הדיינים זכו לחוויה בלתי שגרתית: הקרנה מיוחדת של הסרט ‘גט’

משתתפי הכינוס השנתי של הדיינים במלון ניר עציון צפו בסרט שהצית דיון ציבורי על עבודתם • הסרט מתאר את מסע הייסורים הממושך שעוברת אשה הפונה לבית הדין הרבני כדי שיחלץ אותה מנישואיה, למרות סירובו של בעלה
יוני גרין
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 17:22

עשרות דיינים המשתתפים בכינוס השנתי של דייני ישראל, המתקיים במלון ניר עציון, זכו אמש לחוויה מיוחדת ובלתי שגרתית: הם צפו בסרט.

ולא סתם סרט. הייתה זו הקרנה מיוחדת של הסרט ‘גט’.

בין הצופים בסרט היה גם הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו.

היוזמה להקרין את הסרט, שביימו רונית ושלומי אלקבץ, בפני הדיינים שייכת לעו”ד הרב שמעון יעקובי, היועץ המשפטי לשיפוט הרבני.

בשיחה עם יאיר אטינגר, כתב ‘הארץ’, לפני כארבעה חודשים, הוא סיפר כי קיבל את אישורו של נשיא בית הדין הגדול, הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף, לקיים הקרנה סגורה של הסרט בפני הדיינים, ובסמוך לה לקיים דיון פנימי בנושא הסרט.

יעקובי כתב לחברי נציגות הדיינים בדואר אלקטרוני שנשלח ב- בנובמבר: “כבוד נשיא ביה”ד הגדול אישר את הקרנת הסרט ‘גט’ באחד מלילות כנס ההשתלמות של הדיינים שייערך אי”ה בפברואר 2015, בכפוף לכך כי הגב’ יונה גיאת (- הממונה בבתי הדין הרבניים על תנאי שירות דיינים וטוענים רבניים) תצפה מראש בסרט ותאשר כי אין בו בעיות צניעות המונעות את צפיית הדיינים”.

סרטם של האחים אלקבץ ‘גט – המשפט של ויויאן אמסלם’, העוקב אחר המתרחש בסדרה של דיונים המתקיימים בבית הדין הרבני לאורך לא פחות מחמש שנים, מתאר את מסע הייסורים הממושך שעוברת אשה הפונה לבית הדין הרבני כדי שיחלץ אותה מנישואיה, למרות סירובו של בעלה לתת לה גט.
הסרט נבחר לייצג את ישראל בתחרות האוסקר, בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה.

אגב, הפעם הקודמת בה צפו דיינים בסרט שהמצית דיון ציבורי סביב מערכת בתי הדין הייתה בשנת 2004. אז צפו דיינים בכירים במאורגן בסרט התיעודי ‘מקודשת’, שעקב אחרי תלאותיהן של נשים בבתי הדין. הראשון לציון , שלמה עמאר, שכיהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, הגיב לסרט באופן מפורט ופומבי ותקף נתונים המובאים בו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגש, הרבנים צפו בוידאו של נשים...
    25/02/2015 22:44
    מחללי ש
  1. אלו הם פני הרבנים מטעם….

  2. מחמאה וביקורת
    26/02/2015 02:54
    לומדישער
  3. מחמאה: יפה מאד לרבנות על זה שהם משתפרים ומתעדכנים בנעשה, ובחווית המציאות מחוץ לבה”ד.
    ביקורת: האם יש מושג סרט שיש בו דקות “פוקוס נשים” אפילו הם בלבוש צנוע שאין בו בעיה הלכתית?
    זה יותר דומה “להסתכלות” (להתבונן ביפיה שהתירו בפגישות לפני חתונה) או לפחות כ”הבטה” שרוב אחרונים התירו בהבטה מעלמא (כמו על קופאית) אבל לא לזמן ממושך. וודאי שאין זה “ראיה” בזווית העין כמו הליכה רגילה ברחוב או הסתכלות על רמזור.
    וצ”ע
    ראה בספרו של הר’ שמואל הבר “את ההצנועים חכמה” ח”ב ע’ תלח.