שטייניץ הלם בלפיד: “כלכלה לא משאירים בידי הבלורית”

השר יובל שטייניץ נאם במליאת הכנסת והלם ביאיר לפיד תוך גלישה לפסים אישיים • "אני פונה לריקי כהן מחדרה: אל תתפתי למפלגות נישה, לבלורית וגימיקים תקשורתיים שמנסים לשבות את ליבך" • "היית פרזנטור מעולה בטלוויזיה. תחזור לשם"
יוני גרין
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 15:21

השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים יובל שטייניץ תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת בצורה חסרת-תקדים את מי שירש אותו בכיסא האוצר – ח”כ יאיר לפיד – תוך שהוא מציג תמונת מצב בעייתית של כלכלת ישראל.

שטייניץ, שהשיב בשם הממשלה להצעות החוק לפיזור הכנסת, הקריא תחילה את דבריו של יאיר לפיד על גברת ריקי כהן מחדרה, שהיא ובעלה משתכרים כ-20 אלף שקל בחודש ועדיין כורעים תחת נטל יוקר המחיה, מתחילת כהונתו כשר אוצר, ואמר: “יושבת היום ריקי כהן ואומרת לעצמה, אלוהים מה עשיתי? איך הלכתי שולל אחרי הבלורית והתואר? ריקי כהן לפני שנתיים התאהבה במישהו מוכר ונאה ממסכי הטלוויזיה שקיבל את ברכת התקשורת, התאהבה בבלורית של יאיר לפיד וביש עתיד, והלב שלה נשבר”.

שטייניץ התייחס שוב ושוב למראה החיצוני של לפיד: “אי אפשר להפקיד את ענייני הכלכלה והביטחון בידי הבלורית. לפיד, אתה לא בחור רע, אתה גם לא טיפש… היית פרזנטור מעולה בטלוויזיה.

“יש לי הצעה לשר לפיד, הזלזול שלך בעקרונות הכלכלה ובפקידי האוצר נבע משחצנות ולא מטיפשות. בשם ריקי כהן, בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מציע לך לחזור לעשות את מה שאתה טוב בו. קח לך את משבצת הפרזנטור ותשאיר את הביטחון הלאומי בידי אנשים אחראים ומנוסים. עם קצת פחות בלורית, אבל עם הרבה יציבות ואחריות”.

שטייניץ המשיך להלום: “מר לפיד, אתה כמובן פנית לגברת ריקי כהן מחדרה שמרוויחה יותר מ-20 אלף שקל בחודש. אבל יש גם את ריקי כהן מעפולה שהיא בכלל לא מקהל המצביעים שלך. אבל היא גם מסתכלת על סדרי העדיפויות שלך, על צמצום השקעות בפריפריה ועל כך שדאגת קודם כל לחזקים – שגם בהם פגעת”.

שטייניץ המשיך: “”לפני שנתיים-שלוש מדינת ישראל הייתה בראש טבלת הצמיחה בכל העולם המערבי”, אמר שטייניץ. “היא הייתה בראש טבלת דירוגי האשראי. היום כל זה נעלם. במקום העלאת דירוג אשראי קיבלנו הורדה. קיבלנו צמיחה שלילית לנפש. מהמקום הראשון בכלכלות המערב – הגענו כמעט למקום האחרון”.

שטייניץ ניצל את ההזדמנות לתעמולת בחירות: “אני פונה לריקי כהן מחדרה: הלב שבור מאשליית לפיד ויש עתיד, אבל השכל עדיין עובד. אל תתפתי למפלגות נישה, לבלורית וגימיקים תקשורתיים שמנסים לשבות את ליבך. הדבר הכי חשוב זה משילות, לחזק את מפלגת הליכוד בראשות נתניהו. ואם את שייכת לשמאל, תצביעי עבור מפלגת העבודה.

“יש מקום לכך שיהיו שתי מפלגות גדולות בישראל. נחזיר את המשילות ונדחוף הצידה את כל מפלגות האווירה והבלורית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות