סקר TNS-וואלה: בנט מזנק ל-18 מנדטים; הרצוג ולבני בשיא של 26

לפי סקר TNS שנערך אחרי הפריימריז בעבודה ובבית היהודי, הרשימה של הרצוג ולבני היא הגדולה עם 26 מנדטים • בנט עולה ב-3 מנדטים ל-18 • ליברמן מתרסק ל-5 • יהדות התורה יציבה עם 8, ש"ס עולה ל-7 • ויש גם תוצאות מהסקרים של 'מעריב' ו'קול ישראל' • הרצוג יכול להקים ממשלה רק עם שילוב בלתי סביר: מרצ, וליברמן, יש עתיד והחרדים
יוני גרין
כ"ה טבת התשע"ה / 16.01.2015 11:59

מסקר TNS שנערך עבור אתר וואלה! עולה, כי אילו היו הבחירות נערכות היום, סיעת ‘המחנה הציוני’ של בוז’י הרצוג וציפי לבני הייתה הסיעה הגדולה בכנסת עם 26 מנדטים – שלושה יותר מאשר בסקר הקודם, בעוד מפלגת הליכוד נותרת יציבה עם 24 מנדטים.

בנט אולי התאכזב לגלות שרונן שובל, המועמד החילוני שאותו קיווה להכניס לרשימה לכנסת, הגיע רק למקום ה-16, אבל לפי סקר, שנעשה לאחר פרסום תוצאות הפריימריז במפלגות העבודה והבית היהודי, זה מדובר במספר ריאלי בהחלט: המפלגה הדתית ציונית מזנקת בשלושה מנדטים ומעפילה ל-18, רק שישה מנדטים פחות מהליכוד.

מצד שני, ההצלחה של הרצוג ולבני מרשימה, שכן 26 מנדטים הם נתון השיא של המפלגה עד כה, וזה עוד לפני הצגת דמות ביטחונית נוספת וארבעה שריונים השמורים ללבני ואמורים לחזק את הרשימה, שסובלת מחוסר ניסיון ביצועי, ונחשבת שמאלנית מדי ביחס לדימוי שמבקשים הרצוג ולבני ליצור.

יו”ר ש”ס אריה דרעי רושם עלייה של מנדט בהשוואה לסקר הקודם ומקבל שבעה מנדטים. אלי ישי הפורש, לעומת זאת, לא עובר גם בסקר זה את אחוז החסימה.

כנס שס אשדוד דרעי

יהדות התורה נותרת יציבה, ממש כמו המניינים ב’איצקוביץ’, עם 8 מנדטים.

אביגדור ליברמן, שהשיק אתמול את קמפיין הבחירות שלו, ממשיך במגמת הצלילה מאז נחשפה פרשת השחיתות הגדולה ב’ישראל ביתנו’: 16 המנדטים שעליהם הצהיר אתמול כיעד של המפלגה נראים בסקר וואלה, כמו גם בסקרים אחרים שפורסמו אתמול, כחלום רחוק.

לפי הסקרים נראה שלא רק השרים שכיהנו מטעמו בממשלה האחרונה נפרדים ממנו, אלא גם המצביעים, שכן שר החוץ מקבל בסקר וואלה רק חמישה מנדטים – מנדט אחד יותר מאחוז החסימה החדש.

וגם מרצ נקלעת לצרות: מפלגת המחנה הציוני, המייצגת שמאל קיצוני, נוגסת בה מנדט אחד, והמפלגה של זהבה גלאון יורדת משישה לחמישה מנדטים בלבד.

כולנו של משה כחלון ממשיכה לדשדש עם 8 מנדטים, וגם יאיר לפיד, שחורש את הארץ לאורכה ולרוחבה ומדבר כל יום בפני קהל של מאות בני אדם, מקבל רק 8 מנדטים. שתי המפלגות מאבדות שני מנדטים כל אחת לעומת הסקר הקודם שנערך בראשית השבוע.

רשימה של המפלגות הערביות זוכה בסקר זה ל-11 מנדטים, כאשר בחלוקה פנימית, חמישה מהם מגיעים ממצביעי רע”מ תע”ל, ארבעה מחד”ש ורק שניים מבל”ד.סקר וואלה

הסיכויים של הרצוג לעומת נתניהו

למרות הזינוק במנדטים, להרצוג אין הרבה סיבות לשמוח: לנתניהו ובנט יחד יש 42 מנדטים, מה שמקרב את ראש הממשלה, מבחינת מספר הממליצים אצל הנשיא, לכהונה נוספת. שכן, יחד עם 15 מושבים של המפלגות החרדיות יש לנתניהו 57 מנדטים, ומלאכת הרכבת הקואליציה הופכת עבורו לעניין פשוט מאוד.

להרצוג, לעומת זאת, יש מרחב תמרון קטן הכולל את זהבה גלאון, שרק אתמול הכריזה שליברמן הוא “גזען ופשיסט”, ואת החרדים שכבר הצהירו כי לא יישבו בממשלה אחת יחד עם אויב החרדים יאיר לפיד.

כפי שהדברים נראים כעת, חודשיים לפני הבחירות, שני התסריטים הסבירים ביותר הם קואליציה של נתניהו בה יישבו בנט, כחלון והחרדים, או ממשלת אחדות של הליכוד והמחנה הציוני.

גם מבחינת מדד ההתאמה לראשות הממשלה, להרצוג יש סיבה לדאגה: אמנם הוא רושם שיפור מינורי של כ-3% לעומת הסקר הקודם, אך הפער בינו ובין ראש הממשלה עדיין גדול מאוד: 49.1% מהנשאלים חושבים שנתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לעמוד בראשות הממשלה הבאה ורק 27.3% סבורים שהרצוג מתאים יותר.

הסקר גם בדק – על רקע האמירה של יו”ר הבית היהודי כי “מתקרב היום שבו הבית היהודי ינהיג את מדינת ישראל”, האם לדעת הנשאלים המפלגה מתאימה להיות מפלגת שלטון בישראל.

הבית היהודי, בנט

42.3% השיבו כי המפלגה כלל לא מתאימה להיות מפלגת שלטון ו-21.3% אמרו שהמפלגה לא כל כך מתאימה להיות מפלגת שלטון. רק 10.2% מכלל המדגם מצאו את הבית היהודי מאוד מתאימה להיות מפלגת שלטון, ואילו 15.8% סברו שהיא די מתאימה. יתר הנסקרים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך בקרב 500 נסקרים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, כאשר טעות הדגימה היא של שני מנדטים. לגבי השאלות שאינן מנדטים, נעשה מדגם ארצי אקראי ומייצג של 425 אנשים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת. מרווח הטעות המקסימאלי: 4.8%+.

גם מהסקר השבועי של מכון רפי סמית, שנערך אתמול בשעות הערב המאוחרות, עבור ‘קול ישראל’, הפער בין רשימת המחנה הציוני לבין הליכוד גדל והוא עומד כעת על שני מנדטים לטובת המחנה הציוני.

עם זה, גדל לארבעה אחוזים הפער בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש האופוזיציה יצחק הרצוג בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה.

עוד עולה מהסקר השבועי כי נמשכת מגמת ההיחלשות של מפלגת ‘ישראל ביתנו’ בראשות אביגדור ליברמן והיא מקבלת השבוע שישה מנדטים לעומת שבעה בשבוע שעבר.

ואלה תוצאות הסקר:

המחנה הציוני 26, הליכוד 24, הבית היהודי 16, יש עתיד וכולנו – 8 כל אחת. ש”ס עולה מ-7 בסקר הקודם ל-8. יהדות התורה – 7.  מרצ וישראל ביתנו מקבלות 6 כל אחת. חד”ש עם טיבי – 6 מנדטים. רע”מ במשותף עם בל”ד 5 מנדטים.

לפי סקר פאנלס פוליטיקס עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ שנערך שלשום התוצאות מעט שונו: יתרון קל למחנה הציוני של הרצוג ולבני על פני הליכוד של נתניהו, כאשר המגמה החיובית של נתניהו, שנמשכה שלושה שבועות רצופים, נעצרה ואף התהפכה.

ואלה תוצאות הסקר (לחצו להגדלה):

סקר בחירות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות