פתרון באשקלון: כשהערבים יעבדו, ילדי הגנים ילמדו במתנ”ס

בעיריית אשקלון מצאו פשרה: הפועלים הערבים שמתקינים ממ"דים בגני הילדים ימשיכו לעבוד - והילדים יועברו בינתיים למתנ"ס העירוני, עד סיום תקופת הבנייה, שאמורה להימשך עוד שבוע • ראש העיר איתמר שמעוני: אין לי דבר נגד ערביי ישראל. רציתי להגביר תחושת הביטחון של ההורים
יוני גרין
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 11:12

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, החליט הבוקר (ראשון) לשנות את הוראתו שלא לאפשר לעובדים ערבים-ישראלים לעבוד בשטחי גני הילדים בעיר.

בעיריית אשקלון החליטו, בעקבות הביקורת מצד נשיא המדינה, ראש הממשלה ושרים בכירים,  על פשרה לפיה במהלך תקופת הבנייה בה מועסקים פועלים ערבים בגני ילדים, הילדים יועברו למתנ”ס העירוני, על מנת להפחית את החיכוך בין הפועלים הערבים ובין ילדי הגנים בשעות הפעילות.

לאור כך, הילדים הלומדים באותם שלושה גנים בהם מתבצעות עבודות הבנייה של ממ”דים בידי פועלים שחלקם ערבים אזרחי ישראל, יועברו במהלך תקופת הבנייה למתנ”ס העירוני.

שמעוני אמר, כי ״כרגע מתבצעות עבודות לבניית ממ”דים בחמישה גני ילדים. בשניים מהגנים בהם מבוצעות העבודות, הילדים כבר פונו לפני מספר שבועות עד לסיומן. בשלושת הגנים האחרים, בהם מתקיימות עבודות במקביל לשהות הילדים, הוחלט להפסיק את העבודות למשך שבוע”.

ראש עיריית אשקלון הוסיף: “הפועלים הערבים שעבדו שם יתגברו את העבודות בשני הגנים הראשונים, ועם סיום העבודות הם יחזרו להשלים את הבנייה בשלושת הגנים האחרים, מהם יפונו הילדים ללימודים במתנ”סים״.

במקביל, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני חוזר ואומר כי אין לו דבר נגד ערביי ישראל וכל פעולתו נועדה להגביר את תחושת הביטחון של ההורים.

בשבוע שעבר מתחו בכירים רבים במערכת הפוליטית והציבורית ביקורת על החלטתו של שמעוני. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: “אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק – אנו פועלים נגדו בנחישות ותקיפות”.

שר הכלכלה נפתלי בנט התייחס במהלך וועידת התעשייה 2014 המתקיימת במלון הרודס באילת, להחלטתו של ראש עיריית אשקלון להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בבניית ממ”דים במוסדות חינוך בעיר, ולמגמת פיטורי עובדים ערבים במשק, על רקע פיגועי הטרור – ואמר:

“צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד מדינת ישראל. לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני.

“אך בזרוע השניה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל.

“לכן, הנחיתי את אנשיי במשרד הכלכלה להגביר את האכיפה כנגד כל עבירה שקשורה לתחום אפליה. המבחן של דמוקרטיה הוא דווקא כשהמצב הבטחוני קשה, מאד קל לדבר על דמוקרטיה שהכול נפלא אבל המבחן שלנו הוא להישאר דמוקרטיה חזקה גם בימים קשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות