היועמ”ש מזהיר: השלכות חמורות ציבורית ומשפטית להחרמת ערבים

היועמ"ש לממשלה נגד אי העסקת ערבים: שיגר מכתב לראש העיר אשקלון בעקבות החלטתו להפסיק עבודת פועלים ערבים • מודיע כי יפתח בבדיקה ומתריע כי יהיו לכך "השלכות חמורות ציבורית ומשפטית"
נחמן וייס
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 17:37

 סערת העסקת ערבים: בעקבות פניתה של שרת המשפטים ציפי לבני אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטין,  בעקבות החלטת ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני להפסיק העסקת פועלים ערבים – שיגר היועמ”ש מכתב אזהרה לשמעוני.

במכתב, ששלח עו”ד אורן פונו, עוזר בכיר ליועמ”ש, נתבקש שמעוני, “על מנת לאפשר בדיקת הדברים, נבקש לקבל בהקדם את הבהרתך – האם ניתנו על ידך הוראות בעניין האמור, ואם כן למי ניתנו ההוראות כאמור ומה היה תוכנן”.

היועמ”ש מדגיש: “אבקש להזכיר כי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אוסר על המעסיק להפלות בין עובדיו בין היתר מחמת לאום ומוצא. חוק זה הוא ביטוי מובהק לערכי היסוד של מדינת ישראל ונועד להבטיח את זכותו של כל עובד להיבחן על ידי מעסיקו על פי קריטריונים עניינים בלבד ולא על פי השתייכות קבוצתית.

”לפיכך הימנעות מהעסקת עובדים בשל היותם ערבים והעברת מסר בידי אישיות ציבורית, לפיו העסקת עובדים ערבים אינה רצויה, אינה עולה בקנה אחד עם הוראות אלה ותכליתן החוקתית כבדת המשקל ועלולה להיות בעל השלכות חמורות מבחינה ציבורית ומשפטית”, מתריע היועמ”ש.

הסערה החלה לאחר שאמש הודיע שמעוני כי “בגנים בהם מבוצעות עבודות להקמת ממ״דים על ידי פועלים ערבים, יפסקו העבודות עד להודעה חדשה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה ואמר: “אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק – אנו פועלים נגדו בנחישות ותקיפות”.

גם שר הכלכלה נפתלי בנט אמר היום: “צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד מדינת ישראל”.

“לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני. אך בזרוע השניה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל”, אמר בנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות