15 את הקראת כתב האישום נגד הרב. בהחלטתו כתב מודריק: “התנהלות הנאשם מאז הזימון הראשון להקראה ועד הנה, מעוררת הרבה תמיהות”.

הפרקליטות ביקשה להוציא צו חילוט שיאפשר למדינה לעקל ערבויות. כזכור, לפני קרוב לשנה הורה בית המשפט לפינטו להפקיד ערבויות בסך כולל של כ-22 מיליון ש”ח אם ברצונו לצאת מגבולות הארץ, ערבויות שהופקדו מיד לאחר מכן.

היכן המסמכים?

סנגוריו של הרב פינטו הסבירו כאמור, כי הוא אינו יכול להגיע בשל מצבו הרפואי. אלא שהתובעת, עו”ד רחלי חזן-פלדמן, ציינה כי ההגנה לא גיבתה זו במסמכים מסודרים.

התובעת הסבירה כי המסמכים שכן הועברו אינם רלוונטיים: “יש כאן זריית חול בעיני התביעה. יש כאן פרטים אישיים, טלפונים, ביטוחים, טיוטות ריקות, מישהו בחר לקחת את כל הניירת הרפואית שאין בהן תיעוד רפואי מספק ולתת לנו את הדבר הזה. לא פלא שיש חוסר אמון בינינו לבין הנאשם.

“יש לנו נאשם שלא התייצב, ולכן אנו מבקשים להוציא צו הבאה ולחלט את הערבויות או חלקן כפי שימצא לנכון בית המשפט”.

עורך דינו של הרב הציע כי בית המשפט ישלח מומחה מטעמו, על חשבונו של הרב לארה”ב: “אני מבין את דברי חברתי לגבי כך שהמתכונת היא לא בדיוק כפי שאנו רגילים לה, אך מדובר ברופאים אמריקנים והם לא עובדים אצלנו. הוא לא עבר שני ניתוחים רק כדי לא להגיע לדיון. צריך קצת פרופורציות ויש אישורים רפואיים שאומרים את הדברים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות