בשני סקרים: ח”כ יעקב אשר נשאר בחוץ; נתניהו והליכוד מתחזקים

סקרים של הערוצים 2 ו-10 אחרי הנאום של נתניהו מסמנים התחזקות של הליכוד • ש"ס מקבלת 6 מנדטים אצל מינה צמח - ושבעה אצל קמיל פוקס • יהדות התורה נחלשת בשני הסקרים ומקבלת 6 מנדטים בלבד • 'יחד' בשני הסקרים - 4 מנדטים
אריה ריבקינד
י"ג אדר התשע"ה / 04.03.2015 20:53

סקר ראשון שבוצע לאחר הנאום ההיסטורי של ראש הממשלה בקונגרס: מתוצאות סקר שערכו היום (רביעי) ד”ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף מכון ‘מדגם’ עבור חדשות 2, עולה בנימין נתניהו הרוויח מהמהלך.

בהשוואה לסקר קודם שבוצע בשבוע שעבר, מפלגת הליכוד עולה במנדט אחד מ-22 ל-23.  יחד עם זאת, המחנה הציוני בראשות הרצוג ולבני עדיין מוביל עם 24 מנדטים – תוצאה זהה לסקר מהשבוע שעבר.

המפלגה השלישית בגודלה, על פי סקר זה, היא שוב הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים.
יש עתיד של יאיר לפיד מקבל בסקר 12 מנדטים. גם לבית היהודי בראשות נפתלי בנט 12 מנדטים. 

כולנו של משה כחלון לא מתרוממת אף היא – ונותרת עם 8 מנדטים.

המצב של המפלגות החרדיות קשה:  ש”ס ויהדות התורה, מקבלות 6 מנדטים בלבד – כל אחת. ‘יחד’ של אלי ישי עם 4 מנדטים.

ישראל ביתנו ומרצ מקבלות 6 מנדטים כל אחת.

הסקר גם בדק האם הנאום בקונגרס השפיע על מידת ההערכה כלפי נתניהו מצד הישראלי הממוצע שצפה בו בבית.

43% מהנשאלים שצפו בנאום השיבו כי הנאום לא השפיע על הערכתם לנתניהו, וכרבע ענו שהוא דווקא חיזק מאוד את הערכתם כלפיו. 19% השיבו כי הוא די חיזק את מידת ההערכה אליו ו-8% אמרו כי הוא די החליש אותה. 4% אף ענו כי הנאום החליש מאוד את מידת הערכתם לראש הממשלה.

 במדד ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו עדיין מוביל באחוזים ניכרים על הרצוג: 47% מהנשאלים השיבו כי הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד, לעומת 28% שהשיבו כי הרצוג מתאים יותר.

נתניהו עלה ב-3% מהסקר של השבוע שעבר – ואילו הרצוג ירד ב-4% אחוזים. 21% מהנשאלים לא ידעו לענות על השאלה – ואילו 4% השיבו כי שניהם מתאימים לתפקיד באותה מידה.

מסקר שערך פרופ’ קמיל פוקס ופורסם הערב בחדשות 10 עולה, כי מפלגת הליכוד התחזקה והיא נמצאת בתיקו עם המחנה הציוני. שתי המפלגות זוכות ל-23 מנדטים.

מתוצאות הסקר עולה עוד, כי מפלגת יש עתיד שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, והרשימה הערבית המאוחדת התחזקה במנדט אחד – ומקבלת 13 מנדטים.

מפלגת הבית היהודי קיבלה 11 מנדטים, ירידה בהשוואה לסקר קודם בו זכתה ל-12 מנדטים. מפלגת כולנו שחל משה כחלון מתחזקת במנדט ומקבלת 10 מנדטים.

במפלגות החרדיות: ש”ס שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים, ואילו יהדות התורה נחלשת – מ-7 מנדטים בסקר הקודם ל-6. מפלגתו של אלי ישי מאבדת גם היא מנדט ומגרדת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים, ירידה של מנדט מאז הסקר הקודם, ומפלגת מרצ נותרהתללא שינוי – 5 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות