הימין יתפצל? בנט: תקומה יכולה לפרוש; יבטיח ש’העם איתנו’ תעבור

110 חברי מרכז מפלגת תקומה מתכנסים בבית וגן בירושלים: יחליטו אם פורשים מהבית היהודי • השר נפתלי בנט בשיחות סגורות: אין כל בעיה שאורי אריאל יעבור למפלגתו החדשה של אלי ישי • "המהלך יבטיח שרשימת 'העם איתנו' תעבור בבחירות את אחוז החסימה" • יסייע לשמירת כוחות של גוש הימין-חרדים, לקראת הרכבת הממשלה הבאה
יוני גרין
כ"ח כסלו התשע"ה / 20.12.2014 18:25

110 חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה יתכנסו הערב (מוצאי שבת) בבית וגן בירושלים, ויקבעו לאן פני המפלגה.

יו”ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, אמר למקורביו בשיחות סגורות כי אין לו כל בעיה ששר הבינוי אורי אריאל ינטוש את הבית היהודי ויחבור למפלגתו החדשה של יו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי. כך דווח בערוץ 10.

על פי הדברים שאמר בנט, אם אריאל יחבור לישי, “המהלך יבטיח שמפלגת ‘העם איתנו’ של אלי ישי תעבור בבחירות את אחוז החסימה”.

לדבריו, חבירה של אריאל לישי תסייע לשמירת כוחות של גוש הימין-חרדים, לקראת הרכבת הממשלה הבאה – מהלך שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו חפץ בו, כדי לשמור על גוש ימין שימליץ עליו בפני הנשיא.

בימים האחרונים דנו הבית היהודי של בנט ורשימת האיחוד הלאומי-תקומה, בראשה עומד אורי אריאל האם להמשיך את החיבור או להיפרד.

ביום חמישי התקיימה ישיבה סוערת במפלגת תקומה: חברי הכנסת נחלקו בשאלה האם להתפלג, והעבירו את ההחלטה לרבני המפלגה.

שלושה מתוך ארבעת רבני המפלגה – הרב איסר קלונסקי, הרב חיים שטיינר והרב גדעון פרל – התנגדו להתפצלות מהבית היהודי ותמכו בהמשך השותפות עם הבית היהודי.

אלא שבשל עמדתו של הגאון רבי דב ליאור כי יש להתפצל ולחבור לאלי ישי, סירבו השלושה לחלוק עליו והעבירו את ההחלטה למרכז תקומה.

אופיר סופר, מנכ”ל מפלגת האיחוד הלאומי, אמר לערוץ 7 לקראת כינוס  המרכז: “שאלת המשך השותפות עם הבית היהודי משמעותית בקרב ציבור הציונות הדתית. האיחוד הלאומי היא המפלגה שמייצגת את ערכיו ופועלת לקדם אותו בזירה הציבורית. לפיכך עליה לפעול במסגרת הפוליטית המתאימה יותר שתאפשר מרחב פעולה. בסוגיה זו יש להטות אחרי הרבים ולקבל את ההחלטה במרכז המפלגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות