סקר וואלה: גוש הימין מתחזק מאוד; אין אלטרנטיבה לנתניהו

מסקר אתר וואלה, שנערך אמש לאחר פיטורי השרים ציפי לבני ויאיר לפיד על ידי TNS טלסקר עולה: הליכוד, הבית היהודי, וישראל ביתנו מקבלות יחד 52 מנדטים • ש"ס ויהדות התורה זוכות ל-7 ו-8 מנדטים • העבודה, יש עתיד והתנועה מקבלות רק 28 מנדטים, לעומת 40 בכנסת הנוכחית • בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה נתניהו מביס את כולם
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 09:22

מסקר אתר וואלה, שנערך אמש לאחר פיטורי השרים ציפי לבני ויאיר לפיד על ידי TNS טלסקר עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום גוש הימין היה מתחזק מאוד, כאשר הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו היו זוכות יחד ב-52 מנדטים – תשעה מנדטים יותר ממה שיש לשלוש המפלגות בכנסת הנוכחית.

על פי הסקר, נתניהו נמצא בדרך לכהונה רביעית כראש ממשלה, כאשר מפלגתו עולה ל-23 מנדטים, ואילו יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט מבסס עצמו כראש המפלגה השנייה בגודלה עם 17 מנדטים. שר החוץ אביגדור ליברמן מתייצב אחריהם עם 12 מנדטים.

המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש”ס זוכות בסקר לשמונה ושבעה מנדטים – בהתאמה.

המשמעות של תוצאות אלה הן שנתניהו ניצב בעמדת פתיחה טובה: קואליציית ‘השותפים הטבעיים’ עם בנט, ליברמן והמפלגות החרדיות זוכה ל-67 מנדטים.

ומה קורה במרכז שמאל?

העבודה, יש עתיד והתנועה מקבלות יחדיו רק 28 מנדטים, לעומת 40 מנדטים שיש להן בכנסת הנוכחית.

העבודה נחלשת ל-12 מנדטים, ואילו מפלגתו של לפיד מתרסקת מ-19 כיום ל-11 מנדטים בלבד.

משה כחלון, אחת הדמויות המסקרנות בבחירות הקרובות, זוכה ל-10 מנדטים בסקר וואלה, בעוד התנועה של ציפי לבני מקבלת חמישה מנדטים. מפלגת מרצ בראשות זהבה גלאון זוכה גם היא לחמישה מנדטים. קדימה בראשותו של שאול מופז לא עוברת את אחוז החסימה.

שלוש המפלגות הערביות – רע”מ-תע”ל, חד”ש ובל”ד, שדנות בימים אלה באיחוד שיאפשר להן לעבור את אחוז החסימה – מקבלות יחד עשרה מנדטים. בחלוקה לפי מפלגות, מנבא הסקר חמישה מנדטים לרע”מ-תע”ל, שלושה לחד”ש ושניים לבל”ד.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נמצא נתניהו ללא יריב: הוא זוכה ל-31% תמיכה בקרב המשיבים, הרבה מעל יתר המועמדים.

יצחק (בוז’י) הרצוגמגיע למקום השני בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, עם 12.9% תמיכה. למקום השלישי מגיע בנט עם 9.7%, מעט יותר מכחלון, שמקבל 9.3%. לפיד במקום החמישי, עם 6.9%, ואילו ליברמן מגיע למקום השישי והאחרון, עם 6.4% בלבד.

הסקר נערך בקרב 500 איש מעל גיל 18 המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית בו היא שני מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות