בדרך לראשות הממשלה? נפתלי בנט – 19 מנדטים; הליכוד רק 20

סקר ערוץ הכנסת מצביע על התחזקות בכוחה של הבית היהודי: מקבלת 19 מנדטים • 14% חושבים שבנט מתאים להיות ראש ממשלה • ש"ס נחלשת ל-7 יהדות התורה עם 8 • עוד בסקר: מה הפתרון לגל הטרור, והאם לאבטח גני ילדים?
נחמן וייס
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 16:27

נפתלי בנט שועט קדימה: על רקע המשברים בקואליציה והמצב הביטחוני המתוח, מפרסם היום (חמישי) ערוץ הכנסת סקר שנערך על-ידי מכון פאנלס פוליטיקס, בהנהלת הסוקר מנחם לזר, ובו נתונים על התחזקות נוספת בכוחה של מפלגת הבית היהודי.

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, הרי שהליכוד היה מקבל 20 מנדטים בלבד – ירידה של 2 מנדטים מהסקר בשבוע שעבר.

לעומת זאת, הבית היהודי של נפתלי בנט מתחזקת ב-2 מנדטים ועולה ל-19. ישראל ביתנו נשארת עם 8 מנדטים (בניגוד לסקר ערוץ 1 מסופהשבוע שעבר, שהעניק לה 15).

ש”ס ממשיכה להחלש, ויורדת במנדט ל-7, פחות מיהדות התורה שמקבלת 8 מנדטים לפי הסקר.

יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה את מגמת ההתחזקות בסקרים האחרונים ועולה בשלושה מנדטים ל-13. התנועה נשארת עם 4 – כמו בשבועות האחרונים.

למרות קמפיין העבודה ובוז’י הרצוג, הם יורדים במנדט ל-13, כך גם מרצ שיורדת ל-8. הסקר איחד את רע”מ תעל ובל”ד, שמקבלות 7 ביחד, וחד”ש -4 מנדטים. קדימה אינה עוברת את אחוז החסימה.

מפלגה בראשות כחלון תקבל 9 מושבים – 2 מנדטים יותר מהסקר הקודם.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נפתלי בנט שומר על מקום שני עם 14% תמיכה.

27% בלבד חושבים שראש הממשלה נתניהו, הוא הראוי לתפקיד. הרצוג זוכה ל-11%, לפיד מתחזק גם בפרמטר הזה ל-8%, לבני – 7%, ליברמן – 4%, וכחלון סוגר את הרשימה עם 3% בלבד.

אחת הסיבות המרכזיות למשבר הקואליציוני, היא סוגית חוק מע”מ אפס, שלפיד מתעקש להעבירו, אולם 54% מהנשאלים חושבים שלא ראוי להעביר את החוק, לעומת 27% בלבד שתומכים בו.

40% אף סבורים שעל נתניהו למנוע העברת החוק גם במחיר פרישה של יש עתיד, ו-37% חושבים שלא צריך להתעקש כל כך.

לפיד חוזר ומצהיר בכל הזדמנות שתקציב 2015 הוא תקציב חברתי, אבל 52% חושבים שלא, ורק 17% מסכימים עם לפיד.

נתניהו קרא ביום שלישי השבוע, אחרי הטבח בבית הכנסת בהר נוף, למפלגות היהודיות להצטרף לממשלת אחדות. 50% מהציבור חושבים שהקריאה לא אמיתית, ו-30% מאמינים לנתניהו.

בשאלה אם אתה תומך בממשלת האחדות, נחלק הציבור בין 38% מתנגדים ל-34% תומכים.

הסקר בדק בהתפלגות למפלגות השונות, את מי הציבור היה רוצה לראות בקואליציה: 72% את העבודה, 46% – קדימה, ש”ס – 45%, יהדות התורה 40%, ורק 23% היו רוצים שמרצ תצטרף לממשלה.

למרות שהמניע להקמת ממשלת אחדות, הוא המצב הביטחוני, רק 35% חושבים שזה הנושא שממשלת האחדות צריכה להתמקד בו, 41% טוענים שהתמקדות היא בנושא החברתי, ו-12% בנושא המדיני.

ולמצב הביטחוני: 54% רואים באבו מאזן אשם בהסלמה במידה רבה, 30% במידה מסוימת, 12% במידה מועטת, ו-3% חושבים שהוא בכלל לא אחראי.

במענה לגל הטרור, הודיע ראש הממשלה על הגברת נוכחות כוחות הביטחון, אולם רק 11% חושבים שזה מענה יעיל לטרור, 65% טוענים שמה שיעצור את הפיגועים זה החמרת הענישה, ו-20% חושבים שחזרה למו”מ המדיני.

אחרי הטבח בבית הכנסת, עלתה הדרישה לאבטח את בתי הכנסת, 15% חושבים שאכן צריך לאבטח את כל בתי הכנסת, 46% סבורים שיש לאבטח בהתאם לשיקול דעת גורמי הביטחון, ואילו 32% חושבים שבכלל לא צריך לאבטח.

בשאלה האם צריך לאבטח גני ילדים, התשובות שונות: 42% טוענים שאת כולם יש לאבטח,  47% אומרים שבהתאם לדעת כוחות הביטחון, ורק 9% סבורים שאין לאבטח כלל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סקרים
    20/11/2014 18:39
    אליהו
  1. יאני אנשים יודעים איזה מפלגות ירוצו???מי יתאחד בגלל רף 4 מנדטים ,ומי יתפלג??
    לדוגמה איך יהיו ערבים,כמה מפלגות חרדיות ,מי יפרוש מבנט ומי יתאחד איתו ??
    מה יעשו :עמיר פרץ,משה כחלון,ביבי עצמו ובכלל מי יהיה שפן שיקפוץ רגע
    לפני סגירת כלפיות??
    יפה להם לחכמי מכוני סקרים!!!