סקר יום השואה: האם עלולה להתרחש שואה נוספת?

התשובה אם התעניינתם - לפי 49% אחוזים מהנשאלים - חיובית • 74% סבורים כי הם יודעים מספיק על השואה • 53% טוענים כי ישראל לא עושה די כדי לשמר את השואה במערכות החינוך • מחצית מן הנשאלים סבורים כי מדינת ישראל מהווה בעצם קיומה ערובה למניעת שואה נוספת
כ"ח ניסן התשע"ד / 28.04.2014 16:40

האם אתם יודעים מספיק על השואה שארעה אך לפני 70 שנים? מסתבר שכן, או לפחות כך אתם חושבים.

סקר שנערך בערב יום הזכרון לשואה בידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עבור רדיו גלי ישראל, מעלה כי 74% מתושבי מדינת ישראל חשים כי הם יודעים מספיק על השואה. רק 24% סבורים שאינם יודעים מספיק.

בסקר השתתפו 503 משיבים שנבחרו באופן אקראי מתוך הפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים באמצעות רשת האינטרנט. הנסקרים מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל – מגיל 18 ומעלה.

טעות הדגימה 4.6%.

פירון צודק

באשר למערכת החינוך בישראל, 53% סבורים כי אינה עושה מספיק כדי לשמר את זכרון השואה, 35% מהנשאלים השיבו כי היא עושה מספיק.

לשאלה, האם לדעתך יכולה או לא יכולה להיות שואה נוספת כלפי יהודים, השיבו 49% מהנשאלים כי יכולה להיות שואה נוספת ורק 35% סברו שהתשובה היא שלילית. המעניין הוא כי 50% מבין הנשאלים סברו כי קיומה של מדינת ישראל מהווה ערובה לכך ששוב לא תתרחש שואה כלפי יהודים. רק 38% השיבו בשלילה לשאלה.

זו הסיבה אולי ש72%  מהנשאלים ענו כי מדינת ישראל היא המקום הבטוח בעולם עבור יהודים, רק 24% השיבו בשלילה.

באשר לגילויים אנטישמיים בעולם, סברו 69% מהנשאלים כי מדינת ישראל אינה עושה מספיק בקשר לטיפול בתופעה, רק 12% השיבו שהיא עושה מספיק.

נושא טיפול בניצולי השואה זכה לציון של גרוע בקרב 70% מהנשאלים, 16% השיבו בציון סביר ו-9% העניקו את הציון 9%.

בפילוח הטיפול לפי ממשלות, כלומר ביחס לשאלה: כיצד אתה מעריך את טיפולה של הממשלה הנוכחית בניצולי השואה בהשוואה לקודמותיה? ענו 47% מהנשאלים כי הטיפול זהה לזה של הממשלות הקודמות, 19% סברו שהטיפול טוב יותר, ו-17% – כי הוא גרוע יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות