קינג צעק במועצה לפעיל מרצ: “רוצח, צא החוצה!” • צפו במהומה

עשרות צעירי מרצ הפגינו בישיבת מועצת העיר ירושלים, במחאה על פירוק חברת הדיור הציבורי 'פרזות' • כשברקת הסביר את עמדת העירייה, פרצו הפעילים בקריאות מחאה וגנאי - ובמקום התחוללה מהומה
נחמן וייס
א' אייר התשע"ד / 01.05.2014 20:37

מהומה במליאה: עשרות פעילים של צעירי מרצ, הפגינו היום (חמישי) בישיבת מועצת העיר ירושלים, במחאה על פירוק חברת הדיור הציבורי הירושלמית ‘פרזות’.

ההחלטה על פירוק פרזות, התקבלה בהחלטת ממשלה ב-2009, אך עיריית ירושלים, כמחזיקת השליטה בחברה, התנגדה במשך כשלוש שנים להחלטה. בסוף שנת 2011 החליטה מועצת העיר לאמץ את החלטת הממשלה, ולפרק את החברה.

האחראית לפירוק החברה היא רשות החברות הממשלתיות, אך עד כה טרם מונה לה מפרק.

בקופת החברה הצטברו כ-130,000,000 ₪, ולפני כחודש הורה שר השיכון אורי אריאל למנכ”ל פרזות, דוד שמחון, לקנות בכסף זה דירות לזכאי הדיור הציבורי – אך הממשלה ועיריית ירושלים החליטו לדחות את ההצעה.

יו”ר האופוזיציה ויו”ר מרצ העירונית, יוסף (פפה) אללו, העלה את הנושא על סדר היום, וטען כי אסור לפרק את החברה, וכי הפירוק מסב נזק לזכאי הדיור הציבורי.

לעומתו טען ראש העיר ניר ברקת, כי הדרך היחידה להביא לתועלת לזכאים היא פירוק החברה, כפי שהוחלט עוד בתקופת כהונתו של שר השיכון אריאל אטיאס.

במהלך דבריו של ברקת, פרצו פעילי מר”צ ופעילי שמאל נוספים בקריאות מחאה וגנאי לעבר ברקת, וטענו כי הוא הורס את הדיור הציבורי בעיר. לאחר שברקת ניסה להרגיע אותם ללא הצלחה, נאלצו מאבטחי העירייה לגרור את המתפרעים החוצה – ובמקום התחוללה מהומה.

תקרית נרשמה, כאשר חבר המועצה אריה קינג מ’ירושלים מאוחדת’, זיהה בין הפרובוקטורים אדם שהורשע ברצח ילדה בת 12 – וקרא לעברו: “רוצח, צא החוצה!”

צפו בהמומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות