אריאל לבנט: “אנחנו מאוד דתיים” • שטבון ל’תקומה’: “בואו אלינו”

לראשונה מאז הפיצול מש"ס, ח"כ אלי ישי נפגש עם השר אורי אריאל • המחלוקת: צירוף נשים • אריאל נפגש גם עם בנט • גורמים בתקומה: בנט ואנשיו אינם מעוניינים בנו • ח"כ יוני שטבון: "מקומכם אתנו"
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 13:50

המשא ומתן בין מפלגת הבית היהודי של השר נפתלי בנט למפלגת האיחוד הלאומי-תקומה בראשות שר הבינוי אורי אריאל עדיין מתנהל, ואולי עד סוף השבוע כבר יוחלט האם אנשי תקומה יישארו בבית היהודי או יצטרפו למפלגתו של אלי ישי.

בינתיים, אלי ישי שפרש מש”ס והקים את מפלגת ‘יחד’ עם ח”כ יוני שטבון, נפגש אתמול לראשונה עם שר הבינוי.

הפגישה התקיימה בירושלים ונמשכה כשעה וחצי. השניים דנו באפשרות של ריצה משותפת בבחירות הקרובות וכן בחלוקת תפקידים ובשילוב נשים ברשימה.

 אתמול נפגש אורי אריאל גם עם  נפתלי בנט, אך השניים עדיין לא הגיעו להסכמות באשר לריצה משותפת. מלשכות השרים נמסר כי המגעים בין אריאל לבנט יימשכו. 

גורמים בתקומה מבהירים, כי האחדות חשובה, אך בתקופה האחרונה כל הרמזים מלשכתו של יו”ר הבית היהודי מעידים על כיוון אחד: בנט ואנשיו אינם מעוניינים בתקומה.

ברוח סרטון בכיכובו של נפתלי בנט, שמטיף לא להתנצל, אומרים אנשי תקומה: ”גם אנחנו לא מתנצלים, אבל אנחנו מאוד דתיים…”.

גורמים בבית היהודי מסרו בתגובה: “מוטב שמי שעושה מסע שופינג בין מפלגות בכנסת לא יטיף על ערכים”.

ח”כ יוני שטבון קרא הבוקר (רביעי) לחבריו בתקומה להצטרף למפלגה החדשה של אלי ישי שתאחד חרדים, דתיים ומסורתיים יחד תחת דגל חברתי ותורני.

שטבון: “בואו הביתה למפלגת האחדות החדשה, והצטרפו לאלי ישי. מקומכם אתנו, יחד נישא את בשורת האחדות בין המגזרים, את הרווחה לפריפריה ולשכבות החלשות ואת ערכי התורה ומורשת ישראל”.

אלא ש ברקע עומדים חילוקי דעות בין ישי לבין אורי אריאל בשאלת הצטרפותה של אורית סטרוק. אריאל מתעקש על כך, בעוד ישי מסרב לצרף נשים למפלגתו.

אמש אמר המנהיג הרוחני של אלי ישי, הגאון רבי מאיר מאזוז, כי הוא מתנגד לשילוב נשים ברשימת המפלגה לכנסת.

בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ נשאל הרב מאזוז מה דעתו לגבי שילוב נשים דתיות – והשיב:”זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו, כי מזה 70 שנה מקובל אצל החרדים לא לשלב נשים, ויש לזה מקורות. בהתחלה היו רבנים שאמרו שאסור לנשים בכלל לבחור. אנחנו לא רוצים לעשות חדשות. עושה חדשות בעל מלחמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות